וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הקופסה השחורה? "מרן ביקש מישי לפתוח תנועה"

1.3.2015 / 16:45

הרב יורם אברג'ל, שהעביר את תמיכתו מש"ס למפלגת יחד, טען כי שמע הקלטה ובה הרב עובדיה יוסף נותן את ברכת הדרך לישי: 'באוזניי שמעתי שסמך ידו עליו". לדבריו, מרן תמך בקו הניצי של ישי: "רצה לקדם דברים שיעזרו לארץ ישראל"

עריכה: מתן חדד

האם נחשפה "הקופסה השחורה האמיתית" של חבר הכנסת אלי ישי? הרב יורם אברג'ל, מבכירי הרבנים הספרדים, שהעביר את תמיכתו למפלגת יחד, רמז בכנס בחירות בשבוע שעבר כי שמע בקלטת את מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, מאשר לפני פטירתו את הקמתה של תנועה חדשה. "בשיחה האחרונה שניהל מרן מביתו הקדוש לפני עזיבתו את עלמא הדין, ביקש שכן תיפתח תנועה", אמר.

דבריו של אברג'ל נאמרו בכנס פעילים של מפלגתו של ישי ביום חמישי האחרון בשכונת קריית שמואל שבחיפה. במהלך דבריו ציטט אברג'ל גם דברים שנאמרו לכאורה בשיחה בין הרב עובדיה וישי. "אני מלמטה לא אעזור לך", אמר הרב עובדיה לחבר הכנסת שפרש מהתנועה בטונים צורמים, "אין לי כוח, אני אעזור לך מלמעלה".

לקריאה נוספת:
ח"כ גפני עוקץ את ש"ס: "עשו מהפכות בבית הסוהר"
כחלון בתשדיר תעמולה ראשון: "ממשיך דרכו של בגין"
בכיר בש"ס: מועצת הנשים נועדה להשתיק את בת הרב עובדיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אברג'ל ויו"ר ש"ס אריה דרעי בימים יפים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברג'ל הדגיש כי שמע את הדברים בעצמו וכי הרב עובדיה בטח בישי. "מרן זיהה אנשים. הוא לא היה פסיכולוג, אבל הוא ידע על מי לשים את היד, על מי לשים את העין. לפני מותו אמר ובאוזניי שמעתי שהוא, אלי ישי, האיש שיש לשים את היד עליו וסמך ידו עליו", אמר.

"מה שהצדיקים רואים בסוף ימיהם זה דברים שאי אפשר לתאר, 30 יום לפני הפטירה יש השגות", אמר הוסיף אברג'ל. בהתייחסו למפלגת יחד, שחבריה מחזיקים בעמדות ניציות מבחינה מדינית וביטחונית, אמר כי "מרן רוצה לקדם דברים שיעזרו לארץ ישראל".

ההערכה היא שישי לא יעשה שימוש בקלטת כזו, אלא אם כן ש"ס תמשיך את מתקפותיה נגדו בקרב החרדים-ספרדים. ישי אמר באחרונה כי אם היה מפרסם את התיעוד שבו הרב אומר לו דברים, "אז באמת הייתי מקבל 15 מנדטים ואחרים לא היו עוברים את אחוז החסימה". יו"ר יחד נשאל מדוע לא יפרסם את קלטת זו והשיב: "זו לא דרכי, אני לא רוצה לדבר על אף אחד".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully