וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ישראל איננה רצינית בנוגע לפתרון שתי המדינות"

יו"ר הרשות הגיב לראשונה לתוצאות הבחירות בישראל ואמר כי בעקבות המשך שלטונו של ראש הממשלה, אין היתכנות להסכם. "הצהרותיו של נתניהו נגד מדינה פלסטינית הן הוכחה לכך שהממשלה הבאה לא תפעל למען פתרון מדיני"

עריכה: מתן חדד

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (חמישי) לראשונה לתוצאות הבחירות בישראל וטען כי ניצחונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכהונה נוספת יקשה מאוד על הגעה לפתרון של שתי מדינות. "הצהרותיו של נתניהו נגד פתרון שתי המדינות ונגד מדינה פלסטינית הן הוכחה - אם הן נכונות - לכך שהממשלה הבאה לא תפעל למען פתרון מדיני", מסר אבו מאזן בפתח ישיבת הוועד הפועל של אש"ף ברמאללה.

הוא הוסיף כי הפלסטינים ימשיכו לדרוש "לגיטימיות בינלאומית", בהתייחסותו לניסיונות הרשות להקים מדינה דרך האו"ם וארגונים בינלאומיים נוספים. "זאת זכותנו ללכת לכל מקום בעולם כדי לזכות בלגיטימיות". אבו מאזן גם תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בשל קריאתו לעריפת ראשיהם של ערבים ישראלים הקשורים לטרור.

בתוך כך, בכיר פתח ג'בריל רג'וב, אמר אתמול לאחר פרסום תוצאות האמת: "אלוהים יעזור לכם ולנו". רג'וב, שבעבר ריצה 17 שנים בבתי הכלא בישראל וכיום מכהן כמזכיר הוועדה המרכזית בפתח, עקב מקרוב אחר המתרחש בבחירות. בשיחה עם וואלה הוא הסביר מדוע לטעמו ניצחון הליכוד ונתניהו הוא דווקא טוב לפלסטינים. "זה רק יפגע בכם, בישראלים. נתניהו אומר שהוא מתנגד למדינה פלסטינית? זה מצוין עבורנו. זה רק יוכיח לקהילה הבינלאומית שאין לנו עם מי לדבר בצד הישראלי", הבהיר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

לפני יומיים, עם פרסום תוצאות המדגמים, אמר בכיר הרשות סאיב עריקאת כי הפלסטינים יחריפו את מאמציהם הדיפלומטיים במטרה להעמיד את ישראל לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לדבריו, "ברור שראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, ולכן, אנו אומרים בבירור כי נלך לבית הדין בהאג, ונאיץ ונגביר את מאמצינו".

"שמענו כבר את כל ההצהרות של נתניהו נגד מדינה פלסטינית ובעד המשך מפעל ההתנחלויות", אמר. עריקאת קרא לקהילה הבינלאומית "לאמץ את היוזמה הפלסטינית – מדינה ללא כיבוש – בבית הדין הפלילי הבינלאומי, והצטרפות לארגונים בינלאומיים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully