וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני השביתה: עובדי כיל הפגינו מול משרד ראש הממשלה

11.3.2015 / 13:06

מאות עובדים נשאו שלטים וקראו קריאות בגנותו של ראש הממשלה במחאה על גל הפיטורים הנרחב במפעלים בדרום: "אין לנו דרישות, למעט להמשיך את עבודתנו בנאמנות". אם בית הדין לעבודה לא יוציא צו מניעה, מחר תחל השביתה הכללית

צילום: מתן קסלר

(הפגנת עובדי כיל בתל אביב, אתמול)

כ-500 עובדי "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח מקבוצת כיל הפגינו היום (רביעי) מול משרד ראש הממשלה בירושלים במחאה על הליך הפיטורים הנרחב. העובדים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין השאר: "ביבי מנותק מהדרום" ו"ביבי, אבטלה בנגב זה הדבר האמיתי". אל העובדים הצטרפו לאות הזדהות מטפלות ממשפחתונים בבירה, אשר שובתות מאז יום ראשון. אם בית הדין הארצי לעבודה לא יוציא היום צו מניעה, מחר תחל שביתה כללית בדרום, מאשדוד ועד אילת.

"אנו נמצאים כבר שבועיים בהפגנות והיום החלטנו להרים הילוך ולהגיע אל משרד ראש הממשלה", אמר ארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח. "התערבותו של ראש הממשלה היא דבר מחויב המציאות וחשובה לנו. כל המהלכים שלנו, בכלל זה ההפגנה הזו, הם כדי ליצור דעת קהל (אוהדת). חשוב שהציבור יבין שהמאבק הוא לא רק של עובדי כיל, אלא מדובר כאן במאבק חברתי של עובדי הנגב והדרום שעלול להשליך על כל מקום במדינת ישראל. היום זה אנחנו מחר זה אתם".

המשבר בכיל - כותרות נוספות:
נערכים לשביתת הענק בדרום: "נזעק את זעקת החברה הישראלית כולה"
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים
דימונה של כי"ל - נקודת מבטם של תושבי דימונה על המשבר

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת העובדים בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

קדוש מרדכי, בן 51, שעבד 15 שנה במפעלי ים המלח, סיפר כי אמש קיבל לביתו עם שליח מכתב פיטורים. "קיבלתי מכתב פיטורים ללא שימוע. עכשיו אני חושב בעיקר על המשפחה ועל הילדים. מה יהיה העתיד שלנו? מה אני אעשה עד גיל 67? מי יקבל אותי בכלל?".

שוקרון שלום, בן 50, עובד 21 שנים במפעל. "אנו מנסים לעורר את הממשלה כדי שתגיד את דברה למען עתיד הנגב", אמר. "אין לנו משהו אחר חוץ מהמפעל. זה הבית שלי. אין לנו דרישות, למעט להמשיך את עבודתנו בנאמנות ובאהבה. השקענו את כל מרצנו, ועכשיו אומרים לנו ללכת".

למרות ההיערכות לשביתה מחר בכל הדרום, עדיין קיימת אפשרות כי היא תיבלם ברגע האחרון. אחר הצהריים צפוי להתקיים דיון בבית הדין הארצי לעבודה, לאחר שאיגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים הגישו בקשה לצו מניעה. השופט יגאל פליטמן שמע את הצדדים בדיון שנערך ביום שני וקבע דיון נוסף להיום, לאחר שיקבל לידיו את התייחסות המדינה והנהלת כיל.

רשימת מקומות העבודה שייכללו בשביתה

סניפי הביטוח לאומי - אין קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני, מכס ומע"מ - לא יינתן שירות כולל בנמלי הים באשדוד ובאילת, בנמלי התעופה הבינלאומיים בעובדה ובאילת ובמעברי הגבול עם ירדן ומצרים, נמל התעופה באילת - שביתה בין השעות 10:00 ל-14:00, נמלי הים באשדוד ואילת - השבתת הפעילות, סניפי שירות התעסוקה - לא יינתן שירות, לא תהיה קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני, המשרד להגנת הסביבה - פקחי הגנת הסביבה והמשטרה הירוקה לא יצאו לשטח, משרד הכלכלה - לא יהיה מענה טלפוני, לא יינתן שירות ומפקחי הרשות להגנת הצרכן לא יצאו לשטח, סניפי רשות האוכלוסין וההגירה - לא תהיה קבלת קהל, לא יהיה מענה טלפוני, לא יונפקו דרכונים, תעודות זהות ולא יינתן שירות לעובדים זרים, בתי משפט - לא יהיה מענה טלפוני, לא תתקיים קבלת קהל, לא יפתחו תיקים והקלדניות לא ייכנסו לאולמות הדיונים, משרד החינוך - לא יינתן שירות לעובדי הוראה, לא יהיה מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל, טאבו - לא יהיה מענה טלפוני ולא יינתן שירות, משרד התחבורה - סניפי רשות הרישוי יהיו סגורים, לא יתקיימו מבחני נהיגה מעשיים, לא יונפקו רישיונות נהיגה ורישיונות רכב, לא תתקיים קבלת קהל, לשכות הבריאות - לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני, מפקחי בריאות הציבור לא יצאו לשטח, בתי הדין הרבניים - לא תתקיים קבלת קהל, לא יהיה מענה טלפוני, לשכות ההוצאה לפועל - לא יהיה מענה טלפוני, לא תתקיים קבלת קהל ולא יבוצעו עיקולים, חברת דואר ישראל – הסניפים יהיו סגורים ולא יחולק דואר, שירותי התחבורה הציבורית של אגד - לא תהיה פעילות באשדוד ודרומה ממנה, משרד הבינוי - לא יהיה מענה טלפוני, לא תתקיים קבלת קהל, משרד הפנים - לא יהיה מענה טלפוני, לא תתקיים קבלת קהל, לא יתקיימו ועדות לתכנון ובניה, קרן קיימת לישראל בדרום - שביתה מלאה, רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים במרחבי הדרום - שביתה מלאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעט מקרי חירום, פעילות העיריות הבאות תושבת לחלוטין: עיריית אשדוד, אשקלון, שדרות, אופקים, קריית גת, קריית מלאכי, באר שבע, דימונה, ערד, ירוחם ואילת. כמו כן, תושבת הרשות המקומית מצפה רמון, תאגידי המים של הרשויות המקומיות במרחבי הדרום, מרכז המועצות האזוריות והמועצות האזוריות בדרום ומרכז המועצות הדתיות והמועצות הדתיות בדרום.

באוניברסיטאות והמוסדות האקדמיים הבאים תשובש הפעילות: האוניברסיטה הפתוחה במרחבי הדרום - במוסדות האוניברסיטה תהיה שביתה מלאה של הסגל המנהלי, אוניברסיטת בן גוריון ושלוחתה באילת - שביתה מלאה של הסגל המנהלי, המכללה הטכנולוגית באר שבע - שביתה מלאה של הסגל המנהלי, מדרשת בן גוריון – שביתה מלאה של הסגל המנהלי.

כמו כן, תושבת הפעילות בחברות הבאות: עשות אשקלון תעשיות בע"מ, פריקלס ים המלח, מפעל מגנזיום, מפעל רותם אמפרט, מפעלי תובלה, מפעל נגב קרמיקה בירוחם - העובדים ינקטו בעיצומים, מפעל פריגו בירוחם - העובדים ישבתו במשך ארבע שעות, החברה לאיכות הסביבה ברמת חובב, החברה לשירותי איכות הסביבה, סנרג'י שדרות – המפעל יושבת באופן מלא, מפעל המיחזור Prs - המפעל יושבת באופן מלא, קמהדע, חברת מקורות בדרום - תעבוד במתכונת שבת, חברת החשמל בדרום - העובדים יעבדו במתכונת חירום בלבד, הקריה למחקר גרעיני - תעבוד במתכונת חלקית, פז"א, דלק - פי גלילות, סונול, עובדי בזק ובזק בינלאומי באזור הדרום יערכו אסיפות הסברה ויקיימו שיבושים, אוברסיז קומרס, פקר פרופילים, פקר יד פז, פקר גלוון, נסטלה - אוסם וטנא נגה גבינות.

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015/נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully