וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפתח תקווה: "המורה שאל בנות 10 שאלות אינטימיות"

לטענת כמה הורים, מורה לשפה בשנות ה-20 לחייו חשוד כי פנה לתלמידות ושאל אותן אם "קיבלו מחזור". הם התלוננו בפני מנהלת בית הספר, שהחליטה להשאירו בעבודתו. במקביל, הגישו תלונה במשטרה. "זה לא מקרה חד-פעמי, הוא סוטה"

הורים זועמים: המורה שאל בנות 10 אם קיבלו מחזור. שי מכלוף
"הבנו שיש פה משהו סדרתי ולא חד-פעמי"/שי מכלוף

הורים לילדים בני עשר הלומדים בבית ספר ממלכתי-יסודי בפתח תקווה טוענים כי מורה לתגבור שיעורי שפה פנה במהלך אחד השיעורים לתלמידות כיתה ה' בשאלות אינטימיות לא ראויות לתפיסתם על גופן. לטענת ההורים, ביום ראשון האחרון, בשיעור תגבור שבו נכחו ארבע תלמידות ותלמיד, פנה המורה אל התלמידות ושאל אותן מתי קיבלו מחזור ואם הן יודעות שמחזור מעיד על פוריות טובה והבאת ילדים לעולם.

ההורים טוענים כי זו לא הפעם הראשונה שהמורה, בשנות ה-20 לחייו, שואל שאלות בוטות לגישתם על מיניות. הם הגישו נגדו תלונה במשטרה, אולם טרם נפתחה חקירה. כמו כן, על אף דרישתם מהמנהלת להפסיק את העסקתו, הוא עדיין ממשיך ללמד בבית הספר.

עוד בוואלה חדשות:
חשד לפשע שנאה: כלי רכב הוצתו וכתובות רוססו ליד רמאללה
השקופים של לפיד: ביש עתיד גילו גם את השכבות החלשות
קצינה תובעת פקוד במאה אלף שקל: "הפיץ ששכבתי עם חיילים"

ר', אמה של אחת התלמידות, סיפרה לוואלה חדשות את שאמרה לה בתה לאחר השיעור המדובר עם המורה. "הבת שלי התקשרה אליי ביום ראשון בסיום השעה השישית בשעה 13:40 ואמרה לי - 'אימא, אני מזועזעת, המורה שאל אותנו שאלות פרטיות'. היא רק בכיתה ה' וכבר יודעת שהוא שאל שאלות לא לעניין. אמרתי לה כל הכבוד שהתקשרת אליי", שיחזרה ר'. לדבריה, היא שאלה את בתה אם השאלות קשורות לחומר הנלמד, אך בתה ענתה כי הם למדו שיעור היסטוריה וכשהיא שאלה אותו למה הוא מדבר על זה הוא לא ענה לה. "הייתי בשוק ואסרתי על הבת שלי להיכנס לשיעורים האלו יותר. הסברתי לה שזה לא תקין", אמרה.

באותו היום הגישה ר' תלונה במשטרה נגד המורה בגין הטרדה מינית. במקביל, פנתה למנהלת בית הספר בבקשה להתערבותה. "יידעתי את המחנכת של הבת שלי שהייתה המומה מהסיפור", סיפרה. "היא יעצה לי להתקשר למנהלת, אבל כשהתקשרתי אליה היא ביקשה שאני לא אהיה שיפוטית. במקום להרגיע אותי ולומר לי שהיא מזמינה אותו לבירור והוא יהיה מורחק, היא פשוט ביקשה שלא אשפוט אותו". רק כשיידעה את המנהלת על כך שהגישה תלונה במשטרה, מספרת ר', המנהלת נבהלה ואמרה שהיא תזמין את המורה לחקירה אצלה.

ילדי בית הספר בלפור שבתל אביב יוצאים לחופש הגדול. דרור עינב
המורה שאל את התלמידות אם הן יודעות שמחזור מעיד על פוריות טובה/דרור עינב

ט', אב לתלמיד שהשתתף בשיעור, סיפר שגם בנו חשף בפניו את שאירע במהלך השיעור. "הוא אמר לי שהמורה שאל את הבנות אחרי שחזרו מהשירותים למה הם התעכבו ואם קיבלו מחזור, הוא התעניין מאד מתי הן מקבלות מחזור ודיבר על זה", אמר. לדבריו, "כשדיברנו בינינו, ההורים, הבנו שזה לא היה המקרה הראשון. שהמורה הזה, שהוא סטאז'ר ולא חלק מהצוות האורגני של בית הספר, דיבר עם תלמידות נוספות על ענייני פוריות ומחזור ממש בתחילת השנה. הבנו שיש פה משהו סדרתי ולא חד-פעמי. פנינו לבית הספר והתרענו שיש פה בעיה ושזה לא מקובל עלינו".

ט' הדגיש את העובדה שמדובר בילדים קטנים בני עשר בלבד, ולכן לא מקובל על ההורים לשוחח עמם על נושאים בעלי אופי אינטימי. "לדעתי, מדובר באדם שמשהו לא בסדר איתו, אפשר לומר סוטה, ומה שבטוח מקומו לא בבית ספרנו", אמר ט', שהגיש אף הוא תלונה במשטרה בגין הטרדה מינית.

המורה טען ששאל את הילדות על מחזור כי חש שהן מבולבלות

ר' ו-ט' סיפרו כי המנהלת זימנה את הילדים לשיחה וקיבלה את אותם הפרטים שחלקו עמם ילדיהם. למחרת, היא זימנה את המורה ואת ההורים שהתלוננו, וניסתה לפשר בין הצדדים. "הוא התנצל מולי", סיפרה ר'. "הוא אמר ששאל את הילדות על המחזור כי חש שהן מבולבלות וצריכות הכוונה בנושא. מי הוא בכלל שידבר איתן על זה?", תהתה בכעס.

על פי הנחיות משרד החינוך, מי שמוסמך לעסוק בחינוך מיני בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים הן יועצות חינוכיות ופסיכולוגים חינוכיים, אשר עוברים הכשרה באמצעות היחידה לחינוך מיניות של המשרד. כמו כן, שיעורי החינוך המיני מובנים עם שאלות מנחות ורגישות לנושא, הנמצאות לשירות היועצות במסגרת תכנית "כישורי חיים".

ר' טוענת שהיא פנתה למורה ושאלה אותו אם מדובר במקרה חד-פעמי והוא השיב בחיוב, אולם כשאימתה אותו עם מקרה אחר שאירע בתחילת השנה הוא לא הכחיש. "המנהלת עסוקה בלהשקיט את הסיפור", האשימה ר'. "בסוף היא החליטה שלא היה בזה שום דבר והוא חוזר ללמד מיד לאחר חג הפורים ביום ראשון".

עו"ד עדי כרמלי. באדיבות המצולמים
"בהנהלת בית הספר מתקיימות חקירות פרטיות שעלולות לשבש את חקירת המשטרה". עו"ד עדי כרמלי/באדיבות המצולמים

ר' מעידה כי מיום ראשון האחרון, שבו הגישה את התלונה במשטרה, לא נעשה דבר בנושא. לדבריה, לא נוצר עמה קשר ולא נחקרו המעורבים בפרשה. היא פנתה לעו"ד עדי כרמלי, ששלח מכתב למשטרה, ובו הפציר לטפל בנושא מאחר שמדובר בעובד במוסד חינוכי שממשיך בעבודתו כרגיל. עו"ד כרמלי כתב בפנייתו כי החקירה אינה מתנהלת כראוי, וציין כי הנהלת בית הספר מנהלת חקירות פרטיות שעלולות לשבש את חקירת המשטרה.

נוסף על כך, ביקש כרמלי להאיץ את תהליך הבדיקה המשטרתית. "מדובר במוסד חינוכי ובילדים רכים ועד שעה זו לא מצא איש מהגורמים המטפלים צורך לבחון האם מתבקשת הרחקתו מהקורבנות", נכתב בפנייה.

מנהלת בית הספר מסרה כי הטיעונים שהועלו בכתבה אינם נכונים והפנתה לבקשת תגובה ממשרד החינוך.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה של המשטרה. יחד עם זאת גורמי המקצוע במחוז מקיימים בדיקה יסודית בעניין".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully