וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה מגלה את האינטרנט: "יש לנו קצב אחר"

2.3.2015 / 13:20

המפלגה החרדית השיקה אמש עמוד פייסבוק ויצרה סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. במפלגה מתעקשים להדגיש כי מדובר בקמפיין חצי רשמי בלבד ובכל זאת מודים: "המפלגה אינה רק סקטוריאלית – וכעת זה בא לידי ביטוי"

יח"צ - חד פעמי

מפלגת יהדות התורה הייתה האחרונה לפתוח את קמפיין הבחירות, בגלל מחלוקות פנימיות ומפני שממילא ההשפעה המכרעת על הבוחרים שמורה ל"קול הקורא" – המכתב המסורתי בחתימת כל "גדולי הדור" האשכנזים שפורסם ביום שישי האחרון. אך אתמול (ראשון) בחרה המפלגה שלא להסתמך רק עליהם, ופצחה בקמפיין אינטרנטי תקדימי שכולל בין היתר: סרטון מקצועי שהופץ ברשתות החברתיות ודף פייסבוק חדש שהושק בלי הרבה רעש מסביב.

בשנים האחרונות היה האינטרנט במגזר החרדי מוקצה מחמת מיאוס, אך לא עוד. דף הפייסבוק החדש של המפלגה מלמד על שינוי היחס שחל לאינטרנט ולרשתות החברתיות. עם זאת, את הסתירה שיש בהתנגדות לאינטרנט, מסבירים במפלגה בכך שהוא לא מנוהל על ידם באופן רשמי אלא על ידי "חרדים שאכפת להם".

יעקב איזק, דוברו של יו"ר המפלגה יעקב ליצמן ואחד מחברי מטה ההסברה הסביר כי "עצם החידוש בפתיחת הדף החדש די מסעיר את הגולשים". לדבריו, "ברור שאנשים מטעמנו שותפים לדרך, אבל על היוזמה אחראים אנשים שחשוב להם שקולות יגיעו למפלגה גם ממקומות אחרים".

מסיבת העיתונאים של משרד האוצר על מחאת הרופאים, אוגוסט 2011. דרור עינב
יעקב ליצמן/דרור עינב

רוב המפלגות המתמודדות לכנסת ה-20, בהן המפלגות החרדיות ש"ס ויחד, כבר החלו את הקמפיינים לפני שבועות רבים. מנגד, יהדות התורה פתחה את המטה המרכזי לפני שבועיים בלבד ורק בסוף השבוע האחרון החלה להאיץ את הקצב: השיקו את ג'ינגל המפלגה, פרסמו את ה"קול קורא" המפורסם, וקיימו כנס בחירות עם מועצת גדולי התורה הליטאית – מתוך תקווה לעורר את השטח החרדי.

"יש לנו קצב אחר משאר המפלגות", אומר איזק, "תמיד התחלנו לעבוד שבועיים קודם הבחירות וזה עדיין לא מאוחר. הסיבה, לדבריו, היא כי "הציבור החרדי כפוף לרבנים. מספיק שיהיה הוראה מהאדמו"ר או הרב לצאת ולהצביע והציבור יצביע ברגליים ויגיע בהמוניו לקלפי". עם זאת, אי אפשר להתעלם מהפנייה לקהלים שבמפלגה החרדית-אשכנזית לא פנו אליהם עד כה: אנשי הפריפריה, חילונים ומסורתיים, חוזרים בתשובה ועוד, מה שהוביל גם לחיכוך עם ש"ס.

ח"כ גפני עוקץ את ש"ס: "עשו מהפכות בבית הסוהר"

איזק מסביר כי האינטרס החרדי הוא שתי מפלגות חרדיות גדולות וחזקות, אך במערכת בחירות, כך לטענתו, אי אפשר לומר: "זה שלי וזה שלך. אנחנו מאד נזהרים לא לפגוע באף אחד, אבל יש הרבה קולות. דרעי קורא להם שקופים, אנחנו קוראים להם מתקרבים, הנציגים שלנו לא דאגו רק לחרדים, ויהדות התורה היא לא רק מפלגה סקטוריאלית וזה בא לידי ביטוי במערכת הבחירות הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אנחנו פונים גם לקהלים אחרים"

מה שעוד בא לידי ביטוי במערכת הבחירות הנוכחית הם הסרטונים שמפיקים המפלגות שונות. עם פרסום דו"ח הדיור של מבקר המדינה בשבוע שעבר, פרסמה לראשונה יהדות התורה סרטון בווטסאפ בהשתתפות חברי הכנסת גפני ויעקב ליצמן. בסרטון שפרסמו אמש צולם מגרש כדורגל?שולחן, שבו שוער לבוש בציציות שעליהן אות המפלגה, ג', בולם כדורים ששחקן שלגופו מדבקת "יש עתיד" מנסה להבקיע לשערו. על הכדורים נכתב: "חוק הגיוס", "חוק הגיור" ו"קצבאות ילדים", ובסוף הסרטון נכתב: "רק יהדות התורה גדולה וחזקה תבלום את הגזרות".

"הסרטונים הם ביטוי נוסף לריענון והחידוש שאנחנו מזהים לאחרונה, באופן רשמי וגם שלא רשמי", מסביר איזק, "אנחנו לא רק מדברים לקהל החרדי דרך קמפיין רשמי ביומונים החרדים, אנחנו גם פונים לקהלים אחרים". עוד הוא מוסיף: "אומנם, אין לנו את היכולת הכלכלית לחגוג ולנהל קמפיין כמו של ליברמן או של כחלון, אבל אנשים מתוכנו שתופסים יוזמות ללא ספק אחראים על שינוי המהותי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully