וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד משנה כיוון: לא מתחייב להמליץ על ראש הסיעה הגדולה ביותר

2.3.2015 / 16:15

יו"ר יש עתיד התחייב בבחירות הקודמות להמליץ על ראש המפלגה הגדולה ביותר לתפקיד ראש הממשלה, אולם חזר בו והשמיט סעיף זה ממצע המפלגה בקמפיין הנוכחי. על נאום נתניהו: "מקדם את תכנית הגרעין של איראן"

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
שומר על עמימות. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים בתל אביב כי סיעתו לא תמליץ בהכרח על ראש המפלגה הגדולה ביותר בכנסת כמועמד לראשות הממשלה, בניגוד לאופן שבו נהגה בבחירות הקודמות. עם זאת, לפיד לא אמר על מי כן תמליץ מפלגתו לאחר הבחירות.

נכון לעתה, התנהלותה של יש עתיד ביום שאחרי הבחירות היא בגדר חידה. מצד אחד, לפיד מתחייב לכל אורך מערכת הבחירות לעשות כל שביכולתו כדי שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יזכה לכהונה נוספת. מנגד, כאשר נשאל בשבוע שעבר בריאיון ל"מקור ראשון" אם ימליץ על מועמד שמאל לראשות הממשלה הוא השיב בשלילה, ואף הבהיר כי בעיניו יצחק הרצוג עונה להגדרה זו. בהמשך לפיד הכחיש את הדברים וטען כי הוצאו מהקשרם, אולם בעיתון התעקשו שכך בדיוק אמר בריאיון המוקלט.

לקריאה נוספת:
"לפיד זה ביבי": האם המחנה הציוני עבר למתקפה נגד יש עתיד?
כחלון תוקף את לפיד בסרטון חדש: "לא חוזרים על טעות פעמיים"
"שר רווחה לא צריך לגור באוהל" - ביקור בווילה של מאיר כהן

בבחירות הקודמות כללה יש עתיד במצע שלה סעיף שלפיו המפלגה תמליץ לתפקיד ראש הממשלה על ראש המפלגה הגדולה ביותר. הבוקר פרסמה המפלגה מצע חדש שאינו כולל סעיף זה. כך נוצר מצב שבו לפיד מצהיר מחד כי לא יתמוך בנתניהו ומסתייג מתמיכה בהרצוג (ואז חוזר בו), ומאידך נמנע מהתחייבות כלשהי כלפי המפלגה הגדולה ביותר.

אחת הפרשנויות האפשריות להתנהלות זו היא כי ביש עתיד עדיין סבורים שאם יצליחו להפתיע בבחירות ולהשיג תוצאה גבוהה מ-12 המנדטים, כפי שחוזים לה ברוב הסקרים האחרונים, אז לפיד בעצמו יוכל להיות אחד המתמודדים על ראשות הממשלה, במסגרת גוש של מפלגות המרכז. תסריט כזה נראה מאוד לא סביר במצב הסקרים הנוכחי.

לפיד: "הנאומים של נתניהו הם תחליף לעשייה"

במסיבת העיתונאים הבוקר תקף לפיד את ראש הממשלה נתניהו על רקע נאומו השנוי במחלוקת בפני הקונגרס, ואמר כי הוא פוגע ביעדים המדיניים והדיפלומטיים של ישראל. "ברגעים אלה נמצא ראש הממשלה בוושינגטון, מתכונן לנאום שיגרום נזק לאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ויגרום נזק למאבק בגרעין האיראני", האשים. "הנאום הזה, בתזמון הזה, בדרך שבה הוא נתפר – כמו גנבים בלילה, מאחורי גבו של הבית הלבן ומאחורי גבה של המפלגה הדמוקרטית – יגרום לכך שלא יוטלו על איראן סנקציות נוספות ויקדם את איראן עוד צעד לקראת הפיכתה למדינת סף גרעינית".

לפיד הוסיף כי נתניהו משתמש ביכולותיו הרטוריות כדי להסיט את הדיון מהבעיות החברתיות בישראל. "נאומים הפכו להיות תחליף לכל עשייה", אמר, "יש משבר דיור, הוא נואם. יש משבר מדיני, הוא נואם. יוקר המחיה מטפס, נתניהו נואם. מערכת הבריאות מתרסקת - נאום ארוך מהרגיל. הביטחון האישי בשפל - שני נאומים, אחד בעברית אחד באנגלית".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully