וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: נער נלקח מאביו בכוח - מחשש שישכנע אותו לחבור לדאעש

על רקע פיגועי הירי במדינה, כלי תקשורת דיווחו כי הרשויות בעיר אורהוס הכריחו נער מוסלמי בן 15 להיכנס למוסד לנוער במטרה למנוע ממנו לעבור הקצנה דתית על ידי אביו. עם זאת, מומחים טוענים כי שם הוא יהפוך לקיצוני יותר

דאעש פרסם סרטון המאיים על נשיא צרפת ובפיגועים נוספים. יוטיוב, צילום מסך
אזרחים צרפתים שהצטרפו לשורות דאעש/צילום מסך, יוטיוב

הרשויות בדנמרק הכריחו נער מוסלמי בן 15 להיכנס למוסד לנוער במטרה למנוע ממנו לעבור הקצנה דתית על ידי אביו - כך דיווחו ביום ראשון כלי התקשורת במדינה. הצעד החריג אירע עוד בחודש ספטמבר בעיר אורהוס, שם חשדו הרשויות שאביו עלול לשכנע אותו לטוס לסוריה כדי להצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). עוד דווח כי הילד החל להשתתף בתפילות במסגד הידוע בסירובו לגנות את הארגון הסוני הקיצוני.

הדיווח מגיע על רקע שורת פיגועי הירי שאירעו בחודש שעבר בבירה קופנהגן, אז נרצחו שני בני אדם, בהם דן אוזן, מאבטח בית הכנסת הגדול בעיר.

עוד ידיעות מהעולם
כמו דאעש: בוקו חראם ערף את ראשם של שני "מרגלים"
ההתנקשות במתנגדו של פוטין: מצלמות האבטחה "לא פעלו" בליל הרצח

"אי אפשר להעביר ילד יחיד למוסד רק בחשד להקצנה דתית", מסר עורך דינו של אביו של הילד. מומחים טוענים כי העברתו למוסד לנערים עלולה לגרום להקצנה גדולה בקרבו של הנער אפילו יותר, משום שהוא שוהה בקרבת עבריינים צעירים. "עדיף לנסות למצוא בית מאמץ", אמרה האנה הרטופט, מומחית לסוציולוגיה.

עד סוף השנה שעבה יצאו מהעיר – בת 324 אלף התושבים – 30 אנשים שהצטרפו ללחימה בשורות ארגוני הטרור בסוריה. לפי ההערכות המודיעיניות, 110 דנים מוסלמים, מתוך 5.6 מיליון תושבי דנמרק, הצטרפו ללחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully