וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן יקבע את גורל התיאום הביטחוני לפי הבחירות

גורמים בכירים ברשות אמרו לעיתון "אל-חיאת" כי אם מפלגות השמאל יקימו את הממשלה הבאה, יו"ר הרשות יסכים לחידוש המו"מ. לדבריהם, אם נתניהו ייבחר מחדש ויסרב לבטל את הקפאת הכספים, יופסק התיאום

אתר רשמי

(נתניהו על חשיפת מסמך הוויתורים: "לא הסכמתי לגבולות 67")

גורמים בכירים ברשות הפלסטינית טוענים כי היו"ר אבו מאזן לא יפעל ליישום החלטות אש"ף, שלפיהן יש להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, לפני הבחירות הקרובות – כך דווח הבוקר (שבת) בעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון.

אחד הבכירים הוסיף כי "אם מפלגות השמאל והמרכז ינצחו בבחירות, אבו מאזן יביע נכונות לקיום משא ומתן, שבמסגרתו תוקפא הבנייה בהתנחלויות וישוחררו אסירי הפעימה הרביעית, שעליהם הוסכם בדיונים הקודמים". עם זאת, הוא הדגיש כי אם ממשלת הימין בראשות נתניהו תמשיך להיות בשלטון, אבו מאזן יחזור על דרישתו לבטל את הקפאת העברת הכספים לרשות הפלסטינית, ואם הדבר לא ייעשה, אבו מאזן יודיע על הפסקת התיאום הביטחוני.

עוד ידיעות בנושא
נתניהו על חשיפת מסמך הוויתורים: "לא הסכמתי לגבולות 67'"
אש"ף קרא לאבו מאזן להפסיק התיאום הביטחוני עם ישראל
חשיפה: אבו מאזן דחה הצעה בינלאומית להשתלט על עזה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בחנוכת אולפני טלוויזיה חדשים – רמאללה, פברואר 2015. GettyImages
ימתין לתוצאות הבחירות? יו"ר הרשות אבו מאזן/GettyImages

הבכירים הפלסטינים אמרו לעיתון כי החלטת המועצה המרכזית של אש"ף מציבה שלוש אפשרויות בפני הרשות הפלסטינית: הפסקה מידית של התיאום הביטחוני עם ישראל, תוך סיכון להידרדרות נוספת ביחסים שאף יתכן שיובילו להתמוטטות הרשות, שימוש בהחלטה כאמצעי לחץ על ישראל לחזור בה מצעדיה האחרונים - או השארת המצב הקיים. גורם בכיר נוסף אמר: "גורל התיאום הביטחוני נמצא כעת אצל אבו מאזן. הוא יעלה את הסוגיה בפני הממשל האמריקני ויגיד - 'שחררו את הכספים, ולא, אני אאלץ להפסיק את התיאום הביטחוני'".

כמו כן, סאיב עריקאת, בכיר הרשות שהיה ממונה על המשא ומתן עם ישראל, אמר לעיתון כי "מטרת החלטת המועצה המרכזית של אש"ף היא תיקון מערכת היחסים עם ישראל". לדבריו, "ישראל מתכחשת להסכמים שנחתמו בין שני הצדדים ומחרימה כספים של העם הפלסטיני. ההתנחלויות ממשיכות להיבנות וממשיכים לייהד את ירושלים, והיא רוצה שהצד הפלסטיני כן ימלא את התחייבויותיו?". עריקאת אף טען כי הוא לא שולל שישראל תשתלט מחדש על שטחי הרשות.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
שוטרים פלסטינים מצפון לירושלים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully