וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | מאיר דגן: "אם נתניהו היה תוקף באיראן הייתי מתפטר"

נתניהו והרצוג התעמתו I נתניהו: "גיניתם בנייה בי-ם" I הרצוג: "העולם יודע שאתה חלש" I ליברמן לעודה: "אתה בוגד ושקרן" I עודה: "תמשיך לרדת בסקרים" ן גלאון: "פחות מ-6 מנדטים יהיה כישלון". עדכוני בחירות שוטפים

צילום: זוהר בלום

(צפו: צמיגי מכוניתו של יו"ר מטה מרחב השפלה ביש עתיד נוקבו, היום)

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן אמר הערב (שבת) בריאיון בתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10 כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מחליט לפעול צבאית נגד איראן - הוא היה מתפטר מתפקידו. דגן הסביר כי הוא גמל בליבו שאם נתניהו היה מחליט על התקפה, "וסמכותו המלאה להחליט על כך", הוא היה מתפטר "באותו רגע". לכל אורך כהונתו, אמר דגן, הוא שירת את המדינה ולא את ראש הממשלה, ולכן נאמנותו לא הייתה לנתניהו אלא למדינה.

ראש המוסד לשעבר הדגיש כי הוא לא מזהה הצלחות מתקופת שלטונו של נתניהו וכי הוא תומך ביו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לראשות הממשלה. "בעיני הוא מועמד לא סתם ראוי, אלא בעת הזו הוא נראה לי המועמד הטוב ביותר לשאת בתפקיד ראש הממשלה".

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בעצרת "ישראל רוצה שינוי" בכיכר רבין, מרץ 2015. ראובן קסטרו
הרצוג הוא המועמד הטוב ביותר לראשות הממשלה. מאיר דגן, השבוע/ראובן קסטרו

20:00 הרצוג לנתניהו: "אף אחד לא מדבר על חלוקת ירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעמת עם ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. נתניהו אמר: "מדוע הם מגנים את הבנייה בירושלים ומסרבים לומר שהם ניצבים מאחורי המאמץ הכביר שלנו נגד הגרעין האיראני?". הרצוג השיב בתגובה, כי מי ששם את ירושלים על המוקד הוא נתניהו, "כשאף אחד לא מדבר על חלוקתה".

בהמשך שאל הרצוג את נתניהו: "האם אתה מוכן לקבל את העקרון שראש המפלגה הגדולה ביותר ירכיב את הממשלה?", אולם ראש הממשלה לא השיב וטען: "כשמישהו בקהילה הבינלאומית דורש משהו, הם (המחנה הציוני) ישר מרכינים את הראש ומתנצלים. כדי להתמודד עם דברים שמאיימים עלינו, ראש הממשלה צריך לעמוד מולם ולהגיד תשובה פשוטה – 'לא'". בתגובה אמר הרצוג: "בקהילה הבינלאומית יודעים את חולשתך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:00 הליכוד: "המושג 'בלוק טכני' לא קיים בשיטת הבחירות בישראל"

מפלגת הליכוד התייחסה להצעתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, להקים עמה בלוק טכני של 35 מנדטים "לצורך הליכה אל הנשיא", ומסרה כי המושג "פשוט לא קיים בשיטת הבחירות בישראל ולא ישפיע על השאלה על מי תוטל הרכבת הממשלה". לדברי המפלגה, "רק סגירת הפער בין הליכוד לעבודה תמנע מבוז'י וציפי להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים. רק הצבעה לליכוד גדול תבטיח הקמת ממשלה לאומית בראשות נתניהו עם שותפינו הטבעיים והבית היהודי בראשם".

19:40 בנט: "אקים עם הליכוד בלוק טכני מאוחד של 35 מנדטים"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי ביום שלישי, לאחר שיתקבלו תוצאות הבחירות, הוא יתקשר לנתניהו ויודיע לו על הקמת "בלוק טכני מאוחד של 35 מנדטים לפחות, יחד עם הליכוד לצורך ההליכה אל הנשיא".

19:18 כחלון: "הדרך של נתניהו היא של קפיטליזם חזירי"

יו"ר "כולנו" משה כחלון תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"פגוש את העיתונות" ואמר כי "הנושא החברתי לא מעניין אותו". לדבריו, "הדרך שלו היא של קפיטליזם חזירי. מנחם בגין לא היה מרשה שיהיו כאן מיליון וחצי עניים". כחלון הוסיף כי הציבור "רוצה אותי שר אוצר. אם יהיו לנו 15 מנדטים אני יכול להציב דרישה לממשלה להיות שר אוצר".

18:20 אביגדור ליברמן: "נקבל מספר דו-ספרתי של מנדטים"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בריאיון את יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. "הוא בוגד במדינה שלו, הוא מזדהה עם חמאס", הטיח שר החוץ בעודה, שהיה אף הוא באולפן. "הוא שקרן ובוגד", הוסיף ליברמן. עודה השיב: "הוא הפסיד קולות גם בריאיון הראשון (בעימות הקודם), הוא יפסיד גם עכשיו".

עוד הצהיר שר החוץ כי "אין שום סיכוי שנקבל פחות ממספר דו-ספרתי" של מנדטים. זאת, על רקע הסקרים שמעניקים למפלגתו חמישה מנדטים בלבד. הוא הדגיש כי הוא לא מתחייב מראש על מי הוא ימליץ לראשות הממשלה בפני נשיא המדינה. "אני קודם רוצה לוודא שבקווי היסוד יהיו הדברים הבסיסיים, כמו חיסול שלטון חמאס, עונש מוות למחבלים והגבלה על בית המשפט העליון".

18:05 זהבה גלאון: "אם מרצ תיעלם, לא יהיה מהפך"

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה בריאיון ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי היא חוששת מהאפשרות שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. "אם לא יצביעו למרצ, ומרצ תיעלם - ארבעה מנדטים ילכו לפח. לא יהיה מהפך והרצוג לא יהיה ראש הממשלה", הזהירה גלאון. "פחות משישה מנדטים יהיה כישלון". בהתייחסותה לסירובה של הרשימה המשותפת לחתום על הסכם עודפים, הבהירה גלאון כי היא מאוכזבת מכך ש"הבדלנות ניצחה".

זהבה גלאון בכנס הון-שלטון-עיתונות במרכז האקדמי למשפט ועסקים, רמת גן. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"פחות משישה מנדטים יהיה כישלון. גלאון/ראובן קסטרו

17:00 צחי הנגבי: "לא התייחסנו בכובד ראש לבעיית העוני במדינה"

סגן שר החוץ צחי הנגבי התארח היום באירוע "שבתרבות" שנערך בכפר סבא, ואמר כי מפלגת השלטון אכן לא התייחסה בכובד ראש לבעיית העוני במדינה. "לא הבנו לעומק את עוצמת הבעיה", הודה. "המשמעות המעשית היא מבחינתנו סכנה שממשלת שמאל תבוא במקום ממשלת ימין. ראש הממשלה מודע למצב שיש כרגע יתרון למחנה הציוני".

כמו כן, התייחס הנגבי לרעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "שרה נתניהו לא משפיעה על ראש הממשלה. הצליחו ליצור שנאה כלפי ראש הממשלה בפרסומים נגד רעייתו".

צחי הנגבי. ניב אהרונסון
"סכנה". הנגבי/ניב אהרונסון

16:15 איימן עודה: "אנחנו קוראים לשותפות של כל האוכלוסיות המוחלשות"

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בכנס שנערך ביפו כי "אנחנו קוראים מפה לשותפות של כל האוכלוסיות המוחלשות במדינה". לדבריו, "לא נסכים שימשיכו לשסות אוכלוסייה מוחלשת באוכלוסייה מחולשת. אנחנו מחפשים את הטוב הכללי של כלל האוכלוסייה". עודה הוסיף כי "החלטות על מלחמה ואפליה יעברו גם בלעדינו אך התקדמות לעבר שוויון, שלום וצדק חברתי לא יקרו ללא המשקל האיכותי והכמותי של האוכלוסייה הערבית".

14:30 שטייניץ: "נערך מסע דה-לגיטימציה כדי להפיל את הליכוד"

שר המודיעין יובל שטייניץ קרא לציבור לשוב לליכוד במקום למפלגות המרכז ולבנט. "עוד ארבעה-חמישה מנדטים למפלגות של בנט, כחלון או לפיד לא יגרמו לשום שינוי מהותי" אמר. "אבל אם אותם מנדטים יחזרו לליכוד, הם יבלמו את דרכם של ציפי לבני ובוזי הרצוג למשרד ראש הממשלה". לדבריו, "אחרי 'צוק איתן' ראש הממשלה נתניהו קיבל את התמיכה הגבוהה ביותר מהציבור, כאשר אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל לפיד, גיבו את הניהול התקיף של המערכה. תוך מספר חודשים נערך מסע של דה-לגיטימציה והכפשה במטרה לפגוע בו ולהפיל את ממשלת הליכוד".

14:00 עמוס ידלין: "מי שרוצה את לפיד בממשלה, שיצביע למחנה הציוני"

מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, עמוס ידלין, אמר באירוע שבתרבות במושב ביצרון כי "מדינת ישראל תקועה עם קברניט מנותק ומפוחד". לדבריו, "נתניהו לא יוזם שום מהלך אסטרטגי לפתרון בעיותיה של המדינה - נראה שמה שבעיקר מעניין אותו זו הישרדותו הפוליטית. כאזרח ישראלי, אני מתבייש שכמעט אף אחד בעולם לא מאמין היום לראש ממשלת ישראל. מדובר בבעיה חמורה שפוגעת בסופו של דבר באינטרסים החיוניים של ישראל. הציבור מבין את כל זה כבר זמן רב אך כעת הוא מזהה בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות אלטרנטיבה אמיתית, אחראית ושקולה".

עמוס ידלין באירוע שבתרבות שבבאר שבע. עיריית באר שבע,
מתבייש שכמעט אף אחד לא מאמין לראש ממשלת ישראל". ידלין/עיריית באר שבע

עוד אמר ידלין כי "מי שרוצה ממשלה עם יאיר לפיד בתוכה חייבים להצביע למחנה הציוני. נתניהו כבר פיטר אותו פעם אחת מתוך כוונה להקים ממשלה עם שותפיו הטבעיים - החרדים ובנט. אין כאן כל התלבטות - ככל שהמחנה הציוני יקבל יותר מנדטים, כך הדבר יקל על לפיד וכחלון לבצע את הבחירה הנכונה ביום שלאחר הבחירות. כל פתק בקלפי שאינו 'אמת' הוא הלכה למעשה הצבעה לנתניהו".

13:30 לפיד: "נתניהו ובוז'י מבטיחים לחרדים שהם יבטלו את השוויון בנטל"

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (שבת) לאיומים על חוק השוויון בנטל. "יש פה סוג מכירת חיסול משני הצדדים", אמר לפיד באירוע "שבתרבות" בראשון לציון והוסיף: "גם נתניהו וגם בוז'י מבטיחים לחרדים מאחורי הקלעים, ועכשיו גם לא מאחורי הקלעים, שהם יבטלו את השוויון בנטל". לדבריו, "יש עלייה של כמעט 300 אחוז ביציאה של חרדים לעבודה. זה אומר שיש פה קבוצה שלמה שעד עכשיו חיה על חשבון משלם המיסים והיום הולכת לעבוד. את התהליך הזה אסור לעצור בסחטנות פוליטית ולא הגיוני שגם ביבי וגם בוז'י יבטיחו מכירת חיסול את כל מה שחשוב לאזרחי ישראל".

12:30 ארדן: "ביבי לא יהיה ראש הממשלה ברוטציה"

מספר 2 במפלגת הליכוד, ח"כ גלעד ארדן, התארח באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה והתייחס לאפשרות של רוטציה בראשות המשלה. "ביבי לא יהיה ראש ממשלה ברוטציה", אמר ארדן. הוא הוסיף כי לפי העמדות שמביעים ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, והחברים הנוספים בה, הם לא יקבלו את קווי היסוד של ממשלה בראשות הליכוד. כמו כן, הוא הוסיף כי הראשונים להצטרף לקואליציה בראשות הליכוד יהיו אנשי הבית היהודי, כי הם "בעלי ברית טבעיים של הליכוד".

כמו כן, ארדן התייחס לקמפיין להחלפת מפלגת השלטון ואמר: "נתניהו לא חף מטעויות, אבל אין אף מנהיג אחר שעבר שחיטה תקשורתית כמו שהוא עבר בחודשים האחרונים". בתגובה לשאלתו של העיתונאי בן כספית בנוגע לסרטון ההשוואה של עובדי רשות השידור למחבלי חמאס, אמר ארדן כי "זו לא הייתה הכוונה...היה רצון להראות על קצה המזלג, אמנם בצורה רעה, הישגים שהביא הליכוד: הרפורמה בנמלים, הרפורמה בשידור הציבורי וביטול אגרת טלוויזיה וגם הרתעתו של החמאס בעקבות צוק איתן".

שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
"אין ירידה משמעותית במספר המנדטים של הליכוד מכיוון שאנחנו מפלגת השלטון" ארדן/ראובן קסטרו

לדברי ארדן, אין כל ירידה במספר המנדטים של הליכוד בסקרים. "אין ירידה משמעותית או אמתית במספר המנדטים של הליכוד, וזה טבעי, מכיוון שאנחנו מפלגת השלטון", אמר. "הובלנו את מדינת ישראל בדרך נכונה, זהירה ואחראית וברור שישנן עדיין בעיות, אבל כשבוחנים את החיים שלנו כאן מול שכנינו, או את הכלכלה שלנו לעומת מדינות המערב, אז כן, הייתה כאן עבודה".

שר הביטחון משה בוגי יעלון. ראובן קסטרו
"ממשלת אחדות היא ממשלת שיתוק". יעלון/ראובן קסטרו

12:30 יעלון: "אם היינו מתנהלים כמו שציפי ובוז'י רוצים, הייתה חמאסטן"

שר הביטחון משה יעלון התייחס למבצע "צוק איתן" ב"שבתרבות" בנס ציונה, ואמר: "כמי שמכיר מלחמות ומודע למחירה של מלחמה, יש דברים שעושים בתהליך ולא בזבנג וגמרנו, כי העלות גבוהה מהתועלת". לדבריו, "חמאס לא הרוויח דבר בלחימה, הוא שילם מחיר כבד והוכה בנזק אדיר, וזה ההסבר לשקט".

כמו כן, יעלון אמר כי "אם היינו מתנהלים כמו שבוז'י וציפי רוצים, כבר הייתה חמסטאן ביהודה ושומרון ורקטות על נתב"ג". הוא הוסיף כי ממשלת אחדות היא איננה אפשרות מועדפת. "מבחינתנו המטרה היא לקבל מנדט כדי להקים קואליציה לאומית טבעית. ממשלת אחדות היא ממשלת שיתוק ולכן צריך להקים ממשלה לאומית".

12:00 לבני: הרוטציה היא לא נקודה רגישה

ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, התארחו באירוע "שבתרבות" בכפר סבא, והתייחסו להסכם הרוטציה הצפוי בין השניים. "הרוטציה זו לא נקודה רגישה", אמרה לבני. "אני בטוחה במערכת היחסים בינינו, שנשקול ביחד ולחוד איך אנחנו מיישמים את מה שהחלטנו". הרצוג הוסיף כי השניים יניחו ל"אגו" ויפעלו בשותפות. "אנחנו באים כצוות מנצח למהלך. אנחנו יודעים לאפסן את האגו וזו מטרת השותפות וכך נפעל ביחד".

כמו כן, לבני הכריזה כי לא תהיה ממשלת אחדות עם הליכוד: "הרצוג ירכיב את הממשלה הבאה ולא נהיה שותפים עם נתניהו. הדרך שלנו היא הרלוונטית ותהום פעורה בינינו לבין נתניהו. אם נתניהו יישאר בשלטון ביום שאחרי – כל ההכנות נעשו להחלטה במועצת הביטחון של האו"ם שכוללת את חלוקת ירושלים חזרה לגבולות 67'. הוכחתי שאני יודעת לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל".

יצחק הרצוג וציפי לבני באירוע שבתרבות בכפר סבא, מרץ 2015. אלעד הופר, מערכת וואלה! NEWS
"גוש עציון יקר כמו תל אביב". ראשי המחנה הציוני ב"שבתרבות", היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד הופר

הרצוג התייחס לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הוא יחלק את ירושלים. "גוש עציון יקר כמו תל אביב, אני מחויב לתפיסת הגושים ולביטחון ישראל כאשר הירדן הוא גבול הביטחון של ישראל", אמר הרצוג. "מי שמעלה כבר שנים את הסוגיה של חלוקת ירושלים על סדר היום זה רק נתניהו". כמו כן, התייחס הרצוג לחומות הבטון שהוצבו בתקופה שבה חלה הסלמה בירושלים, ואמר: "בתקופתו העיר הזו חולקה עם בטונדות. רק אנחנו נדע להגן על ירושלים מאוחדת, מה שהוא עשה פגע באינטרסים של ישראל".

11:30: צמיגי מכוניתו של פעיל בכיר ביש עתיד נוקבו

צמיגי שני כלי הרכב שבבעלותו של זוהר בלום, יו"ר מרחב השפלה של מפלגת יש עתיד וסגן ראש עיריית רחובות, נוקבו במהלך הלילה. מכוניותיו של בלום מעוטרות בשלטים של מפלגת יש עתיד ולדבריו מדובר בפגיעה ממניעים פוליטיים. המשטרה בוחנת את המקרה.

"שכן צלצל אליי היום באינטרקום והודיע לי שאין לי אוויר בצמיגים של שני הרכבים של המשפחה", סיפר בלום. "בסך הכול, חתכו שישה צמיגים מתוך שמונה".

לדבריו של בלום, מדובר בפגיעה ממניעים פוליטיים גרידא. "הבחירות האלה הפכו ליותר מדי אלימות ומוקצנות", אמר. "במקום שכל אחד יתעסק במה יש לו לתת לבוחר, מתעסקים במה השני לא עשה, ועל ידי התססה חושבים שיוכלו להלהיט את הבוחרים לצאת ולהצביע. זה גורם לדבר הפוך, זה גורם לעשות את מה שהקיצוניים עשו לי". עם זאת, הוא נמנע מלקבוע באופן נחרץ מי עומד מאחורי מעשה ההשחתה והשאיר זאת למשטרה. "אי אפשר לדעת באיזו מפלגה מדובר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully