וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מדללת כוחות בסיני: בישראל חוששים מהתגברות הטרור

5.3.2015 / 13:19

גורמי ביטחון מזהירים כי הנשיא א-סיסי החל להסיט את הכוחות המיוחדים של הצבא מציר פילדלפי ורפיח, הסמוכים לרצועת עזה, לאזור הגבול עם לוב - לחיזוק המלחמה בדאעש. זאת, על רקע המתיחות של קהיר מול וושינגטון וההתקרבות לרוסיה

עריכה: יאיר דניאל

גורמי ביטחון בישראל מזהירים כי בשבועות האחרונים מצרים החלה לדלל את כוחותיה בציר פילדלפי ובאזור שיח זוויד ורפיח שבסיני הסמוכים לרצועת עזה, דבר המגביר את החשש מפני השתלטות של גורמי טרור על האזור וחידוש הפעילות נגד ישראל. במערכת הביטחון היו שבעי רצון מכך שהנשיא המצרי עבד אל-פתח א-סיסי מקציב משאבים רבים במיגור הטרור בסיני, בדגש על חיסול המנהרות להברחת אנשים ונשק לרצועת עזה. עם זאת, לאחרונה העבירה החל הצבא המצרי להעביר את הכוחות המיוחדים מערבה לאזור הגבול עם לוב, לצורך המלחמה מול לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

"מצרים פועלת על פי סדר עדיפויות, ובשלב זה הגבול הלובי הפרוץ מאיים עליה יותר. רצועה של יותר מאלף ק"מ חדירה בפני פעילי דאעש שמשתוללים בלוב ורוצחים אזרחים מצריים", אמר לוואלה חדשות גורם ביטחוני. הוא התריע כי "מעבר הכוחות המיוחדים מסיני לגבול עם לוב יפגע בלחץ המצרי נגד ארגוני הטרור שעשויים לפעול נגד ישראל".

עוד בנושא הטרור בסיני:
תיעוד: סיכול הברחת אמצעי לחימה של חמאס בעזה
סיני: עשרות נהרגו במתקפה משולבת, דאעש לקח אחריות
אפקט דאעש בסיני: לא סתם פיגוע התאבדות - מתקפת גרילה

טנק מצרי וברקע מסוק בשייח' זוויד שבסיני, מאי 2013. AP
מצרים מסיטה כוחות למאבק בדאעש. טנק מצרי בשייח זוויד/AP

למרות הצעד שעליו הורה א-סיסי, שיתוף הפעולה של ישראל עם המשטר בקהיר בטיפול בטרור יעיל מאוד והתהדק בשנה האחרונה. ניתן לומר אף שהוא עולה עשרות מונים על זה שהתנהל בתקופתו של הנשיא מובארק. אם בתקופתו של מובראק היו בכירי ממשל ששיקרו למקביליהם הישראליים, שהבטיחו לטפל בכל המנהרות, אך לא עשו דבר, מצרים של היום נחושה למגר את הטרור לסוגיו. נקודת התורפה היחידה של הצבא המצרי היא בפן הטכנולוגי. הם לא משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת כמו שיש לישראל או לארצות הברית וייקח זמן עד שהם יתגברו עליה.

לצד שיתוף הפעולה הפורה עם מצרים, ישנה בכל זאת סיבה לדאגה בישראל. מצרים של א-סיסי עוברת תהליך של התעצמות צבאית, ולמרות שבישראל יש תחושה שניתן לסמוך עליו, נרשמות תהיות בנוגע לכוונותיו העתידיות. זאת, על רקע המתיחות שנרשמה לאחרונה בין קהיר לבין וושינגטון, ולהתחממות ביחסים עם רוסיה, שעלולה לשחק לרעת ישראל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי מבקר בתעלת סואץ – פברואר 2015. AP
מתקרב לרוסיה. א-סיסי בביקור בתעלת סואץ, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully