וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחת בוושינגטון: בקונגרס לא מכירים את פרטי ההסכם

בפמליית ראש הממשלה הדפו את הטענות על עיתוי הנאום מחר בקונגרס ורמזו כי ישראל יודעת על ההסכם המתגבש לא מעט פרטים. גורם בפמליית נתניהו: "המטרה היא לא לפגוע בממשל האמריקני ולא לפגוע בנשיא אובמה". כתבינו עמרי נחמיאס ואבי יששכרוף מדווחים מוושינגטון

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

(ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לוושינגטון, אתמול)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הלילה (שני) בוושינגטון לקראת נאומיו הצפויים בפני ועידת איפא"ק ושני בתי הקונגרס האמריקני. בפמליית ראש הממשלה הדפו במהלך הטיסה את הטענות על עיתוי הנאום ועל התועלת שבו. "אנחנו יודעים ידע רב על ההסכם המתגבש. למטרה הזו אנו מגיעים", אמרו גורמים בפמליית נתניהו.

"לפי ההתרשמות שלנו רבים בקונגרס לא בהכרח מכירים את ההסכם המתגבש, שהוא הסכם רע שמשאיר בידי איראן יכולות שעלולות להוביל להחלטה של המנהיג הקיצוני האיראני להגיע לפצצה גרעינית בהמשך", הוסיפו.

עוד על נאום נתניהו:
נתניהו המריא לוושינגטון: "שליחות גורלית והיסטורית"
נתניהו יוצא לארה"ב; בליכוד מקווים "להחזיר 2 מנדטים"
זריף: ההפחדות של נתניהו לא ימנעו את ההסכם עם המעצמות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בצאתו לוושינגטון. עמוס בן גרשם, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנתב"ג, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם

לדברי גורם בפמליית נתניהו, "ההגעה שלנו בעת הנוכחית היא קרובה לדד-ליין להגעה להסכם עם המעצמות, שהוא ה-24 במרץ. בתאריך היעד יישארו יכולות בידי איראן שהן מסוכנות לישראל. אנחנו יודעים את זה בוודאות".

הגורם גילה כי אתמול שוחחו ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, על ההסכם המתגבש, והוסיף כי הקשר בין השניים נמשך. בנוסף, סיפר הגורם כי לפני עשרה ימים, במהלך פגישתו של ראש המועצה לביטחון לאומי, יוסי כהן, עם תת שר החוץ, וונדי שרמן, נכנס גם קרי לחדר שבו התקיימה הפגישה ודן עם כהן בפרטי ההסכם. "אנחנו בעד הסכם טוב שיפרק את יכולותיה הגרעיניות של איראן. זה לא שאנחנו מתנגדים לכל הסכם", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ה-24 במרץ אינו תאריך מקודש", הוסיף הגורם ורמז לתקווה בצד הישראלי לפיה הצדדים יימנעו מלהגיע להסכם כעת. "ככל שמתקרב הדד-ליין, שלא אנחנו קבענו אותו, גובר הרצון של כולם להגיע להסכם. אנחנו רוצים להזהיר מפשרות. יש לנו מידע על פשרות והן לא טובות". לדבריו, "עלול להיווצר מצב שבידי איראן נשארת יכולת מסוכנת ברשות ובסמכות".

כשנשאל על דברי שר החוץ קרי, שאמר ש"כנראה שנתניהו לא מכיר את הפרטים", השיב הגורם: "אנחנו לא יודעים מדוע קרי אמר את מה שאמר, כיוון שאנחנו יודעים הרבה. אחרת לא היינו מגיעים". לדבריו, "לפי התרשמותנו לא הבינו בקונגרס את כל פרטי ההסכם. תפקידנו להתריע בפני הסכנה המתקרבת - והיא מתקרבת. זה לא כדי לפגוע בממשל האמריקני ולא כדי לפגוע בנשיא אובמה אלא כדי להסביר את מה שמדאיג אותנו ממה שעלול להיוותר בידי האיראנים - פרויקט גרעין צבאי".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully