וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ישראלים סיפקו לחמאס מתכות לשיקום המנהרות

שלושה ישראלים, שני אנשי עסקים ותושב עוטף עזה, נאשמים שמכרו סחורות לגורם בעזה, בידיעה שהן מיועדות לפרויקט המנהרות של חמאס, שנפגע ב"צוק איתן". הסחורות הוסוו במשאיות מיוחדות שעברו דרך מעבר כרם שלום. בתמורה, הם גרפו מיליוני שקלים

אישום: ישראלים סיפקו מתכות לחמאס/צילום: שי מכלוף, חטיבת דובר המשטרה, זוהר גואטה; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

ישראלים בשירות חמאס: שלושה ישראלים נאשמים שסיפקו לארגון הטרור חומרים שנועדו לכאורה לשיקום מערך המנהרות שלו - כך הותר היום (שני) לפרסום. השלושה הם מיכה פרץ, תושב מושב מבטחים שבמועצה האזורית אשכול, ויורם אלון וציון בן חמו, שני אנשי עסקים מהמרכז ובעלי חברות של מוצרי ברזל. בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום את מעצרו של פרץ בתשעה ימים.

בני משפחתו של פרץ וחבריו מהמושב אמרו כי הם לא מאמינים שהוא סחר עם החמאס ביודעין. "מנסים לתפור לו תיק, אנחנו מאמינים בחפותו, הכל יצא לאור וכולם ידעו שמיכה לא אשם בכלום", אמרו בני משפחתו. חבריו של מיכה מספרים על אדם שאוהב בכל ליבו את ישראל ואת אזור עוטף עזה."אף פעם הוא לא יעשה דבר שיפגע בביטחון המדינה", ציינו.

מכאל פרץ נאשם במכירת מתכות לחמאס בעזה, בית משפט השלום באר שבע מרץ 2015. שי מכלוף
פרץ בבית המשפט, היום/שי מכלוף

תושבי מושב מבטחים סיפרו כי מהרגע הראשון שבו נעצר כמעט אף אחד במושב לא האמין שאכן מדובר בו. "כבר שנים שלמיכה יש שטחים לאכסון של סחורות במושב", אמרו מכריו, "הסוחרים מעזה ומישראל היו מאחסנים אצלנו את הסחורות עד למעברם לצד השני. הכל עבד באופן חוקי".

מנגד, אמר גורם המקורב לחקירה לוואלה חדשות כי "פרץ ידע ואף קיבל אזהרה שלא לסחור עם אותו סוחר מעזה שמקורב לחמאס בגלל שהסחורות משמשות את הארגון, אך הוא התעלם מכך". לדברי הגורם, "באחד המקרים פרץ אף פרק סחורות ממשאיות של שני הנאשמים האחרים והעביר אותם למשאיות אחרות כאילו הם של חברה מחו"ל, כדי שלא ידעו מי הם בעלי הסחורה".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
נתניהו נחת בוושינגטון: בקונגרס לא מכירים את פרטי ההסכם
להתמודד עם הטראומה דרך המטבח: המתכונים שאהבו הבנים שנפלו
אחרי "טיסת השוקולד": סרטון הנופשים המשתוללים במלון באילת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הסיפור החל אחרי שבתקופה האחרונה נתפסה במעבר כרם שלום משאית, שבה הוסלקו כמויות עצומות של ברזל, אשר היה אמור להיות מועבר לרצועה. מחקירה של השב"כ וימ"ר נגב התברר כי לאותה משאית קשורים שלושה ישראלים, והם נעצרו לפני שלושה שבועות.

השיטה פעלה כך: אלון ובן חמו, שלהם חברות של מוצרי ברזל, ניסו לגרוף רווחים באמצעות מכירת מוצרים באופן לא חוקי לעזה. לפי האישום, הם יצרו קשר עם גורם ברצועה, ובאמצעותו הגיעו החומרים שלהם, בסופו של דבר, לידי חמאס. בין היתר הם העבירו צינורות, מתכות שונות, קורות לבנייה ומעליות לתוך הרצועה. השניים, שעבדו יחד עם פרץ, השתמשו בשטח האחסון שלו במושב, שנמצא לא רחוק מהמעבר.

החשודים הודו שידעו כי הסחורות מיועדות לחמאס

הסחורות של שני אנשי העסקים הגיעו אל השטח של פרץ, שם נפרקו. לאחר מכן פרץ נהג, לפי האישום, להחביא את הסחורות במשאיות באופן שלא יאפשר לזהות אותן. אלה יצאו כל בוקר אל המעבר, שם חיכה הגורם העזתי שהעביר את הסחורות לידי חמאס. עוד התברר, כי כדי להסוות את הפעילות הבלתי חוקית לכאורה עם איש הקשר ברצועה, הקימו אלון ובן חמו חברות פיקטיביות שלא יעוררו חשד בקרב אנשי הביטחון במעבר כרם שלום.

נעצרו ונחקרו במסגרת פרשת מכירת המתכות לחמאס בעזה. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
נעצרו ונחקרו במסגרת פרשת מכירת המתכות לחמאס בעזה/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

החקירה העלתה כי השלושה קיבלו מיליוני שקלים עבור "שירות" העברת הסחורות אל הרצועה. בחקירתם במשטרה הודו השלושה במעשים המיוחסים להם, והודו כאמור בקשר לחמאס. החוקרים משוכנעים שהם ידעו שהמתכות נועדו למנהרות של הארגון. נגד השלושה הוגש כתב אישום ומיוחסות להם עבירות של מימון טרור, עבירות ביטחון והלבנת הון. נגד פרץ עומדות גם עבירות של מגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב וקשירת קשר לפשע. סנגורו של פרץ, עו"ד שי ברגר אמר כי מרשו מכחיש את כל הטענות, והוסיף כי הדבר "יתברר במהלך המשפט".

החשדות לפעילות בלתי חוקית עלו כבר ב-2014. גורמי ביטחון הזהירו את אלון ובן חמו במהלך השנה האחרונה, אחרי שהתברר כי אחד מלקוחותיהם קשור לחמאס ומעביר סחורה לארגון – אך לדברי גורמים במשטרה, חרף האזהרות המשיכו השניים בהעברת החומרים.

יהודים מכרו מתכות לחמאס בעזה. חטיבת דובר המשטרה
המחסן שבו הושמו הסחורות/חטיבת דובר המשטרה

לדברי גורמים המעורים בפרטי הפרשה, מערכת ההברחה המשומנת דרך כרם שלום הופעלה על ידי חמאס במטרה להשיג אמצעים וחומרים שישמשו להתעצמותה הצבאית בעזה. ככל שגברו הקשיים לבצע הברחות מאזור סיני, הפך נתיב זה למשמעותי יותר עבור חמאס. בסך הכל הועברו אלפי טונות של חומרי-גלם ואמצעים, ששימשו את חמאס לא רק למנהרות אלא גם למתקנים צבאיים, למתקני אימונים ולתעשיית יצור האמל"ח ברצועת עזה. התברר כי חלק מהסחורות הועברו מכרם שלום הישר למחנות האימונים של חמאס ולמתקניו.

בסך נחקרו 26 מעורבים בידי המשטרה ושב"כ, ונוספים נחקרו ברשות המסים. בין המעורבים גם פלסטינים מהרצועה שהיו קשורים למנגנון העברות הסחורות.

כיצד פעלה שיטת מכירת המתכות לחמאס. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
כיצד פעלה שיטת מכירת המתכות לחמאס/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

באמצעות הסוחרים הפלסטינים המורשים, שיצרו את הקשר עם הישראלים, נרכשו עבור חמאס ברזל ומוצריו, ציוד חשמלי ואלקטרוני, ציוד תקשורת וחומרי גלם ותעשייה שונים. מהשב"כ נמסר כי השימוש באמצעים והחומרים שהוברחו היה מגוון. כבלי הפלדה, למשל, הועברו לפרויקט המנהרות, כך גם לוחות ברזל, לוחות פלסטיק, לוחות עץ ומלט. כבלי תקשורת שהוברחו נועדו למוצבים ומנהרות, וסיבים אופטיים ונתכים חשמליים לרשת קשר פנימית של חמאס. עוד הוברחו: מצלמות וציוד צילום, מכשירי GPS, גנרטורים, לוחות סולאריים, חומרי-גלם כימיים ואלקטרודות.

"חמאס מנצל את הגישה ההומניטרית של ישראל"

הפרשה זכתה במשטרה לשם "זום אין". מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי אמר כי חשיפתה מעידה על "תופעה מדאיגה של ישראלים בעלי עסקים, שתמורת בצע כסף פוגעים קשות בביטחונה של מדינת ישראל על ידי החדרת חומרי גלם המגיעים ישירות לידי החמאס לטובת יצור רקטות, טילים ושלל אמצעי לחימה". לדבריו, בחקירה הפרשה לקחו חלק פרט למשטרה ולשב"כ גם צה"ל, משרד הביטחון ורשות המיסים.

מהשב"כ נמסר: "הפרשה ממחישה, פעם נוספת, כיצד חמאס מנצלת באופן ציני את גישתה ההומניטרית של ישראל וכיצד חמאס אינה נרתעת מלסכן את האינטרסים הבסיסיים של הציבור הפלסטיני, במאמציה לבנות את היכולות הצבאיות בעזה".

חיים ילין ראש המועצה האזורית אשכול, שפרץ התגורר בתחומה אמר כי אם יוכח האישום בשיתוף פעולה עם החמאס, הוא ייראה זאת כ"בגידה חמורה במדינת ישראל, בתושבי המועצה ובחברי הישוב בו הוא חי". עוד אמר: "אני מצפה מרשויות החוק לנהוג במלוא חומרת הדין וללא פשרות עם מי שבגד וסיכן את חייהם של חבריו במעשה שפל עבור בצע כסף".

עו"ד אחמד יונס, שמייצג שני סוחרים תושבי עזה שנעצרו בפרשה, אומר כי החשודים נהגו למכור סחורה לממשלה בעזה במשך 20 השנים האחרונות. "מדובר בשני סוחרים שמדינת ישראל נתנה להם 20 שנה אישורי כניסה, בין היתר כדי לקנות מוצרי חשמל שונים. המדינה אולי לא אהבה למי הם מוכרים, אבל הם לא עשו שום עבירה. בסופו של דבר הר יוליד עכבר". עוד אמר יונס: "בשב"כ אמרו למרשי שמה שהוא מכר יכול לשמש את החמאס, אך הוא לא ידע מה חמאס עושה עם הדברים. למי הוא יכול למכור ברצועה אם הממשל הוא חמאס?".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully