וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הג'יהאדיסט סיפר על רצונו להתאבד: "אני איש מת מהלך"

במייל ששלח לעיתון בבריטניה ב-2010 טען מוחמד אמווזי כי סוכן ביון בריטי מטריד אותו. "רוצה לבלוע כדורים כדי לברוח מהם", כתב. אתמול נודע כי אמווזי היה חבר בתא טרור הקשור לפיגוע כושל ב-2005

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מוחמד אמווזי, עורף הראשים של דאעש המכונה "ג'ון הג'יהאדיסט", סיפר כי הרגיש כ"איש מת מהלך" אחרי שנציג שירותי הביון יצר עמו קשר - כך עולה מתכתובת מייל שנחשפה בתקשורת הבריטית. העיתון "מייל און סאנדיי", מהדורת סוף השבוע של ה"דיילי מייל", חשף הבוקר כי ב-2010 פנה אמווזי לעיתון, וסיפר כי שקל להתאבד כדי שיוכל "לברוח" מסוכני ה-MI5.

לפי מייל שנשלח לעיתון בסוף אותה שנה, אמווזי פרסם מודעה ובה חיפש קונים למחשב הנייד שלו. לדבריו, הרוכש - אותו זיהה כסוכן מודיעין בשל התנהגותו - קנה ממנו את המחשב מבלי לבדוק שהוא עובד. הוא גם ידע את שמו הפרטי, מוחמד, למרות שמעולם לא הזדהה בפניו בשמו המלא. "כשהוא הלך, הרגשתי המום ועצרתי לכמה שניות. ידעתי שזה הם".

אמווזי אמר לעיתון כי הוא אינו חושש שה-MI5 יהרוג אותו, אלא שהוא חושש שהוא עצמו יתאבד. "אני מפחד שיום אחד אבלע הכי הרבה כדורים שאפשר כדי שאוכל לישון לנצח! אני רק רוצה לברוח מהאנשים האלה", הוסיף.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. GettyImages
ביקורת גוברת על הממשלה ועל שירותי הביטחון. רה"מ דיוויד קמרון/GettyImages

שירותי הביטחון בבריטניה נתונים לביקורת גוברת בשל העובדה שלא מנעו את צאתו של אמווזי לסוריה, ואת התקרבותו לגורמים קיצוניים. הארגון הבריטי CAGE, הפועל לרווחת עצירים ופעילים מוסלמיים, טען כי מאמציו של הביון הבריטי ליצור קשר עם אמווזי גרמו להקצנתו האידאולוגית. בממשלת בריטניה דחו בתוקף את הטענות.

אתמול חשף ה"גרדיאן" כי אמוזי הצליח לצאת מבריטניה למרות שהיה חבר בתא טרור, שהיה קשור לניסיון פיגוע כושל בלונדון ב-21 ביולי -2005, שבועיים אחרי הפיגועים ב-7 ביולי שבהם נהרגו 52 בני אדם.

במקביל, שרת החינוך בממשלת בריטניה, ניקי מורגן, הורתה לפתוח חקירה בבית הספר שבו למד אמווזי, אקדמיית קווניסטין קינסטון בלונדון, אחרי שהתברר כי הוא תלמיד המוסד השלישי שהצטרף לשורות ארגוני ג'יהאד. תלמיד נוסף בבית הספר, שוקרי אל-חליפי, נהרג בסוריה ב-2013, ובוגר אחר, מוחמד סקר, חוסל שנה קודם לכן בסומליה, בתקיפת מל"ט אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully