וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות רבים בליכוד לנתניהו: אל תמנה את דרעי לשר הפנים

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל העביר לראש הממשלה מכתב, שלדבריו הוא בשמם של 80 ראשי רשויות. הדרישה: להשאיר את תיק הפנים בידי הליכוד בשל חשיבותו לשלטון המקומי. התנועה לאיכות השלטון בקמפיין נגד דרעי כשר פנים: "אין גבול לבושה?"

מערכת וואלה!

(צפו בנציגי המפלגות מגישים את ההמלצה על ראש הממשלה הבא)

אחרי לפיד והתנועה לאיכות השלטון, גם בליכוד עצמו עולים קולות נגד מינוי דרעי לשר הפנים: ראשי רשויות מטעם הליכוד קראו היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להעניק את תיק הפנים בממשלה החדשה ליו"ר ש"ס אריה דרעי. על המכתב חתום יו"ר הליכוד בשלטון המקומי, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, והוא מציין שמגבים אותו לא פחות מ-80 ראשי רשויות מטעם הליכוד שסירבו להזדהות בשמם. זאת, ככל הנראה מתוך חשש שלהם להתעמת עם שר הפנים הבא, אם זה בסופו של דבר לא יגיע מתוך הליכוד.

"אנחנו, 80 ראשי רשויות מהמרכז לשלטון - המהווים רוב מוחלט בשלטון המקומי, קוראים לך ראש הממשלה להשאיר את תיק הפנים בידי הליכוד ולמנות רק שר מהליכוד לתיק זה - בשל חשיבותו הרבה בחיזוק השלטון המקומי בישראל", כתב כשריאל במכתב לנתניהו.

עוד ידיעות פוליטיות בוואלה חדשות
המרוץ להרכבת הממשלה: 51 ממליצים לנתניהו, רק 24 להרצוג
כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט
למה נתניהו עשוי לחלק את הביטחון או החוץ לליברמן או לבנט?

בהמשך רמז כי החלטה שכזו שלא להוציא את תיק הפנים מהליכוד, תהיה בה הכרת תודה למאמצים שנעשו לטובת המפלגה בבחירות: "ראשי הרשויות עבדו כולם במלוא המרץ ועשו כל שביכולתם למען הצלחת הליכוד. נמשיך לעמוד לימינך – לתשובתך החיובית נצפה".

בשיחה עם וואלה חדשות אחרי שליחת המכתב הסביר כשריאל כי אין לו דבר נגד דרעי ברמה האישית. הוא מחה על כך שחבריו נותרו בעילום שם והסביר: "אני יו"ר סיעת הליכוד במרכז השלטון המקומי, וכתבתי את המכתב בחמישי בשם כולם. זו העמדה של 80 ראשי הרשויות בישראל, שתומכים בליכוד. אם צריך, אני אלך ואחתים אחד-אחד. אני רוצה שהתיק יישאר בליכוד, כי אנחנו המפלגה הממלכתית היחידה בקואליציה הצרה שיקים נתניהו. כל שאר המפלגות הן מגזריות, הליכוד מייצג את כלל האוכלוסיה".

אריה דרעי במטה ש"ס לאחר תוצאות המדגם, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
התנגדויות מכמה כיוונים. אריה דרעי/מור שאולי

אחד מראשי הרשויות, שלא נחשף בשמו, אמר כי רוב חבריו מסכימים עם תוכן המכתב, אך הוסיף כי לרובם יש חשש גדול לחתום. "מי ירצה לפתוח קדנציה מול שר הפנים שהוא התנגד למינויו? זה השר הכי משפיע על הרשויות המקומיות", אמר.

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד ומתומכיו המובהקים של נתניהו בבחירות האחרונות אמר לוואלה חדשות כי הוא אמנם לא מכיר את הדרישה הספציפית נגד דרעי ואת המכתב המדובר, אולם עמד על כך שזו גם עמדתו. "יש לנו ווטסאפ של כל ראשי הרשויות ולא ראיתי את זה מופיע, אך אני יודע שיש דרישה להשאיר את התיק בליכוד, כי בסך הכל ראינו שהניצחון בבחירות הושג דרך ראשי הערים. אם ראש הממשלה יבחר בדרעי, שיהיה לבריאות. אבל, אם שואלים מה רצוננו, אני הייתי שמח מאוד שגלעד ארדן ימשיך, כי רואים את המשמעות של שר הפנים שמקשר בין רשויות".

בתשובה לשאלה אם נוח יותר כך לקבל תקציבים למי שמזדהה עם הליכוד השיב רביבו "לא", אולם הוסיף: "זה ברור שראש עיר, נוח לו לעבוד עם מישהו שהוא מכיר ברמה האישית". הוא העריך כי גם אם יינתן התיק בידי דרעי, לא יקרה מצב שבו רשות מסוימת תרוויח על חשבון אחרת. "הדברים השתנו, זה לא כמו שפעם, שכל אחד היה עושה מה שהוא רוצה, יש נוסחאות".

"אסור לאפשר את מכת הסנוקרת הזאת למאבק על טוהר המידות"

הדברים הללו מגיעים אחרי ששר האוצר לשעבר, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא אתמול אף הוא לנתניהו לא לתת לדרעי את תיק הפנים, אולם משום עברו של האחרון. "האם אתה שלם עם הרעיון שתמנה לשר בכיר (אני מבין שמדובר על שר הפנים), האחראי על תקציבים של מיליארדים, אדם שבהכרעת הדין שלו כתבו השופטים: 'קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות'?", כתב לפיד במהלך השבת בעמוד הפייסבוק שלו.

בתנועה לאיכות השלטון מקדמים גם כן את עניין ההחרגה של דרעי מטעמי שחיתות, ושם אף פנו לציבור בבקשה להפיץ את הדרישה מנתניהו שלא למנותו. "אסור לאפשר לתת את מכת הסנוקרת הזאת למאבק על טוהר המידות בישראל", נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה.

"אחרי שהורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אחרי שהוטל עליו קלון, אחרי שבית המשפט קבע שהוא ניצל את מעמדו ותפקידו הציבורי בשביל לשלשל לכיסו כספי ציבור במיליונים - אריה דרעי ימונה כשר הפנים? משרד המנהל תקציבי ענק ובדיוק אותו משרד אותו דרעי מכיר טוב טוב כאשר כיהן בו וניצל את תפקידו זה לעבירות חמורות של גניבת כספי ציבור - אין גבול לבושה? חייבים למנוע מזה לקרות ועכשיו הזמן להשמיע כאן קול צעקה ציבורי שראש הממשלה לא יוכל להרשות לעצמו להתעלם ממנה. אריה דרעי לא יכול להתמנות כשר בממשלה ובטח לא כשר הפנים".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully