וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש של OECD: בנות מצליחות יותר בלימודים מבנים

מדוח שפרסם הארגון לקראת יום האישה עולה כי לבנות יש ציונים גבוהים יותר מלבנים. עם זאת, לבנים יש יתרון במקצועות המתמטיקה והמדעים, בשל חוסר ביטחון של בנות בתחומים אלה

ילדים מתחפשים בבית הספר יד לבנים, פתח תקווה. מרץ 2015. ראובן קסטרו
הדוח מבוסס על 510 אלף תלמידים בני 15. למצולמים אין קשר לידיעה/ראובן קסטרו

בנות מצליחות בלימודים יותר מבנים - כך עולה מדוח של ארגון ה- OECD שפורסם אתמול (חמישי) לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול ביום ראשון הקרוב. עם זאת, על פי הדוח, בנים טובים יותר מבנות במקצועות המדעים והמתמטיקה.

על פי הדוח, המבוסס על מבחני פיז"ה בשנת 2012, שבהם השתתפו 510 אלף תלמידים בני 15, בנים מקדישים שעה פחות מבנות ביום להכנת שיעורי בית, מה שגורם להישגיהם בלימודים להיות נמוכים יותר משל בנות. כמו כן, יותר בנים במחקר הגדירו את בית הספר כ"בזבוז זמן". מהדוח עולה כי מחוץ לבית הספר בנים מבלים יותר זמן במשחקי וידאו, ואילו בנות מבלות את זמנן הפנוי בקריאה לשם הנאה ולאו דווקא לשם למידה.

עוד בוואלה חדשות:
סקר וואלה: שוויון בין הליכוד למחנה הציוני, בנט בירידה
מסמך ההבנות החשאי: שליח נתניהו הסכים לגבולות 67'
בגלל טעות: בן 14 נשלח לכלא ל-13 שעות

עם זאת, לבנים יש יתרון על בנות במקצועות המתמטיקה והמדעים. על פי הדוח, אין אף לא מדינה אחת שבה בנות מצליחות יותר מבנים במקצועות אלה. "לבנות יש פחות ביטחון עצמי מלבנים כאשר הן מגיעות לפתור בעיות במתמטיקה או במדעים", נכתב בדוח. עוד עולה מהדוח כי בנות נוטות לחוש יותר חרדה בעת פתרון בעיות במקצועות אלו. התוצאה היא שפחות מ-5% משתתפות המחקר אמרו שהן שוקלות קריירה בתחום המחשוב או ההנדסה, וכמעט בכל המדינות מספר הבנים שחושבים על קריירה בתחום זה עולה על מספר הבנות.

בסיכום הדוח נכתב כי במאה החולפת הצליחו מדינות עשירות להתקדם מאוד לקראת שוויון בין המינים. כמו כן, ניתן לראות כי יש ניסיון לייצר שוויון הזדמנויות בין תלמידים לתלמידות בבתי הספר.

  • עוד באותו נושא:
  • oecd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully