וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מחריב עיר אשורית בת אלפי שנים בעיראק

אחרי שלפני כשבוע פרסם דאעש סרטון שבו נראים לוחמיו מנפצים פסלים עתיקים במוסול, אתמול החל הארגון הקיצוני להחריב את העיר כלח שהוקמה על גדות נהר החידקל במאה ה-13 לפני הספירה

העיר העתיקה כלח שבעיראק, אותה החל להחריב ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ספק: אל-ערביה,
העיר כלח שבעיראק/ספק: אל-ערביה

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) החל אתמול (חמישי) להחריב את העיר האשורית העתיקה כלח, המכונה גם תל נמרוד, שבעיראק – כך הודיע משרד התיירות והעתיקות של עיראק בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. מדובר באחת הערים שנשתמרו מהתקופה האשורית, אשר הוקמה במאה ה-13 לפני הספירה. היא נמצאת על גדות נהר החידקל, כ-30 קילומטרים מדרום למוסול, שבה שולט הארגון הקיצוני.

"ארגון דאעש תקף את העיר ההיסטורית תל נמרוד והחריב אותה באמצעות כלי רכב כבדים", נכתב בהודעת המשרד. גורם רשמי ממשרד התיירות והעתיקות אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החרבת האתר ההיסטורי החל אתמול לאחר תפילות הצהריים, וכי במקום נראו משאיות שככל הנראה שימשו על מנת לפנות את העתיקות מהמקום. "עד כה, איננו יודעים מהי מידת ההרס במקום", אמר הגורם.

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הורסים פסלים אשוריים במוזיאון במוסול שבעיראק, פברואר 2015. ספק: אתר אל-ערביה, אתר רשמי
לוחמי דאעש הורסים פסלים עתיקים במוזיאון מוסול שבעיראק כפי שנראה בסרטון שפרסם הארגון/אתר רשמי, ספק: אתר אל-ערביה

"כולם ציפו לכך", אמר עבד אל-אמיר חמדאני, ארכיאולוג ממוצא עיראקי מאוניברסיטת "סטוני ברוקס" שבמדינת ניו יורק. הוא צופה כי העיר הקדומה חאטרה, עיר בת כ-2,000 שנה אשר הוכרזה על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, תהיה הבאה בתור.

החרבת העיר כלח מגיעה שבוע לאחר שהארגון הקיצוני פרסם סרטון ברשת שבו נראים לוחמיו מחריבים עתיקות יקרות ערך במוזיאון מוסול. בסרטון ניתן לראות את הלוחמים עוקרים פסלים מבסיסיהם וזורעים הרס ברחבי המוזיאון. "העתיקות שמאחורי שימשו אלילים עבור תושבי האזור הקדומים, אשר סגדו להם במקום לסגוד לאללה", אמר אחד הלוחמים בסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully