וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית שניצלה בטיסה בנפאל: "כמו בסרט אימה, דברים עפו"

4.3.2015 / 18:30

חגית אמסטר הייתה על טיסת "טורקיש אירליינס" שסטתה ממסלולה והתנגשה בכר הדשא שמחוץ למסלול הנחיתה. בשיחה עם וואלה חדשות היא שחזרה את החוויה: "הכל במטוס התחיל להישבר ועשן יצא מהמנוע"

צילום: אתר onlinekhabar.com, צילומי חובבים, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חגית אמסטר, תושבת הצפון בת 57 שציפתה לטיול מיוחד של שלושה חודשים בנפאל, לא האמינה שהחוויה המשמעותית הראשונה שלה תתרחש עוד בטרם תגיע למדינה. אמסטר הייתה על טיסה TK726 של חברת "טורקיש אירליינס", שסטתה הבוקר (רביעי) ממסלולה עקב תנאי מזג אוויר קשים והתנגשה בכר הדשא הסמוך למסלול הנחיתה. "זה היה כמו בסרטים", כתבה אמסטר לבעלה יואל שנשאר בארץ, במסרון. "הכל במטוס התחיל לעוף ולהישבר. זה היה נורא מהר ואני ישבתי ליד החלון שסמוך לכנף. ראיתי שאנחנו תקועים על ההר וישר הכנסתי את הבטריות של הטלפון הלווייני מחשש שיקרה משהו".

בשיחה שקיימה אמסטר עם וואלה חדשות, היא שחזרה את נחיתת החירום. "כל הסיפור הזה היה מפחיד, הרגשנו כמו בסרט אימה", סיפרה על הרגעים הקשים. "היינו אמורים לנחות, אך המשכנו לחוג באוויר במשך שעה וחצי הלוך-חזור מבלי שנבין למה. כשהמטוס חג, היו רעשים מאוד גדולים ודברים החלו לעוף לכל עבר. הדיילת הגיעה אמרה לנו שנוחתים כרגיל ואז נעלמה, הצוות לא תפקד בכלל" היא הוסיפה כי לאחר ההתנגשות בקרקע, עשן החל לצאת מהמנוע שהיה בצד שבו היא ישבה.

עוד בוואלה חדשות:
קרי על ההסכם: "לדרוש מאיראן להיכנע זו לא תכנית"
בזכות ההפצצות מהאוויר: כך ספג דאעש מהלומה כלכלית כואבת
לאחר 18 שנים: סרבן הגט התיר את אשתו וישוחרר ממאסר

חגית (שמאל) ושתפתה לטיול בנפאל, טלי בשדה התעופה בנפאל, מרץ 2015. באדיבות המצולמים
"הלב שלי דפק בקצב". חגית אמסטר/באדיבות המצולמים

"הצוות לא ידע מה לעשות המון זמן, לא פתחו מגלשות או דלתות", סיפרה, אך הוסיפה כי בסופו של דבר, הנוסעים התגלשו החוצה ממגלשות החירום. לדבריה, מהר מאוד הגיעו מכבי האש אל המטוס. "הלב שלי דפק בקצב. ייקח לי זמן לעכל את החוויה הזאת", סיכמה.

בהתכתבות עם בעלה, הוסיפה אמסטר הנסערת כי "כולם יודעים על המטוס שנפל במקום לנחות ומלא צלמים הגיעו לנמל התעופה". היא הוסיפה: "עכשיו הלב שלי מתחיל שוב לדפוק ואני מתחילה לעכל את החוויה. רציתי חוויות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המטוס של טורקיש איירליינס בשדה התעופה בנפאל, מרץ 2015. באדיבות המצולמים
נוסעים יוצאים מהמטוס באמצעות מגלשות החירום, היום/באדיבות המצולמים

על הטיסה היו 223 נוסעים בעת התאונה שאירעה בזמן ניסיון נחיתה בשדה התעופה הבינלאומי בקטמנדו, בירת נפאל. לדברי נוסעים שהיו על המטוס, הטייסים ניסו לנחות על המסלול פעמיים, אך בשל ראות לקויה נאלצו לחוג באוויר במשך כשעה. רק בניסיון הנחיתה השלישי, הצליח לבלום מעבר למסלול, על כר הדשא. באירוע נפגע נוסע אחד, שפונה באורח קל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי. בחברת התעופה הטורקית אישרו את דבר התאונה והרשויות המקומיות פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully