וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס הציגה מצע כלכלי: "לקחת מהעשירים ולתת לעניים"

2.3.2015 / 20:10

יו"ר המפלגה אריה דרעי חשף במסיבת עיתונאים בדרום תל אביב תכנית חברתית, שבמרכזה מיסוי על השכבות האמידות. לדבריו, "בלי הורדת המע"מ, העלאת שכר המינימום והקצאת 7.5% לדיור ציבורי - לא נשב בממשלה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

יו"ר ש"ס אריה דרעי הציג היום (שני) תכנית כלכלית-חברתית במסיבת עיתונאים בשכונת כפר שלם שבדרום תל אביב. עיקר המצע, שהוצג תחת הכותרת חלוקה חדשה וצודקת, הוא העלאת המס לעשירים לטובת השכבות החלשות. לדברי דרעי, ישנם "שלושה תנאי ברזל שבלעדיהם לא ניכנס לשום קואליציה: הורדת מע"מ על מוצרי יסוד, העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים והקצאת 7.5% מתכניות בנייה עתידיות לטובת הדיור הציבורי".

לצד דרעי נעמדו חברי המועצה האזרחית של התנועה – פעילים בארגונים חברתיים שרואים בקמפיין השקופים של דרעי הזדמנות להציב בסדר היום נושאים כלכליים. "אנחנו לא רק אומרים שצריך לתת למעוטי יכולת, אלא גם אומרים מאיפה לקחת את זה", אמר דרעי.

לקריאה נוספת:
משפחת עובדיה יוסף התכנסה: "עדינה כעסה על ההתקפה נגדה"
נשים לא זכאיות להנחה ברישום לנישואין? "ש"ס אשמה"
ח"כ גפני עוקץ את ש"ס: "עשו מהפכות בבית הסוהר"

קמפיין ש"ס ברמת אביב. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
קמפיין השקופים של ש"ס למען השכבות החלשות, צפון תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

דרעי הוסיף והדגיש כי המציאות הכלכלית חשובה יותר מכל נושא אחר בבחירות לכנסת. "אנחנו חותמים היום על אמנה חברתית שמחייבת את חברי התנועה שלנו. אני שמח שהמועמדים שלנו החליטו לעשות למען הציבור המזרחי, למען השכבות המוחלשות ובעיקר למען תרבות המזרח שכל כך יקרה וחסרה לנו. במקום לקטר ברשת ולבכות ולהתלונן, הם החליטו לעשות מעשה. הסכנה הגדולה ביותר לישראל היא הפערים העצומים שיש כאן בחברה. אי אפשר לנהל מדינה עם פערים כל כך גדולים – צריך לעשות הכול כדי לקחת מעשירים ואלה שיכולים ולתת לאלה שאין להם", אמר.

התכנית, המפורטת על פני 70 עמודים, כוללת כמה סוגיות מפתח. בין היתר מציעים בש"ס רפורמה בנקודות הזיכוי במס לפי רמת הכנסה, כך שאלו המשתכרים פי 1.5 מהשכר הממוצע יהיו זכאים לנקודות זיכוי מופחתות. כמו כן, מציעה המפלגה לשנות את מדרגות המס, לשנות את קצבאות הילדים ולהעלות את המס על רווחי הון.

זאת ועוד, גיבשו בש"ס צעדים להקטנת הטבות במס לחברות, להגברת גביית "הרווחים הכלואים", לביטול תאגידי המים, למיסוי ענף היהלומים, להורדת מדרגת המס על רכבי יוקרה ל-150 אלף שקלים ולהעלאת מס על תיירות נכנסת.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully