וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחנו, אבל לא בנוק-אאוט": גיבורי המאבק של עובדי כיל

13.3.2015 / 0:05

יושבי הראש של שני המפעלים הדרומיים, שהצליחו אתמול להקפיא את פיטורי העובדים בתום מו"מ ממושך מול ההנהלה, התקבלו בחיבוקים ובנשיקות במאהל המחאה. עם זאת, גם דמעות היו שם: "אני מבטיח, לא יהיו פיטורים"

צילום: מתן קסלר, דוברות ההסתדרות; עריכה: גדי וינסטוק

(לפני ההסכם: עובדי כיל הפגינו בתל אביב שלשום)

"ניצחנו רק את הסיבוב, אבל זה עדיין לא נוק אאוט": ביום שאחרי הפשרה שמנעה את השביתה בדרום והביאה להקפאת הפיטורים במפעלי כיל, העובדים אמנם חשים סיפוק, אולם מבינים שהדרך לסיים את המאבק להצלת משרתם עדיין ארוכה.

העובדים שעדיין נמצאים במאהל המחאה בבאר שבע כיבדו אתמול (חמישי) את ראשי הוועדים של "תרכובות ברום" ו"מפעלי ים המלח" שהגיעו לשם בקבלת פנים שלא הייתה מביישת כוכבי רוק. הם זכו לחיבוקים ולנשיקות מצד אלה שחשים כעת כי חרב הפיטורים הוסרה לעת עתה, אבל היו שם גם לא מעט דמעות של עובדים שעדיין חוששים לפרנסתם ולעתידם.

עוד בנושא
הטבות פרישה מפליגות? עובד כיל קיבל מענק פיטורים של 311 שקל
מפוטרי כיל הראשונים: "חושב לרדת מהארץ, איך אפרנס ילד בן 3?"
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
לנקרי בהפגנה נגד הפיטורים בכיל/ניב אהרונסון

יו"ר ועד "תרכובות ברום", אבנר בן סניור, שהיה מנציגי העובדים שישבו בפגישות עם ההנהלה, שנכנעה והקפיאה את הפיטורים, אמר לנוכחים: "אתמול היה דיון קשה מול ההנהלה, אך בסופו של דבר, כמו שהבטחנו - אף עובד לא יפוטר בכיל, שום דבר לא יעזור להם. ניצחנו עכשיו והנוק-אאוט עוד יגיע".

עם זאת, לדבריו, ההנהלה עדיין אינה מוכנה לוותר על זה שלא יהיו פיטורים כלל, "אבל אנחנו התעקשנו - והם הקפיאו אותם". הוא הודה: "נכון, היה עדיף לנו שיבטלו אותם, אבל לשבת למשא ומתן כשאין עובדים מפוטרים זה הרבה יותר טוב".

"הניצחון יהיה גדול יותר בעתיד"

הוא המשיך לעודד את העובדים הנרגשים ודרבן אותם שלא להתייאש גם בהמשך הדרך. "הם (ההנהלה, י"י) נכנעו, הם מתחילים להישבר, אנחנו צריכים להיות יחד מגובשים. ההנהלה התקפלה והיא תתקפל בעתיד. מה שביבי יכול היה לעשות בשיחת טלפון של דקה, עשה השופט לאחר שעות של דיונים".

דווקא ארמונד לנקרי, יו"ר מפעלי ים המלח, סבור שהמצב כעת לא מהווה יותר מפריצת דרך. "לא אצא עכשיו בהצהרות ניצחון, אבל אני מבטיח לכם, לא יהיו פיטורים במפעלים. אנחנו נכנסים למשא ומתן, והניצחון יהיה גדול יותר בעתיד". לצד זאת, לוי הבהיר עד כמה העובדים חשים פגועים מכל מהלך הפיטורים, אף שלעת עתה הוקפא. "גם אם נגיע להסכם לא נשכח את ההתנהלות של ההנהלה בשנה האחרונה. המפעלים היו הבית שלנו, היינו כמו משפחה אחת גדולה, משהו נשבר, ונקווה שנוכל לתקן", אמר לנקרי.

"אנחנו עדיין מפחדים, אבל הם לא ישברו אותנו", סיכמו לנקרי ובו סניור. "רק אחדות של הוועדים תגרום להנהלה לרדת מעניין הפיטורים".

(עדכון ראשון: 23:05)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully