וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת המתכות" מוכיחה: השקט זמני, חמאס נערך למלחמה הבאה

3.3.2015 / 0:49

כתבי האישום נגד שלושת הישראלים שסייעו לכאורה לחמאס מעידים כיצד פעל הארגון בשיטתיות ובחשאיות לשקם את מערך המנהרות והרקטות שלו. העבירה של סיוע לאויב במלחמה, שעל הנייר עלולה להוביל לעונש מוות, רק מעצימה את חומרת המעשים

אישום: ישראלים סיפקו מתכות לחמאס/צילום: שי מכלוף, חטיבת דובר המשטרה, זוהר גואטה; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

הפרשה שנחשפה אתמול (שני) בדרום, במסגרתה נאשמים שלושה ישראלים שסייעו לחמאס לשקם את מערך המנהרות והרקטות שלו, מהווה מכה קשה לחמאס. במשך שנתיים, בשיטתיות ובחשאיות, הצליח הארגון להקים מערכת משומנת שעזרה להתעצמותו הצבאית ולבניית מנהרות הטרור. כעת, משאספקת המתכות נעצרה, ייאלץ חמאס למצוא דרכים יצירתיות אחרות להמשיך את המערך שנפגע קשות במבצע "צוק איתן".

על פי כתבי האישום שהוגשו נגד הנאשמים, בהם תושב עוטף עזה ושני אנשי עסקים יהודים, חמאס הקים חברת ענק בישראל במטרה להבריח ציוד לבניית מנהרות וייצור רקטות. בשירות הביטחון הכללי טוענים כי יותר ממאה בני אדם מעורבים בפעילות, מתוכם 26 באופן ישיר.

עוד באותו נושא:
אישום: ישראלים סיפקו לחמאס מתכות לשיקום המנהרות
"הנסיך הירוק" של חמאס: מטרת ישראל אינה להרוג פלסטינים
לא רק דיבורים: איש הברזל מקהיר הכריז מלחמה על חמאס

כיצד פעלה שיטת מכירת המתכות לחמאס. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
כיצד פעלה שיטת מכירת המתכות לחמאס/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

בין המעורבים ישנם אנשים "תמימים" שכלל לא ידעו כי הסחורה שהם מעבירים לסוחרים פלסטינים מגיעה לידי פעילי ארגון הטרור. עם זאת, ישנם גם כאלה שידעו שהם מבריחים אמצעים דו-שימושיים בניגוד לנהלים הברורים במעבר כרם שלום אך לא ידעו למי. וכמובן שישנה גם קבוצה שלישית, המסוכנת ביותר, שידעה גם ידעה כי הסחורה מגיעה ל"ידיים אסורות". חלקם אף קיבל אזהרה ברורה לבל ימשיך בעיסוק מול גורמים עוינים.

על פי טענות השב"כ, חמאס העביר לסוחרים הישראלים 30 מיליון דולרים תמורת 55 אלף טון ברזל על עסקאות שנפרשו על פני שנה וחצי. תשעה מיליון שקלים הועברו עבור כבלי רשת תקשורת במנהרות, מיליון שקלים וחצי עבור שכירת מחסנים וחצי מיליון שקלים עבור גנרטורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אחת הפרשיות החמורות שידע השב"כ בעשורים האחרונים

לאחר שעלה החשד, השב"כ ומשטרת ישראל עצרו את המעורבים ונפתחה חקירה ענפה שהוגדרה במערכת הביטחון "אחת הפרשיות החמורות שידע השב"כ בעשורים האחרונים". מעידה על כך העבירה החמורה שבה נאשמים השלושה: סיוע לאויב במלחמה. העונש המקסימאלי על עבירה זו, על פי החוק, הוא עונש מוות או מאסר עולם.

נעצרו ונחקרו במסגרת פרשת מכירת המתכות לחמאס בעזה. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
נעצרו ונחקרו במסגרת פרשת מכירת המתכות לחמאס בעזה/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

הפרשה הזו היא רק קצה הקרחון. בשנה האחרונה סיכלו אנשי מעבר כרם שלום 240 ניסיונות הברחה מישראל לעזה. רק בחודשיים האחרונים סוכלו 20 ניסיונות. חמאס ימשיך לנסות ולהבריח אמצעי לחימה וציוד דו-שימושי מישראל, מהים ודרך המנהרות שנותרו מתחת לציר פילדלפי לקראת העימות הבא מול ישראל. לארגון, שרק השבוע הוכרז ארגון טרור במצרים, לא נותרו יותר מדי ברירות.

כתבי האישום שהוגשו אתמול חושפים גם – פעם נוספת – כיצד חמאס רוכב על גב האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה. בזמן שהרחוב הפלסטיני משווע לתעסוקה ומזון, פעילי הזרוע הצבאית של הארגון נהנים ממשכורת חודשית קבועה הגבוהה פי שלוש מהמשכורת הממוצעת בעזה (הפעילים מרוויחים 500 דולרים בחודש וחופרי מנהרות מרוויחים 300 דולרים בחודש). בנוסף לכך, המסים הגבוהים גורמים לסוחרים הפלסטינים להגביר את הניסיונות להבריח טובין מישראל כדי להערים על אנשי המיסוי של חמאס.

מכאל פרץ נאשם במכירת מתכות לחמאס בעזה, בית משפט השלום באר שבע מרץ 2015. שי מכלוף
אחד הנאשמים, מיכה פרץ, בבית המשפט אתמול/שי מכלוף

ביום שאחרי "צוק איתן", חמאס ניסה למכור שקט תמורת כלכלה, הפסקת שיגורי הרקטות תמורת ייצוא מרצועת עזה ובניית כלכלה שתסייע לרחוב הפלסטיני. הדרג המדיני וצה"ל ראו בשקט הזה ניצחון והכנעת חמאס, אך החשיפה הגדולה של השב"כ מעידה כי השקט ברצועה הוא זמני וכי סבב הלחימה הבא הולך ומתקרב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully