וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי המדגמים: "ניצחון גדול נגד כל הסיכויים"

ראש הממשלה סיפק נאום מתון אך מסופק בגני התערוכה, תוך דגש דווקא על הנושא החברתי. "עלינו להקים ממשלה חזקה ויציבה", הצהיר. בנט, שמפלגתו התרסקה, טען: "אנחנו רצים למרחקים ארוכים". ליברמן: "עשו יד אחת על מנת לחסל אותנו"

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הלילה (רביעי) לגני התערוכה בתל אביב כדי לחגוג את תוצאות הבחירות, אחרי שלפי המדגמים הוא צפוי להרכיב פעם נוספת את הממשלה. "כנגד כל הסיכויים, השגנו ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד", הצהיר נתניהו, שמפלגתו צפויה לקבל בין 27 ל-28 מנדטים, בנאום מתון יחסית. "השגנו ניצחון גדול לעמנו. אני גאה בעם ישראל, שברגע האמת ידע להפריד בין עיקר לתפל ולעמוד על העיקר - ביטחון אמיתי, כלכלה אחראית, וכן – רווחה חברתית שאנחנו מחוייבים לה".

לצפייה בתוצאות האמת לחצו כאן

רוה"מ בנימין נתניהו נואם במטה מפלגת הליכוד, מרץ 2015. ראובן קסטרו
ראש הממשלה נתניהו, הלילה/ראובן קסטרו

נתניהו הוסיף כי "עלינו להקים ממשלה חזקה ויציבה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל. אתגרים גדולים מאוד לפנינו. אינני יכול לפרט את כולם, אך אני יכול לומר לכם בבטחה שאנו עומדים בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים, וגם אתגרים חברתיים וכלכליים. הבטחנו לטפל במחירי הדיור ובהפחתת יוקר המחייה – ואנחנו נעשה זאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף השמחה מהתוצאות בקרב הליכוד, מפלגות הימין האחרות נחלו אכזבה. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שעל פי המדגמים מפלגתו צנחה וקיבלה רק 8 מנדטים, אמר אמש בשיחות סגורות: "לא אהיה עלה תאנה בממשלת אחדות עם קווי יסוד של מדינה פלסטינית. במקרה כזה אלך לאופוזיציה". זאת, בעקבות ההערכות במפלגה כי לאור תוצאות הבחירות המסתמנות, יצחק הרצוג לא יצליח להרכיב ממשלה, ובידי נתניהו תהיה האפשרות להרכיב ממשלת ימין או ממשלת אחדות.

"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אנחנו רצים למרחקים ארוכים", אמר בנט במטה בכפר המכביה ברמת גן. "אנחנו לא מפחדים ולא מורידים ראש, ומרימים הערב את הדגלים שלנו עוד יותר גבוה. שואלים אותנו בדקות האחרונות אם אני מאוכזב מהציבור הדתי-לאומי ואני אומר הפוך: אני גאה בציונות הדתית. הציבור שלנו נקרא למשימה פוליטית - והוא התייצב בגדול. המחנה הלאומי נצח!".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נואם במטה לאחר תוצאות המדגם, מרץ 2015. קובי אליהו
יו"ר הבית היהודי בנט, הלילה/קובי אליהו

לדברי פעילים מרכזיים במרכז הבית היהודי, בנט טעה לאורך הקמפיין כמה פעמים. לדבריהם, הדבר החל בתקנון המפלגה, שאפשר לבנט חופש פעולה לקבוע את הרכב הרשימה בעזרת שריונים. כמו כן, נשמעו לא מעט טענות כלפי בנט במהלך הפריימריז, כשרק ביום שבו התקיימו הבינו מתמודדים רבים שהם מתחרים על מספר קטן מאוד של מקומות, שהקטין באופן משמעותי את סיכוייהם להיבחר. לאחר מכן, נשמעו לא מעט טענות לגבי ניהולו של הקמפיין, שהתבצע על ידי בנט ועוד מספר מצומצם של אנשים.

הקש ששבר את גב הגמל היה שריונו של שחקן הכדורגל לשעבר אלי אוחנה. מרגע שהדבר נעשה, חברי הכנסת לא יכלו לשתוק יותר ובפגישת חירום הטיחו בבנט דברים קשים. מאותו השלב הוא החל לעדכן ולערב את חברי הכנסת בצורה יותר אינטנסיבית. עם זאת, צלילת המפלגה בסקרים רק נמשכה.

אביגדור ליברמן במטה ישראל ביתנו בירושלים, מרץ 2015. טלי מאייר
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הלילה/טלי מאייר

גם בישראל ביתנו ניסו לעכל את תוצאות המדגמים, שהעניקו להם בין 5 ל-6 מנדטים בלבד, לעומת ה-13 מושבים שקיבלו בבחירות הקודמות. יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן אמר בנאום במטה הבחירות בירושלים כי "עברתי הרבה מערכות בחירות. המערכת הזאת הייתה פשוט בלתי-אפשרית". לדבריו, "התמודדנו עם כוחות גדולים בתוך ומחוץ למערכת הפוליטית, שעשו יד אחת על מנת לחסל את המפלגה שלנו, אבל הם לא הצליחו - והם לא יצליחו".

עוד הוסיף כי "אנו ממתינים לתוצאות סופיות, ורק אחר כך הנשיא יטיל על מישהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה". ליברמן קרא לשינוי שיטת הממשל: "גם הזמן וגם התהליך עצמו - כל תהליך הקואליציה - הוא דבר בלתי אפשרי. אנו חייבים להבין שמדינת ישראל צריכים להתנהל באופן רציני".

משה כחלון נואם לאחר תוצאות המדגם במטה כולנו בתל אביב, מרץ 2015. יוסי ציפקיס
יו"ר כולנו, משה כחלון, הלילה/יוסי ציפקיס

בעקבות המדגמים, שבהם זכתה מפלגת כולנו ב-9 עד 10 מנדטים, הפך היו"ר משה כחלון למבוקש אצל נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. הוא הודיע לשניהם שיקבל את ההחלטה על מי להמליץ לנשיא המדינה עם תוצאות האמת. גם בטרם פרסום המדגמים, הייתה הערב אופטימיות במטה המפלגה בעקבות הדלפות ושמועות שיצאו בשעות האחרונות מהסוקרים ומנהלי המדגמים.

"יש לנו אחריות במתכונת הזו שאנו מציגים", הצהיר כחלון במטה המפלגה בתל אביב לאחר ששלושת המדגמים מעניקים לכולנו 10-9 מנדטים. "אנו מציגים מפלגה שהולכת לטפל באנשים שזנחו אותם במשך הרבה שנים. זה הזמן לאחד, זה לא זמן לפילוגים. סלחתי על כל ההכפשות וההשמצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully