וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחקה מירושלים ומהחברים: צו מנהלי חריג לנכדו של הרב כהנא

4.3.2015 / 0:11

שני צווים מנהליים שהוצאו נגד נכדו של הרב כהנא אוסרים עליו להתקרב ליהודה ושומרון למשך שנה, להתקרב לירושלים למשך חצי שנה וליצור קשר עם שישה מחבריו. זאת, משום שהוא מהווה סכנה לביטחון באזור. "מערכת הביטחון שכחה מיהו האויב ומיהו האוהב"

אילוסטרציה. ShutterStock
האיסור לדבר עם שישה חברים הוא סנקציה חריגה מאוד שכמעט ולא עושים בה שימוש/ShutterStock

צו מנהלי חריג בחומרתו נמסר אתמול (שלישי) לתושב גבעת רונן שבשומרון, מאיר אטינגר. על פי הצו, אטינגר מורחק מיהודה, שומרון ואף מירושלים, ועליו לשהות במעצר בית לילי במשך שלושה חודשים. כמו כן, נאסר על אטינגר, נכדו של חבר הכנסת לשעבר מאיר כהנא, ליצור קשר עם שישה מחבריו. הסיבה לצו היא ככל הנראה מידע לפיו אטינגר מהווה סכנה לביטחון באזור.

אטינגר נעצר בידי בלשי משטרת ישראל שמסרו לו שני צווים מנהליים: הצו הראשון, שנחתם בידי מפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון, מורה על הרחקתו של אטינגר מיהודה ושומרון לתקופה של שנה. צו נוסף, שנחתם בידי מפקד פיקוד העורף אלוף אייל אייזנברג, מורה על הרחקתו לחצי שנה מירושלים, מעצר בית לילי לשלושה חודשים ואיסור יצירת קשר עם שישה מחבריו לתקופה של שישה חודשים.

עוד בוואלה חדשות:
השב"כ והמשטרה חוקרים פרשה ביטחונית חמורה בצפון
ראש העיר הרצליה הציל חיי נהגת שהתהפכה עם רכבה
כך נתפסה "האישה בחלוק הלבן" שגנבה מעשרות קשישים במרכז

מקורביו של אטינגר מציינים כי לא ברור היכן הוא אמור לשהות במעצר בית, שכן הצווים, שנחתמו לפני כמה ימים וכבר נכנסו לתוקף, מורים לו שלא להתקרב לביתו, לבית הוריו ולבית הורי אשתו. בעבר, צווים דומים היו נכנסים לתוקף כמה ימים מיום מסירתם.

יצוין כי האיסור לדבר עם שישה חברים הוא סנקציה חריגה מאוד שכמעט ולא עושים בה שימוש. כמו כן, לאחרונה, בניגוד לעבר, ההרחקות הן גם מביתם ביו"ש של המורחקים. בעבר, ההרחקות לא היו כוללות את היישוב שבו העצורים גרים.

"צעד היסטרי וכמעט חסר תקדים"

ארגון "חוננו" המייצג את אטינגר תקף בחריפות את הוצאת הצו הכפול. "אנו מגנים את הוצאת הצו הדרקוני והחריג בחומרתו", נמסר מהארגון. "מדובר בצעד היסטרי וכמעט חסר תקדים מצד צה"ל והשב"כ, המופנה דווקא נגד המתיישבים במקום שיופנה נגד פורעים ערבים. שוב אנו עדים לכך שמערכת הביטחון שכחה מיהו האויב ומיהו האוהב".

לאחרונה הוצאו צווים מנהליים דומים נגד תושבים נוספים ביהודה ושומרון. כך למשל, לפני כשבועיים הורחק תושב האזור משה אורבך לשמונה חודשים מיהודה ושומרון; לפני כשלושה שבועות הורחק קטין בין 16 מיצהר מישיבת "עוד יוסף חי" לארבעה חודשים; לפני כחצי שנה הורחק בן 17 מירושלים מהשטחים לארבעה חודשים.

(עדכון ראשון: 22:53)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully