וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית ההיסטורית שהדהימה את החוקרים: גור קרנף צמרירי בסיביר

מדענים גילו בסיביר שרידים ראשונים של גור קרנף צמרירי שחי בעידן הקרח לפני יותר מ-10,000 שנה. "אנחנו מקווים שהתגלית תענה לנו על הרבה שאלות בנושא הקרנפים ודרך התפתחותם"

יוטיוב

אלכסנדר (סאשה) בנדרוב לא היה יכול להסביר במילים את התרגשותו לנוכח התגלית החדשה שלו: שרידים של גור קרנף צמרירי שחי בעידן הקרח האחרון, לפני יותר מ-10,000 שנה. "בהתחלה חשבנו שזה פגר של אייל. לאחר שהפשרנו אותו וראינו קרן בלסת העליונה שלו - הבנו שזה חייב להיות הקרנף הצמרירי", סיפר בנדרוב ל-Times.

שרידי הגור הכוללים צמר, אוזן, עין, נחיריים, גולגולת ופה נמצאו באדמה קפואה ברפובליקת סאחה-יקוטיה, סיביר. הגור, שמת לפי הערכה בגיל 18 חודשים, זכה לכינוי סאשה, על שם החוקר שמצא אותו. "חלק מהגור שנותר מחוץ לקרח נאכל על ידי חיות בר - אבל כל שאר חלקי הגופה שנותרו בתוך האדמה הקפואה משומרים היטב".

גור קרנף צמרירי שנמצא בסיביר. צילום מסך
גופתו נשמרה היטב בהקפאה כל הזמן הזה ויש סיכוי גדול שה- DNA עדיין שם/צילום מסך

הקרנף הצמרירי, הידוע גם כקרנף צמרי, הוא סוג קדום במשפחת הקרנפיים. יצור זה חי בעידן הקרח האחרון, בתקופת הפליסטוקן (אשר החלה לפני כ-2.588 מיליוני שנה ונמשכה עד לפני 11,700 שנה). לקרנף זה היה גוף אדיר ממדים: גובהו היה כ-2 מטרים, אורכו כ-3 מטרים וחצי ומשקלו 2-3 טון. פרוותו העבה הגנה עליו מהאקלים העוין של הטונדרה. היו לו זוג חטים ענקיים באורך כמטר וחצי. הוא ניצוד על ידי האדם הקדמון לפני 30 אלף שנה ועדויות לכך נראות כיום במערות בצרפת. גילויים ארכיאולוגים חדשים מראים כי התקיימה אוכלוסיית קרנפים צמריריים בסיביר עוד בשנת 8,000 לפני הספירה.

"אנו מקווים שסאשה הקרנף יענה לנו על הרבה שאלות בנושא הקרנפים הצמריריים והתפתחותם, כמו מה היו תנאי החיים שלהם? איך הם גדלו? ומי מבעלי החיים המודרניים הכי קרוב אליהם?", סיפר אלברט פרוטופופוב, ראש מחלקת הממותות באקדמיה למדעים ברפובליקת סאחה-יקוטיה, "אנו נתרכז ב-DNA של הגור, כי גופתו נשמרה היטב בהקפאה כל הזמן הזה ויש סיכוי גדול שה-DNA עדיין שם. אנו מקווים לדווח על התוצאות הראשונות בשבוע או בשבועיים הקרובים". אנחנו במתח.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully