וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגים מוחים - הנוסעים ייסעו מחר חינם בקווי "אגד תעבורה"

2.3.2015 / 7:36

ועד עובדי חברת הבת של "אגד" הודיע על הצעד בשל סירוב ההנהלה לקדם מו"מ עם העובדים על הסכם קיבוצי לשיפור תנאיהם. לא ייגבה תשלום על נסיעות עד השעה 14:30. "עייפות הנהגים מסכנת את הנוסעים"

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
אוטובוס של אגד תעבורה/אגד תעבורה

ועד עובדי "אגד תעבורה" הודיע אתמול על שביתה ייחודית בקווי החברה היום (שני): בין השעות 5:30 ו-14:30 יאפשרו הנהגים לנוסעים לנסוע ללא תשלום בשורת ערים ברחבי הארץ, ובהן אשדוד, אשקלון, קריית גת ונתניה. הצעד של עובדי "אגד תעבורה", חברת בת של "אגד" הארצית, בא כחלק ממחאת העובדים על סירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן על הסכם קיבוצי לעובדים, שבגינו הכריזו לפני כשלושה שבועות על סכסוך עבודה. אם תעמוד ההנהלה בסירובה, בכוונת העובדים להרחיב את השביתה לימים מלאים.

"בחרנו בצעד הזה כדי שלא להפוך את הנוסעים לכלי משחק", הסביר יו"ר ועד העובדים, איציק קשקש, "אך בתנאי ההעסקה הנוכחיים, הנוסעים לצערנו משלמים את המחיר מדי יום. שכר הנהגים לשעה, 32.60 שקלים, הוא הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית. העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. במקרה הטוב, הנוסעים סובלים מקווים מצומצמים ומאוטובוסים מלאים, ובמקרה הרע – מעייפות הנהגים המסכנת את הנוסעים".

עוד בוואלה חדשות:
הערכה במשטרה: הירי לעבר אלי טביב - ניסיון חיסול
מעילת ענק: עובדי רשת "רנואר" חשודים שגנבו מיליונים
נתניהו המריא לוושינגטון: "שליחות גורלית והיסטורית"

מנכ"ל "אגד תעבורה": "משא ומתן אורך זמן"

הקווים שבהם יתאפשרו נסיעות חינם: קווי אוטובוס העירוניים באשדוד, בנתניה, באשקלון, בקריית גת, בקריית מלאכי, באופקים, בנתיבות, בשדרות באלעד, ביישובי עוטף ירושלים – מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב וביישובי עוטף עזה, וכן קווים בין-עירוניים רבים, ובהם קווים המגיעים לבני ברק, לירושלים ולבאר שבע.

מנכ"ל "אגד תעבורה" גדעון מזרחי מסר אתמול בתגובה כי העבודה החלקית שמתכננים הנהגים אינה מקובלת על ההנהלה. "זה זמן מה אנחנו מנהלים עם ועד העובדים משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש. הם מבקשים מאתנו מעל 60 שינויים בהסכם, דבר הכרוך בעלויות של עשרות מיליוני שקלים, ולכן ניהול משא ומתן אורך זמן", הסביר מזרחי. "אתמול, במפתיע, הודיעו לנו כי הם הולכים לבצע עבודה חלקית ולא לגבות כספים. לכן אנו מודיעים לנהגי אגד תעבורה כי מי שלא מתכוון לבצע את העבודה באופן מלא, עדיף שלא יגיע אליה בכלל.

"מכוונים לתקן את העוול"

חברת "אגד תעבורה" היא חברת התחבורה הציבורית הפרטית השלישית בגודלה בישראל, ובה מועסקים כ-760 נהגים. בהתאם לתנאי הזיכיונות, חברת "אגד" עצמה אינה רשאית להתמודד על מכרזים, אלא דרך חברות בת, ו"אגד תעבורה" היא חברת בת שכזו; 50% מן הבעלות על החברה מצויים בידי "אגד", והמחצית השנייה בידי תאגיד IDB. ואולם, בין נהגי "אגד" לנהגי חברת הבת קיימים פערים גדולים מבחינת התנאים: בחברות התחבורה הציבורית הפרטית אין הסכמי עבודה הכוללים ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק בענף.

"נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז, ממש כעובדי קבלן", הסביר אסף בונדי, רכז מטה הדרום בארגון "כוח לעובדים", המלווה את הוועד. "הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו קו שבו עבדו שנים תחת חברה חדשה שזכתה במכרז. אנו מכוונים לתיקון העוול הזה ב'אגד תעבורה'".

(עדכון ראשון: 20:36)

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully