וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה ברוסיה נקבר; "פוטין הרס את התקווה"

3.3.2015 / 20:30

ארונו של בוריס נמצוב, שנורה למוות בנסיבות מחשידות, הוצב במרכז לזכויות אדם במוסקבה למשך ארבע שעות עד שנטמן. הקרמלין, מצדו, אסר על שני פוליטיקאים אירופים להשתתף בהלווייה. "עלבון ליחסים בין האיחוד האירופי לרוסיה"

עריכה: שניר דבוש

רוסיה מנעה היום (שלישי) את כניסתם למדינה של שני פוליטיקאים אירופים, שתכננו להשתתף בהלווייתו של מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב, שנורה למוות ביום שישי האחרון. הצעד השנוי במחלוקת של מוסקבה עורר את החשד שלפיו הקרמלין מנסה להשתמש בהתנקשות במתנגדו של הנשיא ולדימיר פוטין לצרכים פנימיים. רוסיה לא פירטה מדוע נאסר על השניים להיכנס למדינה, אך הבהירה כי גורמים אירופים הוכנסו ל"רשימה שחורה" שהכינה מוסקבה בתגובה לסנקציות המערביות שהוטלו עליה בעקבות מעורבותה באוקראינה.

שני הפוליטיקאים האירופים שלא הוכנסו למדינה הם בוגדן בורושוויץ', יו"ר הבית העליון של הפרלמנט של פולין, וסנדרה קלנייטה, שרת החוץ לשעבר של לטביה וחברת הפרלמנט האירופי. בתגובה להחלטה של רוסיה, אמר יו"ר הפרלמנט האירופי מרטין שולץ כי מדובר ב"עלבון ליחסים בין האיחוד האירופי לרוסיה ולפעילות המוסדות הדמוקרטיים". לדבריו, "מדובר בדבר חמור עוד יותר משום שבזמן שאנו קוראים לריסון ולרצון טוב, הממשל הרוסי ממשיך ללחוץ על כל הכפתורים שמובילים לכיוון המנוגד להרגעה".

עוד באותו נושא:
המונים צעדו במוסקבה לזכר מנהיג האופוזיציה שנרצח
בוריס נמצוב לא הראשון: מה הורג את מתנגדי פוטין?
ההתנקשות במתנגדו של פוטין: מצלמות האבטחה "לא פעלו" בליל הרצח

בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שנורה למוות, במהלך קבורתו במוסקבה, 03 במרץ 2015. רויטרס
ארונו של נמצוב מוצג במוסקבה, היום/רויטרס

נמצוב, סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר, הוא איש האופוזיציה הבכיר ביותר שנרצח ברוסיה במהלך תקופת כהונתו של פוטין. הבוקר הוצב ארונו הפתוח בבירה ואלפי בני אדם חלפו על פניו כדי לחלוק לו כבוד אחרון לפני שנקבר. "היריות לא נורו רק לעבר נמצוב, אלא לעבר כולנו ולעבר הדמוקרטיה ברוסיה", טען גנאדי גודקוב, מתנגד ידוע לפוטין, בנאום שנשא בסמוך לארון. "לא האמנו שזה יכול לקרות, אבל זה קרה. נוח על משכבך בשלום, מורשתך תימשך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שנורה למוות, במהלך קבורתו במוסקבה, 03 במרץ 2015. רויטרס
נקבר ליד מתנגדת משטר נוספת. ארונו של נמצוב נטמן/רויטרס

בין הנוכחים היו שגרירים מערביים רבים כמו גם ראש ממשלת בריטניה לשעבר ג'ון מייג'ר, שטען כי הוא נציגו של ראש הממשלה דייוויד קמרון. בין המשתתפים היו גם אנשי ממשל קודמים ברוסיה, שעבדו יחד עם נמצוב, שכיהן בתקופת שלטונו של הנשיא בוריס ילצין. הבולטת שבנוכחים הייתה אלמנתו של ילצין – ניינה – והשתתפותה באירוע היא סימן אזהרה עבור פוטין. על אף שלא העבירה ביקורת ישירה נגדו, השתקתם של אנשי אופוזיציה נוספים עלולים להגביר את הלחץ גם מקרב האליטה השלטונית במדינה.

ארונו של נמצוב הוצב במרכז האולם לזכויות אדם במוסקבה, שנקרא על שמו של מתנגד המשטר הסובייטי אנדריי סחרוב. התור שהשתרך כדי להיכנס למקום היה באורך של קילומטר ומאות רבות נאלצו לשוב על עקבותיהם. "הוא היה התקווה שלנו", אמרה טטיאנה, פנסיונרית שעמדה בתור כדי לחלוק לנמצוב כבוד אחרון. "אני מרגישה כאילו שפוטין הרג אותי ביום שהוא מת. השנה האחרונה הייתה מלאה בכאב".

לבסוף נקבר נמצוב בבית קברות שבפאתי מוסקבה, שם קבורה גם אנה פוליטקובסקיה, עיתונאית שהתנגדה לפוטין ונורתה למוות ב-2006.

בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שנורה למוות, במהלך קבורתו במוסקבה, 03 במרץ 2015. רויטרס
אדם שהשתתף בטקס האשכבה של נמצוב אוחז בביוגרפיה שהוציא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully