וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 נשים, 10 עיתונאים ו-7 גנרלים: אלו פני הכנסת הבאה

מספר הח"כיות בכנסת ה-20 יהיה הגבוה מאז קום המדינה, אך הנשים יהוו 23% בלבד מהמליאה. 41 יצעדו בפעם הראשונה אל המשכן, 11 מהם בליכוד. ח"כ סתיו שפיר היא הצעירה, ומי המבוגר ביותר? הכירו את הח"כים החדשים

צילום: עומר מירון, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

הרבה מאוד שינויים עולים מתוצאות הבחירות לכנסת ה-20 שננעלו שלשום, בהשוואה לכנסת היוצאת. אחד הדברים המשמעותיים הוא חיזוק במספר הנשים שיכהנו בכנסת הקרובה, שמהווה שיא מאז קום המדינה. לפי התוצאות, למשכן ייכנסו בעוד שבועיים 28 חברות כנסת - זאת לעומת 27 בכנסת היוצאת, ו-21 בלבד בכנסת ה-18.

בשערי הכנסת הבאה ייכנסו 41 חברי כנסת חדשים, כרבע מהם הם חברי מפלגת כולנו של משה כחלון שהוקמה טרם הבחירות. מי ששומרת על תואר הח"כית הצעירה ביותר היא סתיו שפיר מהמחנה הציוני, בת ה-29. חבר הכנסת המבוגר ביותר הוא בני בגין, בן 72, ששב לכנסת מטעם הליכוד, לאחר הפוגה של קדנציה אחת.

בחירות 2015 || עוד כותרות
הבית הלבן על ניצחון נתניהו: אובמה עדיין תומך בפתרון שתי המדינות
בדרך לממשלת ימין: "איך אפשר לנצח כשיש לך גרבוז?"
ירושלים עם נתניהו, תל אביב עם הרצוג. ואיך הצביעו בשכונה שלך?

הכנסת הקרובה תפגיש גם בין כמה קרובי משפחה: ז'קי לוי (הליכוד), ראש עיריית בית שאן לשעבר, בן 54, יכהן לראשונה בכנסת לצדה של אחותו אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו). השניים הם ילדיו של שר החוץ לשעבר דוד לוי, שכיהן בכנסות ה-7 עד ה-16. חבר הכנסת אוסמה סעדי, מקום 12 ברשימה המשותפת, יפגוש במליאה את גיסו - ח"כ אחמד טיבי, מקום 4 באתה הרשימה.

הכנסת ה-20 מתגאה גם בשבעה גנרלים, בכירי צה"ל ומערכת הביטחון לשעבר: הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' משה יעלון (הליכוד), מפקד פיקוד דרום לשעבר והמועמד לרמטכ"ל אלוף במיל' יואב גלנט (כולנו), מפקד המכללות הצבאיות לשעבר אלוף במיל' אייל בן ראובן (המחנה הציוני), מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר אלוף-משנה במיל' עמר בר לב (המחנה הציוני), מפקד מגלן לשעבר אלוף-משנה במיל' מוטי יוגב, וראשי השב"כ לשעבר אבי דיכטר (הליכוד) ויעקב פרי (יש עתיד).

כמעט עשירית מחברי הכנסת היו עיתונאים בעברם הלא רחוק. אל שלי יחימוביץ', יאיר לפיד, עפר שלח ומרב מיכאלי יצטרפו בין היתר זוהיר בהלול מהמחנה הציוני (איש רשות השידור לשעבר, ובהמשך עיתונאי רדיו א-שמס ו-ONE), עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת (בעבר עורכת היומון הערבי אל-איתיחד), שרון גל מישראל ביתנו (שדרן ברדיו תל אביב ומגיב בערוץ 20) וינון מגל מהבית היהודי (מגיש "מבט" לשעבר ועורך וואלה לשעבר).

הפנים החדשות במחנה הציוני

מתוך רשימת המחנה הציוני, שזכתה ב-24 מושבים, ישנם תשעה חברי כנסת חדשים. חלקם שמות מוכרים מאוד, וחלקם פחות.

דני עטר, מתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. מפלגת העבודה, אתר רשמי
ח"כ דני עטר/אתר רשמי, מפלגת העבודה

ח"כ דני עטר

לאחר מספר רב של ניסיונות, הצליח הפעם עטר בן ה-57, נציג המושבים במפלגת העבודה, להתברג לכנסת ה-20. עטר, שהיה מרחק מושב אחד בלבד מכניסה לכנסת הקודמת, שובץ ברשימת המחנה הציוני במקום ה-15. עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע לשעבר, נחשב לאחד האנשים החזקים במפלגת העבודה במחוז הצפון.

זוהיר בהלול: "לא יכול להיות ציוני מכיוון שאני ערבי". ברני ארדוב
ח"כ זוהיר בהלול/ברני ארדוב

ח"כ זוהיר בהלול

בהלול, שדרן הספורט המיתולוגי בן ה-65, נכנס לכנסת ה-20 מהמקום ה-17, שהיה שמור לנציג המגזר הערבי. שנים רבות הוא עבד ברשות השידור, וקולו מוכר לכל חובב ספורט באשר הוא. בנוסף הגיש תכניות ברדיו בערבית ושימש שדרן בערוצי הספורט. הוא הקפיד לעסוק גם בנושאים חברתיים וביקש לקדם את המגזר הערבי. לפני כמה חודשים כאמור החליט לעשות את המעבר לפוליטיקה.

איתן ברושי. דניאל צ'צ'יק
ח"כ איתן ברושי/דניאל צ'צ'יק

ח"כ איתן ברושי

ברושי, מזכיר התנועה הקיבוצית, נהנה מהשריון לקיבוצים שהוחזר בפריימריז הנוכחיים של מפלגת העבודה, והוצב במקום ה-18 ברשימת המחנה הציוני. ברושי (65) בן קיבוץ גשר וחבר קיבוץ גבת כיום היה בין היתר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, מנכ"ל משרד המדע התרבות והספורט והעוזר לענייני התיישבות של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

ממשוק "רצות לפוליטיקה" - קסניה סבטלובה. יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס
ח"כ קסניה סבטלובה/יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס

ח"כ קסניה סבטלובה

סבטלובה, הכתבת והפרשנית לענייני ערבים של ערוץ 9 ברוסית, נכנסה לרשימת המחנה הציוני בעזרת שריון של ציפי לבני. היא עלתה לישראל יחד עם אמה בשנות ה-90 ולמדה באוניברסיטה העברית בירושלים. בקרב הציבור הרוסי, נחשבה סבטלובה גורם משפיע על דעת הקהל. המטרה המרכזית לשילובה ברשימה הייתה למשוך את הקול הרוסי.

איילת ורבין נחמיאס, מתמודדת בפריימריז במפלגת העבודה. מפלגת העבודה, אתר רשמי
ח"כ איילת נחמיאס-ורבין/אתר רשמי, מפלגת העבודה

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין

נחמיאס-ורבין בת ה-45, תושבת יפו ונצר למייסדי נהלל, היא אחת הנשים המזוהות ביותר עם מפלגת העבודה. התפקיד הציבורי הראשון שלה היה בממשלתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. מאז שנרצח, פעלה רבות להנצחת מורשתו. בשנת 2000 החלה להתמחות בנושא ממשל תאגידי וכיהנה כיו"ר "תבליט פלסטיק", חברה פרטית שהוקמה על ידי אביה המתמחה בהשקייה ובטכנולוגיות מים המיועדות לייצוא.

יוסי יונה, פרופסור לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטת בן גוריון. מוטי קיקיון,
ח"כ יוסי יונה/מוטי קיקיון

ח"כ (פרופ') יוסי יונה

ברשימת המחנה הציוני השתלב עוד אחד מסמלי מחאת האוהלים של שנת 2011, פרופ' יוסי יונה. לאחר שלא הצליח להשתלב במקום ריאלי בשנת 2013, נכנס יונה לפוליטיקה הישראלית מהמקום ה-23 של המחנה הציוני. יונה הוא פרופסור לפילוסופיה של החינוך במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון. עיקר פועלו של יונה הוא בהתמודדות עם האתגרים שבפני מערכת החינוך בישראל. כעמית מחקר במכון ון ליר, שימש יונה ראש הפורום לחברה ותרבות, ועסק בחקר החינוך בישראל והגזענות בחברה. במהלך כהונתו של ראש הממשלה רבין, עמד יונה בראש צוות החינוך של הוועדה המיוחדת לפיתוח חברתי, וניסח את ההמלצות לשיפור מערכת החינוך. עם פרוץ מחאת האוהלים, עמד יונה יחד עם פרופ' אביה ספיבק, בראש צוות שייעץ למפגינים ואשר הורכב מוועדות מומחים עצמאיות.
.

אלוף (במיל') איל בן ראובן. אלדד רפאלי, מערכת וואלה!
ח"כ אייל בן ראובן/מערכת וואלה!, אלדד רפאלי

ח"כ אייל בן ראובן

אלוף במיל' אייל בן ראובן, לשעבר מפקד המכללות הצבאיות, הוא חיזוק לאגף הביטחוני במחנה הציוני. את רוב שירותו עשה בחיל השריון, השתתף ולחם במלחמת יום הכיפורים וניצל במהלכה ממוות. במהלך מלחמת לבנון השנייה מונה לפקד על החזית הצפונית, והיה סגנו של אלוף פיקוד צפון דאז אודי אדם. הוא לא נמנע מהטחת ביקורת נגד הרמטכ"ל באותם ימים דן חלוץ. בשנת 2007 השתחרר מהצבא ושימש מנכ"ל עמותת "לחופש נולד" למען רון ארד ולמען השבת החיילים השבויים והנעדרים.

פרופסור מנואל טרכטנברג בהפגנת הסייעות, כיכר רבין מרץ 2015. ניב אהרונסון
ח"כ מנואל טרכטנברג/ניב אהרונסון

ח"כ מנואל טרכטנברג

טרכטנברג, הכלכלן שהפך לאחד מסמלי המחאה החברתית בשנת 2011, מונה לאחריה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו לעמוד בראש ועדה שנועדה להפיק המלצות לפתרון יוקר המחייה. בין היתר המליצה הוועדה להעלות את נטל המס על בעלי ההכנסות הגבוהות ועל רווחי הון‏. לאורך השנים, שימש טרכטנברג בשורה של תפקידים ציבוריים. הוא שימש יועץ למשרד התמ"ת ולמשרד ראש הממשלה, בעיקר בתחום הכלכלי. כבר בבחירות הקודמות היו ניסיונות מטעם העבודה להכניסו לכנסת, עם זאת, רק כעת, ובזכות התערבותה של ציפי לבני, שולב טרכטנברג במקום ה-11 ברשימת המחנה הציוני. הוא הוכרז כמועמד המפלגה לתפקיד שר האוצר.

רויטל סוויד בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ח"כ רויטל סוויד/ראובן קסטרו

ח"כ רויטל סוויד

עורכת הדין ה"פליליסטית" בת ה-48, היא לא רק אחת הפנים החדשות של המחנה הציוני, אלא גם אחת ההפתעות ברשימתה. סוויד, ששימשה יו"ר הוועדה לעניינים פליליים במחוז תל אביב, החליטה להיכנס לפוליטיקה בעקבות מבצע "צוק איתן", דבר שהביא בקיץ האחרון לשינוי, לטענתה. לאחר מאבק ארוך בפריימריז בתוך המפלגה, הצליחה להתברג במקום ה-14 ששוריין לאישה. אחרי שייצגה בעבר בין היתר את מארי פיזם, שהורשעה ברצח בתה רוז פיזם יחד עם רוני רון, היא כעת פונה לעסוק בפוליטיקה.

הפנים החדשות של הליכוד

גם המועמדים של הליכוד לא האמינו שהרשימה תצליח להכניס לכנסת הבאה 30 חברים. הודות לנתון המרשים הזה מתארכת גם רשימת הח"כים החדשים של הליכוד - ובסך הכול ישנם 11.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ דוד ביטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ דוד ביטן

ביטן, עד לאחרונה ממלא מקום ראש עיריית ראשון לציון, הוא אולי המצטרף החדש ה"בכיר" ביותר של הליכוד לכנסת הבאה. ביטן, שהחל את הקריירה הפוליטית שלו כיו"ר סניף הליכוד בראשון לציון בשנות ה-80, הפך ברבות הימים לפנים הכי דומיננטיות בעיריית ראשון לציון. כמה פעמים היה ביטן קרוב מאוד להיכנס לכנסת כמועמד השפלה, אך רק לאחר שהשריון למועמד מהשפלה עבר למקום ה-16, הוא הבטיח לעצמו מקום ריאלי בכנסת הקרובה. ביטן, ששימש יו"ר קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון, נחקר ב-2010 ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בחשד לביצוע עבירות של טוהר מידות, אחרי שעלה חשד שהעירייה הקצתה לכאורה כספים מנופחים לקבוצה. עם זאת, התיק נסגר.

ז'קי לוי. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ ז'קי לוי/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ ז'קי לוי

ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן לשעבר, הוא אולי המועמד החדש עם ההיסטוריה הפוליטית המיוחסת ביותר בכנסת. לוי בן ה-54, בנו של דוד לוי ואחיה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) מגיע לכנסת ה-20 מהמקום ה-18 בליכוד, לאחר שזכה במשבצת שיועדה למחוז הגליל והעמקים במפלגה. כמו ביטן, גם לוי שועל ותיק בכל הקשור לכהונה ברשויות המקומיות. לוי כיהן במועצת בית שאן משנת 1989, ושימש ראש העירייה משנת 2004 ועד שהפסיד את הבחירות בשנת 2013 לרפאל בן שטרית על חודו של קול. בשנת 2002, בשיאה של האינתיפאדה השנייה, נפצע לוי בפיגוע טרור בבית שאן כשמחבלים ירו וזרקו רימונים על סניף הליכוד בעיר בשעה שהיה מלא באנשים לרגל הפריימריז שהתקיימו אז.

יואב קיש. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ יואב קיש/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ יואב קיש

סגן-אלוף במיל' יואב קיש, טייס קרב פעיל במילואים, הוא הח"כ החדש המפתיע ביותר של הליכוד. לאחר שנכשל בפריימריז לקראת הבחירות ב-2013, הצליח הפעם קיש בן ה-47 להתברג במקום גבוה יחסית, ה-19. קיש, ממובילי מחאת המילואימניקים בנטל השירות הצבאי, ניצל את התמיכה של הליכודניקים החדשים, שהיו בעד הכנסת פנים חדשות לכנסת.

דודי אמסלם. עומר מירון
ח"כ דודי אמסלם/עומר מירון

ח"כ דודי אמסלם

"שועל" הליכוד בסניף הירושלמי הוא דודי אמסלם. אמסלם בן ה-54, שהתברג ברשימת הליכוד למקום ה-21 כמועמד מחוז ירושלים, הוא אחד מהפוליטיקאים הוותיקים של מפלגת השלטון בבירה. במשך שנים שימש אמסלם בתפקידים מקצועיים בעיריית ירושלים, בהם מנהל אגף שיפור פני העיר (שפ"ע). הוא היה מספר 2 של משה ליאון, שהפסיד בבחירות לראשות העירייה.

שמו של אמסלם נקשר בפלילים במספר הזדמנויות. ב-2003, יחד עם יורם קארשי, אחיה של שולה זקן, ויצחק קויפמן, במסגרת השלישייה שנקראה "הקבוצה הירושלמית", נחשד שזייף אלפי מסמכי התפקדות לליכוד, כשעליהם שמותיהם של תלמידי ישיבות חרדיות. בסופו של יום, על אף ההמלצה להעמיד את השלושה לדין, הוחלט בסופו של דבר לסגור את התיק. פרשה נוספת ממנה יצא אמסלם היא פרשת הולילנד. אמסלם נחקר אז בגין כמה חשדות שנסובו סביב העסקתו בעיריית ירושלים. עם זאת, אמסלם הצליח להתחמק מכתב האישום.

מיקי זוהר. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ מיקי זוהר/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ מיקי זוהר

זוהר בן ה-35, שנכנס מהמקום ה-22 השמור למחוז נגב, הוא סגן ראש עיריית קריית גת. זוהר נולד וגדל בקריית גת. בעברו עסק בתחום הנדל"ן והיה פעיל חברתי.

ענת ברקו. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ ענת ברקו/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ (ד"ר) ענת ברקו

ברקו, דוקטור לקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ואחת המרצות המובילות בעולם בתחום הטרור וטרור המתאבדים, שובצה מטעמו של ראש הממשלה נתניהו, ונראה כי נועדה לאזן במשהו את הרשימה הימנית שנרקמה.

לגישתה, שבאה לידי ביטוי בהרצאותיה, אסור להגיע לחלוקת ירושלים, משום שהפלסטינים עושים בה שימוש במסע הדה-לגיטימציה שלהם נגד ישראל. "ענת היא אדם ערכי, חוקרת מוערכת, סא"ל במיל' בצה"ל ואישה שביטחון ישראל מעסיק אותה ועומד לנגד עיניה במשך שנים רבות", אמר עליה נתניהו בזמנו.

נאווה בוקר ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
ח"כ נאווה בוקר-פרחי/ראובן קסטרו

ח"כ נאווה בוקר-פרחי

אחת מ"כוכבות" הליכוד החדשות היא נאווה בוקר-פרחי בת ה-44, אלמנתו של תת-ניצב ליאור בוקר, קצין המבצעים של המחוז הצפוני שנספה באסון הכרמל. בוקר, שרבים פקפקו שתצליח להתברג ברשימת הליכוד, נכנסה לרשימה במקום גבולי, זה ה-25. "אני לא פוליטיקאית", הכריזה בריאיונות, "אבל תרמתי רבות לאחר האסון". בין היתר הקימה קרן למען הכבאים ולשיפור תנאיהם, ונלחמה להקים רשות כבאות ארצית. לטענתה החליטה להיכנס לפוליטיקה לאחר בקשות רבות מטעם אנשי הליכוד להשתלב ברשימה, אף שתחילה לא ששה להצטרף.

אברהם נגוסה. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ אברהם נגוסה/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ אברהם נגוסה

נגוסה בן ה-57 הוא יו"ר נציגות הארגונים של עולי אתיופיה בישראל ואחד הפעילים הנמרצים בקהילה. הוא עצמו לא האמין שמהמקום ה-27 בליכוד, השמור לעולים חדשים, יצליח להיכנס לכנסת. בניסיון הקודם ב-2013 הוצב במקום ה-48 ולא נבחר. בעבר עבד נגוסה במחלקת הרווחה של עיריית ירושלים, ובמשך כל הקריירה שלו פעל להבאת עוד עולים ממולדתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ נורית קורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ (עו"ד) נורית קורן

קורן בת ה-55, ראש לשכתו לשעבר של השר גלעד ארדן בכהונתו כשר להגנת הסביבה, בעבר יו"ר סניף הליכוד בלוד, הוצבה במקום ה-28 בליכוד ונכנסה לכנסת ה-20. היא תושבת הרצליה, אם לארבעה, ובעלת תואר שני במשפטים. בין היתר הייתה פעילה חברתית למען אוכלוסיות חלשות ומוגבלות. היא האישה השישית, והאחרונה, ברשימת הליכוד על 30 חבריה.

ירון מזוז, מקום 29 ברשימת הליכוד. מרץ 2015. פייסבוק, אתר רשמי
ח"כ ירון מזוז/אתר רשמי, פייסבוק

ח"כ ירון מזוז

מזוז בן ה-53, משנה לראש עיריית קריית ביאליק, נבחר במשבצת של המחוז הצפוני בליכוד. מזוז, פעיל בליכוד במשך 25 שנים נהנה מתמיכה משמעותית של ראשי רשויות בצפון מטעם הליכוד במהלך המירוץ שלו לכנסת.

אורן חזן מקום 30 בליכוד, מרץ 2015. פייסבוק, אתר רשמי
ח"כ אורן חזן/אתר רשמי, פייסבוק

ח"כ אורן חזן

חזן, בנו של חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן, בעל תואר במשפטים, היה יו"ר התאחדות הסטודנטים במכללת קריית אונו ולקח חלק במחאת הסטודנטים ב-2007. בהמשך פנה לעולם העסקים ואחרי כמה שנים שוב חזר לנושאים הציבוריים. בין היתר הוא הקים את פורם צעירי אריאל שנועד לחזק את הצעירים בעיר.

הפנים החדשות של כולנו

כולנו של משה כחלון היא מפלגה חדשה והיא מביאה לפוליטיקה הישראלית חברי כנסת חדשים לחלוטין, אולם חלקם הם דמויות ששימשו בעבר בתפקידים בכירים ומוכרים לציבור. האחרים הם אנונימיים למדי.

יואב גלנט באירוע שבתרבות שבבאר שבע. עיריית באר שבע,
ח"כ יואב גלנט/עיריית באר שבע

ח"כ יואב גלנט

אלוף במיל' יואב גלנט, שהיה מועמד לרמטכ"ל ב-2010, שב לחיים הציבוריים בתור חבר כנסת מהמקום השני של כולנו. גלנט בן ה-58, נשוי ואב לשלושה, נולד וגדל ביפו, להורים ניצולי שואה. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש אלוף פיקוד דרום והיה בין מפקדי מבצע "עופרת יצוקה". לפני כן שימש בין היתר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

מה שטרפד את מינויו לרמטכ"ל היה מסקנות מבקר המדינה, שלפיהן גלנט פלש לחלק מהשטח שבו בנה את ביתו במושב עמיקם. לאחר שעזב את הצבא מונה גלנט למנכ"ל חברת Nammax, חברת חיפושי נפט וגז טבעי. הוא פרש ב-2014 וכשהוכרז על בחירות 2015, הוא הצטרף למפלגת כולנו.

אלי אלאלוף. עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ אלי אלאלוף/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק

ח"כ אלי אלאלוף

אלאלוף, בעבר ראש הוועדה למלחמה בעוני וחתן פרס ישראל, הוא בן 70, נשוי ואב לבן. הוא עלה בגיל 22 ממרוקו ופעל רבות בתחום אוכלוסיות מוחלשות, תחילה במסגרת הסוכנות היהודית ולאחר מכן כמנהל קרן רש"י, הפועלת בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות ומשקיעה בתחומים אלה מאות מיליוני שקלים בשנה.

על פעילותו בקרן זכה בפרס ישראל בשנת 2011. בנימוקיהם כתבו השופטים כי אלאלוף "תרם לקידומן של שכונות מצוקה ולקליטת עליה, קידם מוסדות חינוך ורווחה בפריפריה והיה שותף פעיל בחיזוקו של דרום הארץ".

מייקל אורן. Tara Todras-Whitehill, AP
ח"כ מייקל אורן/AP, Tara Todras-Whitehill

ח"כ (ד"ר) מייקל אורן

אורן, שגריר ישראל בארצות הברית מ-2009 עד 2013, הוא דוקטור להיסטוריה בן 60, שעלה לישראל מארצות הברית בשנת 1979. הוא נשוי ואב לשלושה, וכתב כמה ספרים בנושא ההיסטוריה של המזרח התיכון. עם פרישתו מתפקיד השגריר הוא שימש לזמן קצר פרשן לענייני המזרח התיכון ברשת CNN, עד שהצטרף למפלגת כולנו והוצב במקום הרביעי בה.

רחל עזריה במטה מפלגת כולנו של משה כחלון, ת"א מרץ 2015. יוסי ציפקיס
ח"כ רחל עזריה/יוסי ציפקיס

ח"כ רחל עזריה

רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים, היא האישה הראשונה מבין מועמדי כולנו, שתיכנס כחברת כנסת חדשה מהמקום החמישי. היא הצעירה מבין חברי הכנסת של כולנו, בת 37, נשואה ואם לארבעה. עזריה היא פעילה חברתית, ומיוזמות מחאת העגלות. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני ביישוב סכסוכים. נולדה בירושלים והתחנכה בחינוך הממלכתי דתי.

טלי פלוסקוב, ראש עירית ערד. ינואר 2015. עיריית ערד, אתר רשמי
ח"כ טלי פלוסקוב/אתר רשמי, עיריית ערד

ח"כ טלי פלוסקוב

פלוסקוב, ראש עיריית ערד בארבע השנים האחרונות, נכנסת לראשונה לכנסת מהמקום השישי של כחלון. היא נולדה במולדובה ועלתה לישראל בגיל 20. ברזומה שלה תואר שני בפסיכולוגיה והוראה. ב-2010 התמודדה על ראשות עיריית ערד מטעם מפלגת ישראל ביתנו והפתיעה כאשר זכתה בהן ברוב מוחץ.

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
ח"כ יפעת שאשא-ביטון/יותם רונן

ח"כ (ד"ר) יפעת שאשא-ביטון

בשש השנים האחרונות שאשא-ביטון היא חברת מועצת עיריית קריית שמונה וממונה על תיק החינוך. ב-2008 התמודדה על ראשות העירייה, ולאחר הבחירות מונתה לסגניתו של ראש העירייה ניסים מלכה. בבחירות לרשויות המקומיות ב-2013 ביטון התמודדה שוב על ראשות העיר ושוב הפסידה למלכה. היא מכהנת גם כסגנית נשיא מכללת אוהלו שבקצרין, נשואה ואם לשלושה.

אלי כהן. מתוך עמוד הפייסבוק, צילום מסך
ח"כ אלי כהן/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק

ח"כ אלי כהן

רואה החשבון אלי כהן הוצב במקום השמיני של מפלגת כולנו ונבחר לכנסת. הוא נשוי ואב לארבעה, שימש בעבר דירקטור בכמה חברות ציבוריות וכמשנה למנכ"ל הכשרת היישוב, שם הוא נחשב ליד ימינו של עופר נמרודי. הוא כיהן כראש תחום תאגידים בחברת הדירוג SNP ומשמש מרצה באוניברסיטת תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ רועי פולקמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ רועי פולקמן

הפנים החדשות הבאות בכנסת ברשימת כחלון הן של רועי פולקמן, מומחה במדיניות ציבורית, לשעבר מנהל האגף למדיניות ותכנון אסטרטגי ויועץ לראש העיר ירושלים. הוא בן 40, נשוי ואב לשניים. לאחרונה פורסם בחדשות 10 כי מבקר המדינה יבדוק אם פולקמן, בעל חברה פרטית לייעוץ ומקורבו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, זכה בחלק מהפרויקטים היוקרתיים ביותר של העירייה בפטור ממכרז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ מירב בן ארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ מירב בן ארי

בן ארי הייתה עד לאחרונה מקום רביעי ברשימת "רוב העיר - רשימת הצעירים של תל אביב". בשנת 2005 זכתה בחמישה מיליון שקלים במסגרת תכנית הריאליטי "דרוש מנהיג" בהנחייתו של קובי מידן. עם זכייתה אמרה כי תתרום את הכסף להקמת מרכזים לנוער משכונות מצוקה.

הפנים החדשות של הרשימה המשותפת

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
ח"כ איימן עודה/יותם רונן

ח"כ איימן עודה

עודה, מזכיר מפלגת חד"ש וראש הרשימה המשותפת, היה דמות אנונימית עבור רוב הציבור הישראלי על אף היותו פעיל פוליטי ותיק במגזר. בצעירותו היה פעיל במק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית), בשנת 1998 נבחר כחבר מועצת עיריית חיפה מטעם חד"ש ופעל למען זכויות תושבי השכונות הערביות. הוא הוביל את המאבק נגד התכנית הממשלתית לגיוס צעירים ערבים לצה"ל ולשירות לאומי והיה בין מובילי המאבק להכרה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. בשנת 2006 מונה עודה לתפקיד מזכיר חד"ש, תפקיד בו מכהן עד היום. בבחירות 2013 הוצב עודה במקום השישי אך המפלגה קיבלה ארבעה מנדטים, מה שהותיר אותו מחוץ לכנסת. בינואר נבחר לעמוד בראש רשימת חד"ש לכנסת והוצב במקום הראשון ברשימה המשותפת לחד"ש ולמפלגות הערביות. עודה מתגורר בחיפה, אב לשלושה.

רצות לפוליטיקה – עאידה תומא. יוסי ציפקיס
ח"כ עאידה תומא-סלימאן/יוסי ציפקיס

ח"כ עאידה תומא-סלימאן

תומא-סלימאן, מקום חמישי ברשימה המשותפת, היא פעילה פוליטית-פמיניסטית, חברת הנהגת חד"ש. היא הייתה האישה הראשונה שכיהנה בוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, ובשנת 1992 ייסדה את עמותת "נשים נגד אלימות" הנאבקת באלימות נגד נשים. היא שימשה בתפקיד העורכת הראשית של היומון הערבי אל-איתיחאד. חברת הכנסת לעתיד התמודדה ברשימת חד"ש לכנסת בעבר אך הוצבה במקומות שהותירו אותה מחוץ לכנסת. תומא-סלימאן מתגוררת בעכו והיא אם לשתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא

חאג' יחיא הצטרף לתנועה האיסלאמית ב-1981, ובינואר האחרון נבחר בבחירות המקדימות למקום השני ברשימת התנועה האיסלאמית (במסגרת רע"ם) וברשימה המשותפת הוצב במקום שישי. חאג' יחיא במקצועו הוא מהנדס אזרחי ובעלי חברה למדידות ולפיקוח. לפני כן כיהן כראש עיריית טייבה בין השנים 2007-2005, אחריהן מונתה לעיר ועדה קרואה. בין תפקידיו בעבר: חבר הלשכה הפוליטית של האיחוד הערבי וכן איש הכספים של רשימת האיחוד הערבי, תפקיד אותו ממלא משנת 2010 ועד היום. חאג' יחיא מתגורר בטייבה, נשוי ואב לארבעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ יוסף ג'בארין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יוסף ג'בארין

ג'בארין הוא ד"ר למשפטים המתמחה בזכויות אדם ומיעוטים, חבר סגל הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ובמכללה האקדמית תל חי. הוא עומד בראש מרכז דיראסאת למשפט ומדיניות בנצרת ומשמש חבר ועד מנהל בעמותת סיכוי לקידום שוויון אזרחי. ג'בארין מוקם במקום הרביעי בחד"ש ובמקום ה-10 ברשימה המשותפת. בעברו כיהן בתפקיד יו"ר ועד הסטודנטים הערביים באוניברסיטה העברית וכיהן כיו"ר התאחדות הסטודנטים הערבים. ג'בארין מתגורר בחיפה, נשוי ואב לארבעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ אוסמה סעדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ אוסמה סעדי

סעדי, ממייסדי רשימת תע"ל, עורך דין במקצועו שייצג בין היתר גם אסירים ביטחוניים, חברי פרלמנט פלסטיני שנעצרו בידי ישראל. בין תפקידיו הקודמים: מזכיר ועד הסטודנטים הערביים באוניברסיטה העברית ויו"ר התאחדות הסטודנטים הערביים בישראל. סעדי, גיסו של ח"כ אחמד טיבי, הוא מזכ"ל תע"ל משנת 1999. סעדי מתגורר בעראבה שבגליל, נשוי ואב לחמישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבדאללה אבו מערוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ (ד"ר) עבדאללה אבו מערוף

ד"ר אבו מערוף, איש מפלגת חד"ש, רופא משפחה ואורולוג, מראשוני הרופאים בירכא יישובו, ופעיל בארגון "רופאים לזכויות אדם". הוא גם מראשוני סרבני המצפון בעדה הדרוזית וממייסדי ועד היוזמה הדרוזי, ארגון המוביל את מאבקם של האזרחים הדרוזים לשוויון ומעניק תמיכה לסרבני המצפון הדרוזים.

הוא בין הפעילים הראשונים בקהילה הדרוזית שיצאו נגד האפליה הממסדית, והוא תומך בגיבוש זהות חילונית כחלק מהמיעוט הערבי בישראל. שימש כפובליציסט בעיתון היומי "אל-איתיחאד". אבו מערוף מתגורר בירכא ומאורס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ ג'ומעה אזברגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ ג'ומעה אזברגה

אזברגה, איש בל"ד, בעל תואר בניהול מערכות בריאות וגמלאי של מכבי שרותי בריאות. הוא פעל מטעם ועדת המעקב העליונה של ערביי הנגב נגד תכנית פראוור. במהלך 17 שנה שימש מנהל סניפי מכבי ביישובים רהט, כסייפה ולקייה. בשנת 1993 היה אזברגה בין היוזמים את הכנסת קופת חולים מכבי למגזר הבדואי תוך ביטול המונופול שהיה לקופת החולים הכללית באזור. כמו כן ניהל אזברגה פרויקט תלמידים להכרת עולם הרפואה שאחריו פנו רבים ללימודי התחום. אזברגה מתגורר בלקייה, נשוי ואב לתשעה.

הפנים החדשות של יש עתיד

חיים ילין, מגיע לפרידה מבני גנץ בדרייב אין בתל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
ח"כ חיים ילין/דרור עינב

ח"כ חיים ילין

ילין, יליד בואנוס איירס שבארגנטינה, עלה לארץ בגיל 18 והצטרף לקיבוץ בארי. הוא שימש יו"ר בקיבוצים נחל עוז, להב ומשאבי שדה ובשנת 2007 נבחר לראש המועצה אזורית אשכול. בעקבות המבצעים הצבאיים בעזה, הפך ל"פנים של הדרום" כשיישובי העוטף נאלצו להתמודד עם מטחי רקטות. בדצמבר הודיע ילין כי יתמודד לכנסת ה-20 ברשימת מפלגת יש עתיד. ילין מתגורר בבארי, נשוי ואב לארבעה.

הפנים החדשות של הבית היהודי

ינון מגל. ראובן קסטרו
ח"כ ינון מגל/ראובן קסטרו

ח"כ ינון מגל

מגל בן ה-45, ששוריין במקום השביעי בבית היהודי, היה במשך שנים שם מוכר בתחום התקשורת ומילא שורת תפקידים. בין היתר היה כתב בערוץ 10, מגיש "מבט" בערוץ 1 ועורך אתר וואלה. במקביל לסיקורו את תכנית ההתנתקות ב-2005 יצא מגל נגד התקשורת בטענה שאינה אובייקטיבית. בדצמבר הודיע על עזיבתו את תחום התקשורת ועל הצטרפותו למפלגת הבית היהודי, ובעקבות פטירתו של השר אורי אורבך קודם למקום השישי ברשימה. מגל מתגורר בתל אביב, נשוי ואב לארבעה.

בצלאל סמוטריץ תוקף את דבריו של הרב דוד סתיו. רדיו גלי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ בצלאל סמוטריץ'/מערכת וואלה! NEWS, רדיו גלי ישראל

ח"כ בצלאל סמוטריץ'

סמוטריץ' שובץ במקום השני ברשימת "תקומה" ובמקום ה-8 ברשימת הבית היהודי. סמוטריץ' הוא מנהל עמותת "רגבים", העוסקת במעקב ובתיעוד פעילות באדמות בתחומי יהודה ושומרון. סמוטריץ' פעל נגד תכנית ההתנתקות ונגד קיומו של מצעד הגאווה בירושלים - צעד עליו הביע חרטה בהמשך. הוא גם היה מנהל ישיבת קדומים. סמוטריץ' מתגורר בקדומים, נשוי ואב לחמישה.

הפנים החדשות של ישראל ביתנו

הקלטה של הנהג של ראש עיריית צפת. אדריאן הרבשטיין
ח"כ אילן שוחט/אדריאן הרבשטיין

ח"כ אילן שוחט

שוחט כיהן כראש עיריית צפת בשש השנים האחרונות. לפני כן שימש כחבר המועצה וראש האופוזיציה בעיר. במקביל, שימש מנהל שירות התעסוקה בגליל התחתון, ומנהל התאחדות התעשיינים בצפון. בסוף 2012 הודיע על הצטרפותו למפלגת ישראל ביתנו ובינואר הוצב במקום הרביעי על ידי אביגדור ליברמן. שוחט מתגורר בצפת, נשוי ואב לשלושה.

שרון גל בכנס אילת, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
ח"כ שרון גל/ראובן קסטרו

ח"כ שרון גל

גל היה עיתונאי במשך 19 שנה במגוון כלי תקשורת. בשנת 2013 עזב את התקשורת ונכנס לתחום הנדל"ן באמצעות חברה שהקים. בינואר הודיע על התמודדות ברשימת ישראל ביתנו לכנסת. גל מתגורר בקריית אונו, גרוש ואב לשניים.

(עדכון ראשון: 23:00)

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully