וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית מסעירה: נמצאה העיר הלבנה האבודה של "אל הקופים"

משלחת של חוקרים וארכיאולוגים שהצליחו לפלס דרך לתוך אחד מיערות הגשם הסבוכים בעולם, גילו שם ראיות לחיי קהילה של תרבות עתיקה שחיה במקום לפני אלפי שנים

העיר הלבנה בהונדורס. יוטיוב, צילום מסך
החוקרים הצליחו להגיע למקום אליו איש לא הגיע לפני כן/צילום מסך, יוטיוב

תגלית מסעירה במיוחד מסעירה את עולם הארכיאולוגיה בימים האחרונים: צוות של חוקרים וארכיאולוגים גילו שרידים של מה שמכונה "העיר הלבנה" או "העיר של אל הקופים", כך דיווחו בנשיונל ג'אוגרפיק.

העיר הלבנה בהונדורס. יוטיוב, צילום מסך
אלה הם יערות הגשם בהם התגלתה העיר העתיקה/צילום מסך, יוטיוב

בעקבות צילומים מהאוויר בהם הצליחו להבחין בה, החוקרים נכנסו לעומקם של יערות הגשם בהונדורס, שם גילו ראיות שמצביעות על חיי קהילה שהתנהלו במקום לפני אלפי שנים. בין היתר מצאו החוקרים פסלים, כסאות ששימשו בטקסים שונים, וכלי קיבול עם עיטורים של נחשים ובעלי חיים אחרים.

יותר מ-50 כלים נמצאו עד כה מעל פני האדמה, והחוקרים סבורים כי כאשר יבצעו חפירות במקום ימצאו ראיות נוספות, שיוכלו לשפוך אור על אורח החיים שניהלו המקומיים לפני אלפי שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
העיר הלבנה בהונדורס. יוטיוב, צילום מסך
החוקרים סבורים שכלים רבים נמצאים מתחת לפני האדמה/צילום מסך, יוטיוב

מקור האגדה על העיר הלבנה אינו ידוע. הכובש הספרדי, הרנן קורטס, הקונקיסטאדור שכבש את מקסיקו עבור ספרד, נחשב לראשון שהתייחס לסיפורים על "העיר הלבנה". בשנת 1520 הוא סיפר כי "קיבל דיווחים מהימנים על עיר עשירה מאוד במעבה היער, שלה יש שליט חזק מאוד". מספר שנים לאחר מכן הוא כתב לשליט ספרד כי "הדיווחים על העיר הזו הם כה מדהימים , שגם אם הם מעט מוגזמים היא עדיין יותר עשירה ממקסיקו ומשתווה אליה בגודלה ובכמות האנשים שחיים בה".

מאז דיווחו לא מעט חוקרים כי שמעו על העיר מהמקומיים, או שצפו בה מהאוויר, וחלק אף טענו במאה השנים האחרונות כי איתרו אותה, אך אף אחד לא הציג הוכחות לכך. כעת נראה שהיא אותרה לראשונה, אולם מיקומה המדוייק לא אמור להיות מפורסם, בשל חשש מבוזזים שיגיעו למקום.

העיר הלבנה בהונדורס. יוטיוב, צילום מסך
ראיה אחת מני רבות שיכולות להצביע על החיים שהתנהלו במקום לפני אלפי שנים/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully