וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממשתתפי האונס האכזרי בהודו: "לא הייתה צריכה לצאת בערב"

מוקש סינג', אחד מחמשת הנאשמים באונס סטודנטית וברצח שלה באוטובוס לפני כשלוש שנים, סירב להביע חרטה על במהלך סרט תיעודי על מקרה המזעזע. "למה עוררנו מהומה? כולם עושים את זה"

מהומות בניו דלהי בעקבות אונס קבוצתי באוטובוס. הודו, דצמבר 2012. רויטרס
הפגנות בעקבות האונס שאירע בשנת 2012/רויטרס

צלמת שתיעדה את מקרה האונס האכזרי שבוצע בהודו ב-2012 ועורר סערה בינלאומית, טוענת כי אחד מהנאשמים במעשה, שעומד בפני גזר דין מוות, אמר לה בריאיון "מקפיא דם" כי אין בו חרטה על המעשה. הסרט, ששמו הוא "הבת של הודו" ואמור להיות משודר בסוף השבוע, גרם לזעם בקרב משטרת דלהי שמנסה לחסום את שידורו.

מוקש סינג', אחד מחמשת הגברים שהורשעו בהתקפה שבוצעה בבירה ניו דלהי לפני כשלוש שנים, אמר ליוצרת הסרטים הבריטית לסלי אודווין מתא המאסר שלו כי הסטודנטית, שנרצחה לאחר האונס הקבוצתי שבוצע בה, לא הייתה צריכה להסתובב בערב.

"הדבר המבעית ביותר שגיליתי כשראיינתי אותו, הוא הדרך שבה הוא תופס נשים. זה היה לחלוטין הלם עבורי", אמרה אודווין לכתבים. "הוא לא הביע חרטה למשך שנייה אחת מתוך ריאיון שנמשך 16 שעות, אלא להיפך. הגישה שלו הייתה – 'למה עוררנו מהומה, כולם עושים את זה'".

"אישה אחראית הרבה יותר לאונס מאשר הגבר"

הסטודנטית בת ה-23 מתה מפצעיה 13 ימים אחרי שהיא הותקפה באכזריות במהלך נסיעה באוטובוס, כשהייתה בדרכה הביתה עם בן זוגה ב-16 בדצמבר 2012. ההתקפה העלתה לכותרות את רמת האלימות הגבוהה כלפי נשים במדינה השנייה בגודל האוכלוסייה שלה בעולם. האירוע הוביל להפגנות נרחבות במדינה ובעקבות זאת החמירו השלטונות את הענישה על מעשי אונס והאיצו את הכרעת הדין במשפטי הנאשמים.

בריאיון אמר סינג' כי הקורבן, ששמה לא פורסם בשל מגבלות החוק, לא הייתה צריכה "להסתובב בשעה 21:00 בערב" וכי "אישה אחראית הרבה יותר לאונס מאשר הגבר". לדברי היוצרת, "סינג' התנהג כמו רובוט. ניסיתי כל דבר, כל טריק שאני יודעת כדי לנסות ולגרום לו להזיל דמעה או להביע חרטה כלשהי".

סינג' בן ה-28 הודה שנהג באוטובוס בזמן התקרית, אך הכחיש כי הוא השתתף באונס וערער על גזר הדין שהוטל עליו. אחד מהתוקפים הנוספים, מת במהלך מעצרו לפני שנשפט ותוקף נוסף היה צעיר מכדי להישפט כמבוגר ונשלח לשלוש שנים במוסד שיקומי.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully