וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: לא ברור אם נתניהו מחויב לפתרון שתי המדינות

גם לאחר שראש הממשלה הבהיר כי אינו מתנגד להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, הדגיש דובר הבית הלבן כי "מועלות ספקות ברורות בנוגע להתחייבותו לפתרון שתי המדינות". מזכ"ל האו"ם ומנהיגי אירופה קראו לנתניהו להצהיר על מחוייבותו לפתרון הסכסוך

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(דובר הבית הלבן מתייחס לנסיגת נתניהו מפתרון שתי המדינות, אתמול)

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש אתמול את התנגדותו להקמתה של מדינה פלסטינית, עליה הצהיר לפני הבחירות, התייחס אמש (שישי) לדברים דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, ואמר כי לא ברור מהם עמדותיו האמיתיות של נתניהו ושל הממשלה שירכיב. לדבריו, נתניהו לא הבהיר את עמדתו בנוגע לפתרון שתי המדינות במהלך שיחת עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהתקשר לברך אותו על ניצחונו בבחירות.

"יש חשיבות למילים", אמר ארנסט במהלך תדרוך לעיתונאים. "כאשר ראש ממשלת ישראל מבטיח כמה ימים לפני הבחירות, בעוד העולם כולו צופה, שלא תקום מדינה פלסטינית כל עוד הוא ראש הממשלה - מועלות ספקות ברורות בנוגע להתחייבותו לפתרון שתי המדינות", הוסיף. ארנסט הדגיש כי רעיון הקמת המדינה הפלסטינית "נתמך על ידי הדמוקרטים והרפובליקנים במדינה, ואף על ידי מנהיגים ישראלים קודמים".

עוד בנושא:
האו"ם גינה פגיעת ישראל בנשים - והתעלם מהמצב בסעודיה ואיראן
אובמה בירך את נתניהו על הניצחון, אבל המשבר רחוק מלהסתיים
האיחוד האירופי: ירושלים בנקודת רתיחה כמו באינתיפאדה השנייה

בנימין נתניהו בערב בחירות 2015. ראובן קסטרו
מזכ"ל האו"ם קרא לו להצהיר מחדש על התחייבותה של ישראל לפתרון שתי המדינות. בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

ארנסט אמר כמה פעמים במהלך התדרוך כי ארצות הברית תיאלץ לבחון אם תעמוד לצד ישראל בהתנגדות להחלטה באו"ם הקוראת להקמת מדינה פלסטינית. לדבריו, בעבר בוושינגטון התנגדו להחלטה שכזו, תוך טיעון שיש להגיע לפתרון שתי המדינות באמצעות משא ומתן. "הדבר היחידי שהשתנה הוא שבת בריתנו בשיחות, ישראל, אותתה שהיא אינה מחוייבת לפתרון שתי המדינות", הדגיש ארנסט.

"אם זהו המצב", המשיך, "אנו צריכים לחשוב מחדש מה תהיה גישתנו באו"ם ובמקומות אחרים כאשר אנו מתמודדים עם שאלת פתרון חילוקי הדעות בין ישראל והפלסטינים"

גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס לעמדה המעורפלת של נתניהו בנוגע לפתרון שתי המדינות, וקרא לו במהלך שיחת הטלפון בין השניים להצהיר מחדש על התחייבותה של ישראל לפתרון זה. נוסף על כך, נשיא צרפת פרנסואה הולנד ציין כי במהלך שיחת הטלפון שקיים עם נתניהו הוא אמר לו כי "עליו להתמודד עם הצורך במשא ומתן עם הפלסטינים". עמדה דומה הביעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שאמרה לנתניהו במהלך שיחתם כי "ביטחון ישראל יישמר בצורה הטובה ביותר במסגרת פתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully