וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שב לארץ: "רבים בעולם שמעו את מה שיש לישראל לומר"

עמרי נחמיאס, שליחנו בפמליית ראש הממשלה

4.3.2015 / 11:52

ראש הממשלה נחת בארץ אחרי נאומו בקונגרס ואמר כי "התגובות היו מעודדות, הן מהדמוקרטים והן מהרפובליקנים". בדיקה: כמה מחיאות כפיים קיבל נתניהו בהשוואה לנאומו הקודם בקונגרס?

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בצהריים (רביעי) בישראל בתום ביקורו בוושינגטון, אחרי שנאם אמש בפני שני בתי הקונגרס. בנחיתתו אמר נתניהו כי "אחרי הביקור בארה"ב, אני שב לישראל בידיעה שברחבי העולם שמעו רבים את מה שיש לישראל לומר, מול ההסכם הרע שמתגבש עם איראן". לדבריו, התגובות לנאום היו "מעודדות מאוד, הן מהדמוקרטים והן מהרפובליקנים". "התרשמתי שהם מבינים טוב יותר מדוע העסקה הזאת רעה, ומהי החלופה הנכונה לעסקה הזאת", אמר נתניהו.

בכלי התקשורת בארה"ב ממשיכים גם היום לעסוק בנאומו של נתניהו. ה"וושינגטון פוסט" ערך ניתוח של מחיאות הכפיים להן זכה נתניהו, ומבדיקת העיתון, עולה כי מספר קימות הכבוד (Standing ovation) שקיבל אתמול, 22, היה נמוך יותר מאשר בנאומו הקודם בקונגרס בשנת 2011, כאשר זכה ל-29 תרועות רועמות. מספר התשואות שקיבל נתניהו אתמול היה נמוך יותר גם מזה שהושמעו לכבוד הנשיא ברק אובמה, בנאום מצב האומה שנשא בחודש ינואר השנה: 36.

עם זאת, העיתון מציין כי ההשוואה אינה הוגנת לגמרי, שכן נאומו של נתניהו קצר יותר מזה של הנשיא אובמה: נאומו של ראש הממשלה נמשך כ-40 דקות, ואילו זה של אובמה ארך כשעה, ולכן היו לחברי הקונגרס יותר הזדמנויות להריע לו.

ראש הממשלה נתניהו עם הסנאטורים הארי ריד ומיץ' מקונל – 4 במרץ 2015. GettyImages
נתניהו, בין מנהיג הדמוקרטים בסנאט הארי ריד ומנהיג הרפובליקנים מיץ' מקונל/GettyImages

בתגובה מסקרנת למדי לנאום, כתבת חדשות החוץ של רשת סי-אן-אן, כריסטיאן אמנפור, השוותה אמש את נתניהו לד"ר סטריינג'לאב - מומחה הגרעין המטורף מסרטו של סטנלי קובריק (ששמו המלא הוא "איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את הפצצה").

"זה היה נאום מאוד סטריינג'לאבי", אמרה אמנפור במשדר בתום הנאום. "הנאום צייר תמונה של עתיד דיסטופי והביע חשש ממשטר רוצח, שמפזר נשק גרעיני כדי להשמיד את כל העולם". אמנפור אמרה כי "ברור שהרבה אנשים מאוד מודאגים לגבי איראן, וברור שיש הרבה חוסר-אמון, אבל כל זה נאמר גם לגבי ברית המועצות במשך כל השנים".

בהתייחסה לחלקים אחרים בנאום, אמרה אמנפור כי "לא שמענו דבר חדש". בשיחה עם מגיש וולף בליצר, הוסיפה אמנפור: "כולכם חששתם ודיווחתם שאולי ידלפו בנאום פרטים מהמשא-ומתן, או שיצוצו דברים שלא היו ידועים בציבור לפני כן. לא נראה שזה קרה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"נס: התרועה הייתה אמורה להימשך דקה - אך נמשכה 8 דקות"

תגובות מסקרנות נוספת בתקשורת האמריקנית כללו את זו של ראש לימבו, פובליציסט ימני קיצוני הנחשב למנחה הרדיו הפופולרי ביותר בארצות הברית. בפתח תכניתו אמש, הכריז לימבו: "וואו, וואו, נתניהו הוא כל מה שברק אובמה איננו". הוא הילל את הנאום כ"רגע היסטורי מבחינה מוסרית ואתית", שנועד "להציל את הציוויליזציה המערבית הנמצאת תחת מתקפה".

יום קודם לכן, לימבו ציין כי "אובמה מתייחס לנתניהו כאילו שמדובר בשוטר לבן מפרגוסון, או כאילו שהוא אחד השוטרים שחנקו את אריק גארנר, או אחד המושבעים במקרה של טרייבון מרטין. זו המסקנה המתבקשת".

מנחה ה"דיילי שואו", ג'ון סטיוארט, הציג קטע ארוך בתכניתו ובו התייחס לנאום נתניהו. הוא לעג להיעדרותם של בכירי הממשל מהנאום, ובין היתר ציין כי סגן הנשיא, ג'ו ביידן, יצא לגואטמלה, "לכאורה כדי להחרים את הנאום" - אך למעשה, כדי להגן על שרה נתניהו מידיו הארוכות. סטיוארט דיבב את ביידן, הלוחש לכאורה לגב' נתניהו: "כל המתיחות הבינלאומית הזו בוודאי הקשתה את כתפייך, אולי תרשי לי לנגוס קצת בצווארך".

גם מנחה ה"דיילי שואו" הקדיש תשומת לב מיוחדת לתשואות הרמות שליוו את נאומו של נתניהו בקונגרס, וציין כי ציוד ההגברה באולם ניזוק מעוצמת הרעש: "זה היה נס - תרועה שהייתה אמורה להימשך דקה אחת נמשכה שמונה דקות שלמות". בבדיחה נוספת, ציין סטוארט כי נתניהו הזהיר בנאומו כי "זמן הפריצה של איראן לפצצה קצר מאוד - שנה על פי הערכת ארה"ב, וקצר יותר על פי הערכת ישראל". סטיוארט העיר כי "אצל היהודים זה קצר יותר, כי אנחנו אוהבים להוריד קצת מהקצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון סטיוארט תהה האם ביידן נעדר מהנאום כדי שלא להיטפל לשרה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully