וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל הפתע הסתיים: "צריך לקחת בחשבון תופעות כמו דעאש"

3.3.2015 / 3:00

אחרי גיוס המילואים הנרחב, בפיקוד מרכז מסכמים את האימון שבמסגרתו תרגלו הלוחמים התמודדות עם הפרות סדר המוניות. 15 אלף חיילים השתתפו בתרגיל, מהגדולים בעשור האחרון. "המטרה שלנו היא להתכונן לאירועים שלא היו"

צילום: דו"צ, עריכה: ניב פוקס

תרגיל הפתע בפיקוד המרכז, שהחל ביום ראשון, הסתיים אמש (שני). במהלכו, תרגלו באוגדת יהודה ושומרון, בפיקודו של תת-אלוף תמיר ידעי, תרחישי קיצון כדוגמת הפסקת התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית, ופעילות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דעאש). על התרגיל פיקד תת-אלוף נדב פדן, ובמהלכו הגיעו לשטחי האוגדה כ-15 אלף חיילים שתרגלו תרחישים של עימותים נקודתיים, שהתרחבו להפרות סדר המוניות במספר רב של מוקדים.

"אני חושב שזו טעות להשתמש במונחים כמו אינתיפאדה שלישית, כי המטרה שלנו היא להתכונן לאירועים שלא היו", הסביר קצין בכיר בפיקוד מרכז על אופי התרגיל.

עוד בוואלה חדשות:
אובמה על ביקור נתניהו: "טעות לבוא שבועיים לפני בחירות"
"פרשת המתכות" מוכיחה: השקט זמני, חמאס נערך למלחמה הבאה
שי "גורש" מהוסטל ללוקים בנפשם - ומת; "הרשויות הרגו אותו"

חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע, בא"פ לכיש מרץ 2015. דובר צה"ל
כוחות מילואים במהלך התרגיל שלשום/דובר צה"ל

בנוגע להתעוררות דעאש באזור, הסביר הקצין הבכיר כי מערכת הביטחון פגשה את ניצני התופעה בשנה האחרונה וייתכן כי היא התרחבה. "המציאות בשטח השתנתה", אמר. "היום אנחנו מדברים על תופעות כמו 'מדינה איסלאמית' ויישום שלה כפי שנצפה במקומות אחרים בעולם. אנחנו צריכים להביא את זה בחשבון ולהתכונן להפרות סדר, חטיפות, טרור של מפגעים יחידים, חוליות מקומיות ותשתיות רחבות שמוכרות מהעבר", אמר.

לדבריו, המציאות הביטחונית בגדה המערבית יציבה וחלקה אף טובה. "בדרגים מעלינו יש עימות מדיני וזה עשוי לגלוש לרמה הטקטית, אבל הציווי שלנו הוא להתכונן לתרחישים". עוד סיפר הקצין כי הוא לא זוכר תרגיל בהיקף כה נרחב בעשור האחרון. להגדרתו, התרגיל היה טוב בחלקו, אך עדיין יש צורך להשתפר. "מערך הגיוס שלנו באחד התרחישים לא היה מספיק טוב. במקרה אחד חטוף ניצל, ובמקרה שני פספסנו בשעה והוא לא ניצל", ציין הקצין, בנוגע להתנהלות התרגיל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully