וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח הוצאות נתניהו: המבקר גנז פרטים על פרשת החשמלאי

16.3.2015 / 13:22

כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", המידע שהושמט נוגע לניסיונות להפעיל לחץ על ועדת השלושה, שמאשרת את הוצאות המעונות, ומידע על השוואת ההוצאות עם הבית הלבן ודאונינג 10. המבקר: "הנושא ירד לאחר שימוע שנערך למנכ"ל משרד ראש הממשלה"

צילום: עוז מירון, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: החשמלאי עם ביבי ב-2010)

משרד מבקר המדינה גנז פרטי מידע וביקורת מהדוח שפרסם על ההוצאות במעונות ראש הממשלה – כך פורסם היום (שני) לראשונה ב"הארץ". המידע שנגנז כלל ניסיונות להפעיל לחץ על "שומרי הסף" - אותה ועדת שלושה, שאמורה לאשר את הוצאות המעון, אולם בפועל מונתה על ידי ראש הממשלה נתניהו וכפופה לו - והשוואה בין מעון ראש הממשלה לבין הוצאות מקבילות בבית הלבן האמריקני ובדאונינג 10 הבריטי. מדובר בפרשת החשמלאי אבי פחימה, שנחשבת לפרשה החמורה ביותר שנבחנת כרגע במשרד המשפטים בנוגע למעון ראש הממשלה.

המבקר מצא כי משרד ראש הממשלה התקשר עם החשמלאי אבי פחימה שעבד בעבר עבור משפחת נתניהו. ההתקשרות קודמה על ידי סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, שטען כי היא נחוצה לטובת תיקונים דחופים בבית הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה במהלך סופי השבוע ואחרי שעות הפעילות. בעבר תוחזקו מעונות ראש הממשלה אך ורק בידי עובדי משרד ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פחימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתקשרות אושרה אמנם בתנאי שאיש המקצוע לא יהיה קשור בבני הזוג נתניהו, אלא שמדוח המבקר עולה כי האיסור הופר באמצעות מכרז החשוד שנתפר בידי משרד ראש הממשלה. במהלך המכרז נבחרה חברה ששימשה ככסות לחשמלאי המקורב, שזכה בפרק זמן קצר בתשלומים ניכרים עבור טיפול בתקלות דחופות ותכופות. אלה התרחשו בעיקרן המוחץ במהלך סופי השבוע של שלהי שנת 2009, כולל ביום הכיפורים, ופשרן לא הובהר עד תום. הזמנת העבודה נעשתה תמיד על ידי שרה נתניהו ובידי מזכירותיה.

החומרים שלא נכנסו לדוח נוגעים ללחצים שהופעלו מצדם של בכירים במשרד ראש הממשלה כלפי ועדת השלושה, שאמורה לאשר את הדברים. הלחצים הופעלו מכיוונו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אייל גבאי, שהאשים את חברי הועדה ב"התלהבות" יתרה בבדיקתם את ההתקשרות. זאת, בשל החשש שהביעה היועצת המשפטית, שלומית ברנע פרגו, כי הדבר שימש לתשלום חובות עבר לחשמלאי. כמו כן, מהדוח הושמט מידע נוסף שעסק בהזמנת העבודה לחשמלאי המדובר שהסתכמה בסכום הגבוה פי שלושה מהאישור שניתן. הסמנכ"ל סיידוף חתם מראש על הזמנות בסכום גבוה יותר ממה שאושר.

בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
"עשירי קיסריה סמכו עליו וידעו שבכל נושא אחזקת הבית ניתן לפנות אליו". בית ראש הממשלה בקיסריה/שלומי גבאי

ממשרד המבקר נמסר כי ב"עניין הלחצים שהופעלו על 'שומרי הסף' - הנושא ירד לאחר שימוע שנערך למנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, ולאחר שהוא הציג את התייחסותו לטענות בהקשר זה. גם התייחסויות והבהרות של היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה לעניין תרמו לכך שהנושא ירד בנוסח הסופי. תהליך גיבוש הנוסח הסופי בדוחות של מבקר המדינה (המעבר מטיוטת הדוח לנוסח הסופי), כולל מעת לעת עדכונים ושינויים בנוסח בין הטיוטה לנוסח הסופי, כפונקציה של תשובת המבוקרים, הליכי קיצור ותמצות וכד'.

לפיכך, ייתכנו בדרך קבע הבדלים בין טיוטות לנוסח הסופי. יודגש, כי בדרך כלל, כאשר אנו מעבירים טיוטה למבוקרים, אנחנו גם מציינים במכתב הנלווה, ששלב קבלת התייחסות המבוקרים הנו שלב חשוב וכי לעיתים קרובות הנוסח הסופי של הדוח משתנה כפועל יוצא מתגובת המבוקרים".

נכון לעכשיו, צפוי נושא הוצאות מעון ראש הממשלה להיבדק רק לאחר הבחירות. במשרד המבקר נבדקת כרגע נסיעת נתניהו ליפן עם רעייתו וילדיו לאחר תלונה שהגיש איש עסקים, וכן הוא מחזיק בדוח על פרשת "ביביטורס", שטרם התפרסם.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully