וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם: אובמה הפיל חוק המערב את הקונגרס במו"מ עם איראן

1.3.2015 / 6:09

דוברת המועצה לביטחון לאומי הודיעה כי הנשיא האמריקני יטיל וטו על חוק המאפשר לקונגרס האמריקני להביע את עמדתו על כל הסכם עתידי של המעצמות עם הרפובליקה האיסלאמית. "אין זה הזמן לחוקק חוקים נוספים הנוגעים לאיראן"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 24 בפברואר 2015. רויטרס
יטיל וטו על חוק הנוגע להסכם הגרעין. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה/רויטרס

הנשיא האמריקני, ברק אובמה יטיל וטו על הצעת חוק שהוצגה לאחרונה בסנאט האמריקני, המאפשר לקונגרס להתערב בכל הסכם שארצות הברית והמעצמות ישיגו עם איראן – כך הודיעה הלילה (ראשון) דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ברנדט מיהאן. "הנשיא הבהיר כי כעת אין זה הזמן לחוקק חוקים נוספים הנוגעים לאיראן", אמרה מיהאן.

לפי הצעת החוק, שהוגשה על ידי צירים משני המפלגות, תוכנו של כל הסכם עתידי עם איראן יוגש לקונגרס האמריקני בתוך חמישה ימים מההגעה לעסקה סופית. כמו כן, החוק אוסר על אובמה להשעות או לבטל את הסנקציות המוטלות על איראן במשך שישים יום אחרי ההגעה להסכם.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נפגש עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בז'נבה במסגרת השיחות על הגרעין האיראני, 14 בינואר 2015. רויטרס
שר החוץ האמריקני ייפגש השבוע עם נציגים איראניים בשוויץ. קרי וזריף בפגישה בנושא הסכם הגרעין, ינואר האחרון/רויטרס

מיהאן גינתה את הצעת החוק ואמרה כי ארצות הברית "צריכה להעניק לחברי משלחת המשא ומתן את התנאים הטובים ביותר להגיע להסכם ולא להקשות על מאמציהם". מנגד, הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר, אחד מתומכי החוק, אמר כי "מאכזב שהנשיא מרגיש שהוא האדם היחיד שמייצג את אזרחי המדינה".

המשא ומתן בין איראן הגיע לשלבים מתקדמים והשבוע צפוי שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי להפגש עם נציגים איראניים בעיר מונטרה שבשוויץ. בארצות הברית מקווים להגיע להסכם מסגרת עד סוף החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

זריף: "ניסיונות ישראל לפגוע בהסכם ייכשלו"

בתוך כך, היום יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון לקראת נאומו הצפוי בקונגרס בשלישי הקרוב, שבו יקרא שלא לחתום על הסכם עם הרפובליקה האיסלאמית. אמש אמר נתניהו בביקור בכותל המערבי בירושלים: "כראש ממשלת ישראל, חובתי לדאוג לביטחונה של המדינה ולכן אנחנו מתנגדים בתוקף להסכם שמתגבש עם איראן והמעצמות, שיכול לסכן את עצם קיומנו. מול הסכם כזה אנחנו חייבים להתאחד וגם להסביר את הסכנות שנובעות מההסכם הזה, לישראל, לאזור ולעולם כולו"

בתגובה לביקור נתניהו אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי "ההפחדות" של ראש הממשלה לא יעצרו את טהראן ואת המעצמות מלהגיע להסכם סופי סביב הסכם הגרעין שלה. "באמצעות הפחדה, סילוף, תעמולה ויצירת אווירה שקרית אפילו במדינות אחרות, ישראל מנסה למנוע את השלום", טען זריף במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו האיטלקי פאולו ג'נטילוני בטהראן. "אני מאמין שהניסיונות האלו ייכשלו. הם לא צריכים לפגוע בחתימה על ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully