וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שגריר ארה"ב בדרום קוריאה מותקף בסכין ונחתך בפניו

5.3.2015 / 20:48

הדוקר, עבריין מוכר שתומך באיחוד עם צפון קוריאה הקומוניסטית, נראה בסרטון אחרי שדקר את השגריר מארק ליפרט. הוא נתפס על ידי קהל שהשתתף בכנס בסיאול. לאחר מכן, נראה השגריר כשהוא מדמם מפניו ומפרק כף ידו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אחרי ששגריר ארצות הברית בקוריאה הדרומית מארק ליפרט נחתך הלילה בפניו בידי אדם התומך באיחוד עם הצפון, סרטון שפורסם היום (חמישי) תיעד את רגע ההשתלטות על התוקף ואת הדימום הכבד שממנו סבל ליפרט. ליפרט בן ה-42 נפצע מחתכים עמוקים בפניו ובפרק כף ידו, אך הצליח לעמוד על רגליו ולהתפנות לבית החולים, שם שללו הרופאים את האפשרות שישנה סכנה לחייו.

התוקף זוהה כקים קי-ג'ונג, בן 55. לפני שתקף את השגריר בסכין, הוא צעק קריאות בעד האיחוד עם המשטר בפיונגיאנג ונגד שיתוף הפעולה הצבאי בין וושינגטון לסיאול. "ביצעתי פעולת טרור", צעק קים בזמן שאנשים שנכחו בכנס שהתקיים בסיאול הבירה הצמידו אותו לקרקע ועצרו אותו. במהלך חקירתו סיפר כי פעל לבדו.

קים היה מוכר לרשויות החוק – ב-2010 הוא ניסה לתקוף את שגריר יפן במדינה כשזרק לעברו גוש בטון. בעקבות האירוע, הוטל עליו עונש מאסר על תנאי. כעת שוקלים במשטרה אם להגיש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.

שגריר ארצות הברית בקוריאה הדרומית, מארק ליפרט, אחרי שנפצע במהלך ניסיון התנקשות בבירה סאול, 05 במרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
השגריר מארק ליפרט מדמם מפניו לאחר שהותקף בסכין, הלילה/צילום מסך, טוויטר

עוד נמצא כי בין השנים 2006 ל-2007 ביקר קים בשכנה הקומוניסטית מצפון שמונה פעמים. כבר בשנת 1985 הפך קים למוכר בקרב הרשויות, כאשר שרף דגל של ארצות הברית בשגרירות ארצות הברית.

בקוריאה הצפונית מיהרו לברך על הפעולה שלו. סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הקומוניסטי תיארה את הפגיעה בשגריר "כעונש הראוי למחרחרי המלחמה מארצות הברית". הסוכנות כינתה זאת "סכין הצדק", שלדבריה משקפת את הזעם של תושבי הדרום המתנגדים לתרגיל הצבאי המשותף לוושינגטון וסיאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully