וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר החשוד בהרג הצעיר ברהט הוצב בתפקיד חדש

4.3.2015 / 7:30

עד לסיום חקירת מח"ש, החליט מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי להצמיד אליו את השוטר שזוכה מאז המקרה לאיומים על חייו ועל חיי בני משפחתו. "המהלך של יורם הלוי, מעביר מסר חד וברור לכל השוטרים, אתם לא לבד"

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(סנגורו של השוטר: "המחלקה לחקירות שוטרים מפקירה את שוטריה")

לאחר חודש של חקירות ומעצר בית, שב השוטר החשוד בהריגתו של סמי אל-ג'אער בפשיטת המשטרה ברהט לפני כחודשיים, לעבודה. אלא שהוא לא חזר למקום עבודתו הקודם בתחנת רהט, והוצב לפני שבוע בלשכת מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי בתפקיד חדש.

עד לסיום חקירת מח"ש, החליט הלוי להצמיד אליו אל השוטר שזוכה מאז המקרה לאיומים על חייו ועל חיי בני משפחתו. "המהלך של יורם הלוי, מעביר מסר חד וברור לכל השוטרים, אתם לא לבד. מפקד המחוז והקצינים הבכירים הראו לשוטרים כי הם איתם במערכה והם נמצאים שם כדי לשמור ולהגן", אמר קצין במחוז הדרומי.

עוד בנושא:
אלפי לייקים לעמוד תמיכה בשוטר מרהט: "נגן על מי שמגן עלינו"
ריבלין ביקר ברהט והרגיע את הרוחות: "מתבצעת חקירה"
בית המשפט נגד מח"ש: "אין ראיה שהשוטר הרג את הבדואי ברהט"

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר בעת הארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

לדברי הקצין, "השוטר הופתע מאוד מהחלטה של מפקד המחוז להצמיד אותו אליו, הוא לא תיאר לעצמו שהוא יכול להיות שעות רבות ביממה עם לא פחות מאשר מפקד המחוז, הוא מאוד מעריך את זה, והוא מבין שזה לא דבר שגרתי", הוסיף הקצין.

גם בקרב שוטרי תחנת רהט המסר ששידר מפקד המחוז התקבל בברכה. "הוא הראה לנו שלמרות כל החקירות של מח"ש שעדיין נמשכות, הוא איתנו. התחושה הזאת הייתה חשובה מאוד לשוטרים, לדעת שמישהו סומך עליך ונותן לך גב בשעה קשה כדי שנמשיך לטפל בפשעים", אמר אחד השוטרים.
כמעט כל השוטרים שהשתתפו באותו מבצע לתפיסת סמים שבו נהרג סמי אל-ג'אער הועברו לתחנות אחרות מחשש לנקמה. ניצב הלוי אף החליט לאחרונה לתגבר את התחנה ב-30 שוטרים נוספים, "כדי לתת תחושת ביטחון לשוטרים וגם מכיוון שבתקופה האחרונה מח"ש חוקרים המון שוטרים ואין מספיק כוח אדם בתחנה", הוסיף הקצין שמשרת במחוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמי אל ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוטר החשוד נעצר ב-12 בפברואר לאחר שבצוות דרום של מח"ש החלו לחקור את טענת משפחתו של הצעיר כי הוא נהרג כתוצאה מירי של שוטרים לעברו כשבשעות הערב הגיעו שוטרים לשכונה 26 בעיר הדרומית כחלק מפעילות יזומה לאיתור סוחרי סמים. במהלך הפעילות החלה התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, הם יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. שלושה שוטרים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כתוצאה מפגיעת אבנים. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21 מירי של נשק חם לעברו. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו.

בעקבות הירי פרצו מהומות ברהט, שהגיעו לשיא במהלך הלוויתו של אל-ג'אער. בהתפרעויות נהרג צעיר נוסף, סמי איבראהים א-זידאנה ונפצעו 22 נוספים, בהם אחד באורח קשה ואחד באורח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully