וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורי היום: האנשים שנטרלו את המחבל בבירה משחזרים

"אין לי ספק שהוא ניסה לפגוע בנו", סיפר רס"מ י' לאחר פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת. "הוא רץ לכיווננו עם גרזן מונף. ירינו לעברו והוא נפל ארצה". מאבטח של הרכבת הקלה, שסייע לו לתפוס את המחבל: "הוא ניסה לשחוט אנשים"

צילום: קבוצת תקשורת ירושלים והעוטף , חטיבת דוברות המשטרה עריכה: ניב פוקס

"אין לי ספק שהוא ניסה לפגוע בנו, לכן ירינו לעברו ונטרלנו אותו" – כך שחזר היום (שישי) שוטר משמר הגבול רב-סמל מתקדם י', את הרגע שבו לכד את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. "במהלך משמרת שלי ושל מאבטח אזרחי (של הרכבת הקלה - י"א) הבחנו בפיגוע דריסה", סיפר. "רצנו לכיוון האזור, זיהינו שם את הרכב של המפגע, שהמשיך לנסוע, משהו כמו 70 עד מאה מטרים".

רס"מ י' הוסיף כי מיד לאחר מכן, "המפגע יצא מהרכב, כשהוא רץ לכיווננו, במרחק של שמונה-תשעה מטרים עם גרזן מונף לעברנו". הוא סיפר כי מי לאחר שהוא והמאבטח הנוסף שהיה עמו ירו לעבר המחבל, "הוא נפל ארצה", והשניים מיהרו להזעיק כוחות נוספים לאזור.

עוד בוואלה חדשות:
"ראיתי את החברות שלי עפות באוויר": עדויות מהפיגוע
פיגוע דריסה בירושלים: שבעה נפצעו קל-בינוני
תיעוד: מתחבאים, אורבים לרכבת הקלה בירושלים - ומיידים אבנים

המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בירושלים לאחר שנוטרל, 3 מרץ 2015. רשתות חברתיות, צילום מסך
"יש פה פצועים, כרגע ירינו במחבל". זירת הפיגוע, היום/צילום מסך, רשתות חברתיות

בפיגוע היום, שאירע בסמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק שבאזור גבעת התחמושת, נפצעו שבעה בני אדם. בין הנפגעים גבר כבן 50 ושש צעירות, שוטרות מג"ב. שלושה נפצעו באורח קל עד בינוני, שתיים באורח קל ושתיים לקו בחרדה. המחבל, מוחמד מחמוד אל-סלאימה, בן 21 משכונת ראס אל-עמוד נפצע באורח קשה מהירי לעברו.

מחקירה ראשונית עלה כי אל-סלאימה הגיע במהירות במכונית פרטית מכיוון צומת זקס, פגע בשוטרות מג"ב שעמדו על המדרכה בסמוך לתחנת הרכבת הקלה ולאחר מכן ברוכב אופניים. לאחר מכן המשיך בנסיעה, בעוד רס"מ י' והמאבטח שהיה עמו ירו לעברו. כעבור זמן קצר יצא מכלי הרכב כשהוא חמוש בסכין קצבים וניסה לתקוף את השניים, אך אלה ירו בו בגבו ונטרלו אותו.

אמו של אל-סלאימה הביעה תמיכה בבנה, וטענה כי "הוא פעל כמו שהיה צריך כל צעיר אחר לפעול". בתוך כך, כמה מצבות בחלקת אפגניסטן שבהר הזיתים שבירושלים ניזוקו היום. כוחות משטרה ומשמר הגבול נמצאים במקום, הסמוך לבית המחבל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המפכ"ל יוחנן דנינו יחד עם השניים שנטרלו את המחבל בפיגוע בבירה, מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
המפכ"ל משוחח עם רס"מ ' ועם המאבטח/חטיבת דובר המשטרה

המאבטח שסייע לרס"מ ' לנטרל את המחבל תיעד את מעצרו ואת ההמולה בזירה בדקות שלאחר האירוע. "היה פיגוע עכשיו. זה המחבל, חיסלנו אותו", נשמע השוטר אומר בסרטון שצילם, בטרם נודע לו כי המחבל לא נהרג מהירי, אלא נפצע באורח קשה. "יש פה פצועים, הרוגים, המחבל חוסל עכשיו, כרגע ירינו. הוא דרס וניסה לשחוט פה אנשים".

בהמשך, נראה המחבל מרים את ראשו. המאבטח נשמע מורה לשוטר שעמד לידו, וכיוון את אקדחו לעברו של המחבל השכוב על הרצפה: "אל תירה בו עוד".

זירת פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת בירושלים 6 מרץ 2015. נועם מושקוביץ
שוטרת מג"ב בזירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

לזירה הגיע השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שקיים עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הערכת מצב בבסיס מג"ב שמולו אירע הפיגוע. המפכ"ל שוחח עם רס"מ י' ועם המאבח ושיבח אותם על פעולתם. "עשיתם משימה יוצאת מהכלל", אמר להם.

דנינו הסביר כי המקום שבו אירע הפיגוע הוא נקודת חיבור בין השכונות של מזרח העיר למערב העיר, ומטבע הדברים הוא רגיש יותר והוא מסומן כאחד המקומות שבו מתוגברים הכוחות. "האירועים אולי הפסיקו איפשהו בסוף השנה אבל המחוז לא נח לרגע ולא ינוח לרגע. הגברנו את האבטחה בשל אירועי פורים, אך נגביר אותה עכשיו עוד יותר. אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים", אמר.

"הפיגוע הזה הוכיח לנו שהמצב בירושלים עדיין מחייב לעמוד על המשמר", הוסיף, "וזה מה שאנחנו עושים מאז רצף האירועים האחרון, שבעקבותיו החלטתי לתגבר את ירושלים באלף שוטרים. לא הפסקנו לתגבר את הבירה והאירוע היום המחיש לנו שעוד לא הגענו למקום שבו אנחנו רוצים להיות, וזה להעניק ביטחון לתושבי ירושלים".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully