וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאנית העולם בזיהום מודה: שינוי האקלים הוא "איום ממשי"

בהצהרה חריגה מצד הממשל בבייג'ינג, הבהיר מנהל השירות המטאורולוגי כי להתחממות הגלובלית תהיה "השפעה עצומה" על המדינה. הדרך קדימה: שיתוף פעולה עם ארה"ב. "האסונות האקלימיים בסין יחמירו"

רוכבי אופניים בבייג'ינג, סין, מרץ 2015. AP
רוכבי אופניים בבייג'ינג מכסים את פניהם בשל הזיהום הכבד/AP

כמעט עשור לאחר שהפכה לשיאנית העולם בפליטת גזי חממה, הודה אתמול (ראשון) מנהל השירות המטאורולוגי של סין, ז'נג גואוגואנג, כי להתחממות הגלובלית עלולה להיות "השפעה עצומה" על המדינה. ז'נג אמר את הדברים לסוכנות הידיעות הסינית "שינוואה", והוסיף אזהרה חמורה בנוגע לשינוי האקלים והשפעתו, באופן חריג למדי עבור הממשל בבייג'ינג.

בין היתר, העריך מנהל השירות המטאורולוגי כי התחממות כדור הארץ תפגע בתוצרת החקלאית, תוביל ל"הידרדרות אקולוגית" ותיצור שיבושים בזרימת הנהרות בסין. "ככל שהעולם מתחמם, הסכנות של שינוי האקלים ושל אסונות אקלימיים בסין יהפכו חמורות יותר", אמר.

עוד בוואלה חדשות:
בזכות מו"מ חשאי: הסכם אקלים היסטורי לארה"ב וסין
הסכם בוועידת האקלים: כל מדינות העולם התחייבו לצמצם פליטת גזים
2014: השנה החמה ביותר שנמדדה אי פעם

סכר שלושת הנקיקים, יאנגצה, סין. AP
"פוטנציאל מוגבל". סכר שלושת הנקיקים בנהר יאנגצה/AP

לדבריו של ז'נג, שינויי הטמפרטורה בסין בשנים האחרונות היו קיצוניים בהשוואה לממוצע העולמי. לטענתו אף מדובר ב"איום ממשי" לכמה מהפרויקטים הלאומיים הגדולים ביותר במדינה, כולל הסכר הגדול בעולם להפקת חשמל שהוקם על נהר היאנגצה, מסילת הרכבת בין טיבט לצפון-מערב סין, ותכנית להסטת מים לצפון המדינה הצחיח.

הבכיר קרא לממשלה הסינית לשלב בין המשך ההתפתחות הכלכלית והתעשייתית לצמצום פליטת הפחמן. עם זאת, הוא צוטט באומרו כי הפוטנציאל לאנרגיית שמש או לאנרגיית רוח "מוגבל".

דבריו החריגים של ז'נג מגיעים על רקע ההכנות לוועידת ענק בהשתתפות כ-200 מדינות בחודש דצמבר בפריז, שבה צפויים להתקיים דיונים לקראת הסכם לצמצום פליטת גזי החממה, אשר יחליף את אמנת קיוטו שתוקפה יפוג בשנת 2020. ארצות הברית וסין, האחראיות יחד לכמחצית משיעור פליטת גזי החממה בעולם, נחשבות שחקניות מרכזיות בהגעה להסכם כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנות בשולי ועידת האקלים של האו"ם – ניו יורק, ספטמבר 2014. GettyImages
הפגנה בשולי ועידת האקלים של האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2014/GettyImages

הנציב המיוחד של הממשל האמריקני לענייני שינוי האקלים, טוד סטרן, אמר ביום שישי האחרון כי שיתוף הפעולה ההולך וגובר בין וושינגטון לבייג'ינג עזר ליצור "מומנטום חזק" לקראת הוועידה בסוף השנה. "זה לא הולך להיות קל, אבל אנחנו לא באותו המקום שהיינו בו לפני קופנהגן", אמר, בהתייחסו לוועידה שנערכה בשנת 2009, שמטרתה הייתה להגיע להסכם עולמי, והסתיימה ללא תוצאות משמעותיות.

לדבריו, קיימת הסכמה נרחבת, באופן יחסי, בין הסינים והאמריקנים על "כמה נושאים חשובים מאוד". כמו כן, סטרן הבהיר כי שני הצדדים מבינים "מה צריך לקרות כדי להגיע להסכם". בבייג'ינג חוששים מהאטת הצמיחה התעשייתית, וקוראים ל"חלוקה הוגנת" של עול המאמצים לצמצום פליטת הגזים.

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully