וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: הביטוח יממן טיפולים לעובדת זרה שלא עבדה 90 יום

בית המשפט אישר פשרה בין עובדת מהפיליפינים שחלתה בסרטן ל"כלל ביטוח", שתמשיך את הביטוח שלה עד שתסיים את הטיפולים. זאת, אחרי שהודיעה על הפסקת התשלום בהתאם לנוהל המאפשר זאת. "מקווים שצו העובדים הזרים ינוסח מחדש"

אילוסטרציה. ShutterStock
החברה הודיעה לפליליפינית על הפסקת ביטוח הבריאות של, מה שהיה אמור לאלץ אותה לקטוע את הטיפולים/ShutterStock

בית משפט השלום בתל אביב אישר ביום חמישי פשרה בין עובדת פיליפינית חולת סרטן לחברת ביטוח, שלפיה חברת הביטוח תמשיך את הביטוח הרפואי של העובדת עד לסיום סבב הטיפולים מצילי החיים שהיא עוברת. זאת, על אף הנוהל שקובע כי ניתן יהיה לבטל את הביטוח הרפואי של עובד זר שאינו יכול לעבוד יותר מ-90 יום.

רג'ינה מקילאן בת ה-60, שסיפורה פורסם בוואלה חדשות לפני יותר משלושה חודשים (יום לפני ביטול הביטוח), הגיעה לישראל כעובדת בתחום הסיעוד בשנת 2003. מאז היא הועסקה אצל שלושה מעסיקים שונים, עד למותו של המטופל האחרון לפני שנתיים. במהלך השנים שבהן עבדה, וגם לאחר מות המטופל, שילמה מקילאן את ביטוח הבריאות שלה - הן באמצעות המעסיק והן באופן עצמאי - לחברת "כלל ביטוח". היא הייתה מבוטחת באופן רציף בביטוח עובדים זרים במשך 11 שנה.

עם זאת, בינואר 2014, לפני שהתכוונה לעזוב את ישראל, אובחנה מקילאן כחולה בסרטן השד והחלה לקבל טיפול במימון חברת הביטוח. בהמשך, על פי הנוהל, הופנתה לרופא תעסוקתי, שקבע לה אובדן כושר עבודה לתקופה של 91 יום. על פי צו עובדים זרים, חברת הביטוח רשאית להפסיק את הביטוח לעובד זר שאיבד את כושר העבודה ליותר מ-90 יום. בחודש אוגוסט הודיעה החברה למקילאן על הפסקת ביטוח הבריאות שלה בסוף השנה, מה שהיה אמור לאלץ אותה לקטוע את הטיפולים שהיא עוברת. עוד הודיעה חברת "כלל ביטוח" כי היא תממן לה טיסה חזרה לפיליפינים, מה שמהווה גזר דין מוות עבורה, מאחר ששם לא תוכל לממן טיפולים אלו.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
אפקט הפרפר: האירועים שהפכו תוצאות בחירות על קו הסיום
חקיין יגלם את מרן: תכנית ש"ס לסכל הקלטות סודיות של ישי
תוך פחות מיממה: שני ניסיונות חיסול בלוד לאור יום

עו"ד תמיר בלנק. קרדיט: עדי לוסטיגמן, מערכת וואלה! NEWS
ליווה את מקילאן לאורך המשפט. עו"ד תמיר בלנק מרופאים לזכויות אדם/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: עדי לוסטיגמן

ארגון רופאים לזכויות אדם, המייצג את מקילאן, פנה כמה פעמים לחברת הביטוח וניסה להסביר שהמבוטחת בעיצומם של טיפולי הרצפטין ורדיותרפיה שלא ניתן להפסיקם באמצע. כמו כן, צירף הארגון שתי חוות דעת רפואיות שמדגישות את החשיבות שבסיום הטיפול ואת הסכנות הכרוכות בהפסקתו בטרם עת. עם זאת, בחברת הביטוח התעקשו על הפסקת הביטוח ואז הגישה מקילאן תביעה דחופה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורך הדין תמיר בלנק מרופאים לזכויות אדם.

במסגרת דיון שהתקיים בבית המשפט בינואר, ביקש השופט אריאל צימרמן חוות דעת של רופאה מטעם בית המשפט. זו קבעה כי הטיפולים שאותם מקבלת מקילאן הנם טיפולים מצילי חיים וכי "הפסקת הטיפול עלולה לסכן את חייה ולגרום להישנות מקומית או גרורתית של סרטן השד". באותו יום הסכימה החברה להאריך את ביטוחה של מקילאן עד לחודש מרץ לפני כשבועיים.

לאחר קבלת חוות הדעת של רופאת בית המשפט, נמשך המשא ומתן בין הצדדים ולבסוף הסכימו נציגי "כלל ביטוח" להאריך את ביטוחה של מקילאן עד תום הטיפולים – כלומר, עד חודש אוגוסט. הצדדים הגישו את הפשרה לבית המשפט בבקשה להעניק לה תוקף של פסק דין. "ניתן להסכם תוקף של פסק דין כמוסכם", כתב השופט צימרמן. "טוב עשו הצדדים באמצעות באי כוחם. איחולי בריאות לתובעת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עו"ד בלנק הדגיש את חשיבות פסק הדין ואמר כי "היום מסתבר כי ניתן לתקוף בהצלחה את עניין 90 הימים של אבדן כושר העבודה בצו עובדים זרים". לדבריו, "אין זה הגיוני שאישה שעבדה בישראל באופן מסור ושילמה על ביטוח במשך 12 שנה, תישלח לארץ מוצאה, איפה שידה אינה משגת את הטיפולים מצילי החיים שעברה כאן".

אלישבע מליקובסקי, מנהלת מחלקת מהגרים וחסרי מעמד בארגון רופאים לזכויות אדם, הביעה צער על הצורך לפנות לבית משפט בשל נושא שלדבריה הוא מובן מאליו. "מדובר בטיפול רפואי למבוטחת חולת סרטן, שנאלצה לעבור עוגמת נפש נוספת מעבר להתמודדות עם מחלתה", הוסיפה מליקובסקי. "אנו מקווים שחברות הביטוח יראו זאת כעדות לחובתן לדאוג למבוטחיהן, ואנו מקווים שהמדינה תנסח מחדש את צו העובדים הזרים כך שלא נאלץ להגיע שוב לבית המשפט".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully