וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סיבה למתיחות עם חמאס: צה"ל ירה למוות בדייג פלסטיני

7.3.2015 / 22:41

לוחמי חיל הים ירו לעבר כלי שיט פלסטיניים שחרגו ממרחב הדיג בצפון רצועת עזה והרגו את אחד הדייגים. לאחרונה נרשמה עלייה במספר מקרי הירי לעבר דייגים פלסטינים מחשש שהחריגה ממרחב הדיג היא לצורכי טרור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דייג פלסטיני נורה למוות הלילה (שבת) בידי כוח צה"ל בצפון רצועת עזה. בסמוך לשעה 01:30 זיהה הכוח כמה כלי שיט שחרגו מהאזור המותר לדיג. החיילים פתחו לעבר כלי השיט באש. מהירי נפגע אחד הדייגים ומאוחר יותר הודיעו הפלסטינים שהוא מת מפצעיו. למרות שתחילה טען דובר צה"ל שהפלסטיני נפצע באורח קל בלבד, גורם ביטחוני ישראלי אישר שהוא נהרג. בעקבות התקרית הודיעה אגודת הדיג הפלסטינית על השבתת כל מערך הדיג ברצועה.

מותו של הדייג הפלסטיני, שמצטרף למצב הכלכלי בעזה שהידרדר לשפל של שנים ולהליך השיקום האיטי אחרי מבצע "צוק איתן", הוא סיבה נוספת למתיחות בין ישראל לחמאס. אחרי המבצע, דרש חמאס להרחיב את מרחב הדיג משישה מייל (כעשרה קילומטרים) ל-12 מייל (כ-20 ק"מ). הדרג המדיני בישראל התנגד לכך בשל הניסיונות של חמאס להחדיר צוללנים לחופי זיקים, למרות שבחיל הים הבהירו שיידעו להגן על חופי ישראל בכל תנאי.

עוד בנושא צבא וביטחון:
אל תקרא לי ג'ובניקית: השוטרות שהפכו למגן אנושי בירושלים
כיבוש מוצבים ויציאה ממנהרות: בחמאס נערכים למלחמה הבאה
אש"ף קרא לאבו מאזן להפסיק התיאום הביטחוני עם ישראל

דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
דייגים פלסטינים באוגוסט האחרון/AP

בחיל הים לא לוקחים סיכונים מיותרים וכמעט מדי יום מרחיקים כלי שיט שעל מרביתם דייגים תמימים שמחפשים אחר להקות דגים בגבול הימי. "הדייגים הפלסטינים נעים בעקבות זרמי המים, שם יש תנאים נוחים יותר לדיג למרות האזהרות שלנו", הסביר גורם בחיל. "כל חריגה מתקבלת בתגובה. קריאות לחזור אחורה - ולאחר מכן ירי לאוויר. לא ממהרים לירות לעבר דפנות כלי השיט או לפגוע. מעצר חשודים מתבצע כשזה אפשרי מבצעית".

ישראל והפלסטינים שומרים באדיקות על הגבול היבשתי בין דרום הארץ לרצועה. למעט ניסיונות חדירה של פלסטינים שמבקשים לחפש עבודה או כאלה שחוצים את הגבול עם סכינים או רימונים כדי להיעצר, אין הפרות מיוחדות של הסדר בגבול. לעומת זאת, בגבול הימי הסיפור הוא אחר לגמרי.

בצה"ל חוששים מאוד מחריגה של כלי שיט פלסטיניים ממרחב הדיג המוגדר לצורכי טרור או הברחת אמצעי לחימה. כתוצאה מכך, בחודש האחרון נרשמה עלייה משמעותית במספר המקרים שבהם ירו לוחמי חיל הים לעבר כלי שיט שהגיעו מהרצועה. כמו כן, הלוחמים עוצרים דייגים פלסטינים שחורגים מהמרחב ומעבירים אותם לחקירה בישראל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully