וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "הסכם טוב עם איראן נמצא בהישג יד"

שרת החוץ פדריקה מוגריני הביעה אופטימיות בנוגע להמשך המגעים בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית, והבהירה: "לא תהיה עסקה כלל אם זו לא עסקה טובה". שר החוץ הצרפתי טען מנגד: "אנחנו בעד הסכם, אולם נותרו עוד קשיים"

מערכת וואלה!

(מיוחד: משנות ה-80 ועד נאום נתניהו. כך משכה איראן את כל העולם עד הדד-ליין)

"הסכם טוב נמצא בהישג יד" – כך אמרה היום (שישי) שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בפתח סבב שיחות נוסף בין נציגי איראן והמעצמות בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית, בעיר מונטרו שבשווייץ. "אני מאמינה שלא תהיה עסקה כלל אם זו לא עסקה טובה, וזה מסר שאנחנו חייבים להעביר לכל החברים והשותפים שלנו", הוסיפה, ברמיזה לביקורת שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההסכם המתגבש בין הצדדים.

לטענתה של מוגריני, "הישורת האחרונה" של שיחות הגרעין יכללו משא ומתן מדיני, יותר מאשר דיונים טכניים.


עוד בוואלה חדשות:
אובמה מחייך: אחרי נאום נתניהו - הדמוקרטים נגד סנקציות על איראן
איראן: לא נגיע להסכם עד מועד הבחירות בישראל
נתניהו שב לארץ: "רבים בעולם שמעו את מה שיש לישראל לומר"

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בוועידת האיחוד האירופי בריגה, מרץ 2015. רויטרס
שולחת מסר "לחברים". מוגריני, היום/רויטרס

בניגוד לדבריה של מוגריני, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, טען היום כי ההתחייבויות של איראן כלפי המעצמות אינן מספיקות. "אנחנו בעד הסכם, אולם נותרו עוד קשיים", אמר בפתח פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בריגה. "נעשתה התקדמות מבחינת הנפח, הבדיקות ומשך ההתחייבויות, אך המצב עדיין לא מספק, ויש עוד עבודה לעשות".

מחר תארח פריז את שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, ואתר מקביליו - פרנק-וולטר שטיינמאייר הגרמני, ופיליפ המונד הבריטי - נוסף על מוגריני. קרי יעביר לעמיתיו תדרוך בנוגע להתקדמות המגעים בין וושינגטון לטהראן, לאחר סבב שיחות בילטראלי מוקדם יותר השבוע בין הצדדים.

ג'ון קרי בביקור בריאד, מרץ 2015. רויטרס
קרי עם מקבילו הסעודי, הנסיך אל-סעוד, היום/רויטרס

אתמול נפגש קרי עם נציגי מדינות המפרץ הפרסי במטרה לעדכן אותם על התקדמות המגעים ולזכות בתמיכת המדינות. "מניעת איראן גרעינית עונה לדאגות רבות של האזור", אמר. "זה יפיג את המתח ויסיר מחסומים לביטחון האזור. זה יפחית את הלחץ במרוץ החימוש האזורי, ויעניק משנה תוקף למדיניות העולמית של מניעת הפצת נשק אטומי".

קרי אמר את הדברים בתום פגישה עם שרי החוץ של המדינות החברות במועצת המפרץ לשיתוף פעולה – ערב הסעודית, כוויית, בחריין, קטאר, איחוד האמירויות הערביות ועומאן. "רציתי לעדכן את שותפותינו במפרץ בדיוק על התקדמות המשא ומתן, ועל מה אנחנו מתכוונים להשיג, כמו גם מה השגנו מאז שהחלו השיחות", אמר קרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully