וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס "טורקיש" ועליו ישראלים התנגש בקרקע במהלך נחיתה בנפאל

4.3.2015 / 10:33

המטוס פספס את מסלול הנחיתה בשל ראות לקויה, ונזרק לכר הדשא הסמוך. אדם אחד נפגע באורח קל והמטוס ניזוק בצורה משמעותית. "היה פחד, זו לא חוויה נעימה, אבל כולם בסדר"

צילום: אתר onlinekhabar.com, צילומי חובבים, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

טיסה TK726 של חברת "טורקיש אירליינס" ועליה 223 נוסעים, בהם ישראלים רבים, היתה מעורבת הבוקר (רביעי) בתאונה בזמן נסיון נחיתה בשדה התעופה הבינלאומי בקטמנדו, בירת נפאל. לפי נוסעים שהיו על המטוס, הטייסים ניסו לנחות על המסלול פעמיים, אך בשל ראות לקויה נאלצו לחוג באוויר במשך כשעה. בניסיון הנחיתה השלישי, המטוס נחת מעבר למסלול, נזרק אל כר הדשא, ושם הצליח לבלום. באירוע נפגע נוסע אחד, שפונה במצב קל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי.

מחברת התעופה הטורקית אישרו את דבר התאונה וציינו כי 223 הנוסעים שהיו על המטוס, בהם תינוק, וכן 11 אנשי הצוות, פונו בשלום לטרמינל בשדה. המטוס, מסוג איירבאס A330, ניזוק באופן משמעותי. הוא נגרר ממקום התאונה, והטיסה חזרה לטורקיה בוטלה. הרשויות המקומיות פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

תאונת מטוס בקטמנדו. AP
המטוס "טורקיש אירליינס" שנפגע בתאונה/AP

חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בעיר, שנפגש עם הישראלים שהיו על המטוס, סיפר על חוויותיהם: "המטוס ניסה לנחות על המסלול, המסלול היה מעונן, ולאחר שני ניסיונות לא מוצלחים, הוא חג באוויר כשעה. היה פחד, זאת לא הייתה חוויה נעימה, הוא ניסה לנחות שוב, נשק למסלול מאוחר מדי - ונזרק מחוץ לשדה התעופה לכר הדשא, שם הוא הצליח לבלום".

ליפשיץ אמר כי המטוס היה אפוף עשן וציין כי לדברי חברת התעופה, בגלל שהשדה היה בוצי בשל הגשמים שירדו, לא פרצה שריפה גדולה. "חלק מהאנשים נחבטו מתיקים של נוסעים שהיו למעלה, אבל כולם יצאו ללא פגע", הדגיש ליפשיץ והוסיף: "נפגשתי עם חלקם, הם בסדר גמור, הייתה פאניקה ברגעי הנחיתה – אבל מיד אחר-כך הם יצאו מהמטוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תאונת מטוס בקטמנדו. AP
תאונת מטוס בקטמנדו/AP
תאונת מטוס בקטמנדו. AP
תאונת מטוס בקטמנדו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully