וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב לוואלה: הממשלה החדשה תוביל לעימות

19.3.2015 / 7:30

בכיר הפתח אמר כי ממשלת ימין בישראל היא "מצוינת" לפלסטינים, משום שזה יוכיח סופית לעולם שאין עם מי לדבר בירושלים. הוא איחל בציניות: "שאלוהים יעזור לכם ולנו". הסיפור המלא במגזין סוף השבוע של וואלה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב, נשמע משועשע למדי אתמול (רביעי) בבוקר, שעות לאחר שפורסמו תוצאות האמת בבחירות בישראל. "אלוהים יעזור לכם ולנו", אמר בציניות האופיינית לו.

רג'וב, שבעבר ריצה 17 שנים בבתי הכלא בישראל וכיום מכהן כמזכיר הוועדה המרכזית בפתח, עקב מקרוב אחר המתרחש בבחירות. בשיחה עם וואלה הוא הסביר מדוע לטעמו ניצחון הליכוד ונתניהו הוא דווקא טוב לפלסטינים. "זה רק יפגע בכם, בישראלים. נתניהו אומר שהוא מתנגד למדינה פלסטינית? זה מצוין עבורנו. זה רק יוכיח לקהילה הבינלאומית שאין לנו עם מי לדבר בצד הישראלי", הבהיר.

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
רג'וב/דרור עינב

בעקבות דבריו של נתניהו מהימים האחרונים, שלפיהם הוא למעשה חוזר בו מנאום בר אילן, אמר רג'וב: "אני אומר לישראלים - תקום מדינה פלסטינית, אם נתניהו ירצה או לא ירצה". הוא גם הביע חוסר שביעות רצון מהעובדה שהציבור בישראל בחר למעשה ללכת בכיוון של ממשלה ימנית.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה חדשות
בליץ הראיונות וספין הערבים: כך הפך נתניהו הפסד לניצחון
28 נשים, 10 עיתונאים ו-7 גנרלים: אלו פני הכנסת הבאה
התל אביבים ששוקלים לרדת מהארץ: "יום של דיכאון"

"התוצאות של הבחירות מוכיחות כי המחשבה הגזענית שולטת אצלכם במדינה", התריע. "בסופו של דבר - גם הם, נתניהו והימין, יבינו שאין דרך אחרת מלבד פתרון של שתי מדינות. אנחנו לא מתכוונים להרים דגל לבן. אנחנו נמצאים כאן ואין לנו ארץ אחרת".

עוד אמר הבכיר הפלסטיני כי הבחירה של הציבור הישראלי ללכת ימינה היא מסוכנת ברמה הבינלאומית. "הימין לא מפחיד אותנו, אלא רק מזיק לישראל וליציבות באזור. הימין בישראל צריך להבין שלא יקבל ביטחון כל עוד אין שלום. או שימשיך בהתנחלויות, ואז זו מערכה פתוחה מולנו - או שלא. אם הממשלה החדשה בישראל תמשיך במדיניות הקודמת שלה, הרי שמשמעות הדבר שהיא מובילה לעימות".

כשנשאל לגבי התיאום הביטחוני שהפלסטינים איימו לגדוע אותו במקרה של המשך הקפאת העברת הכספים השיב: "כל נושאי התיאום הביטחוני והקשר עם ישראל תלויים בהקמת מדינה פלסטינית. כלומר, אם לא תקום מדינה פלסטינית זה ישפיע על הקשר בין ישראל לרשות בכל הרמות".

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully