וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הדרום עולה לירושלים

הפגנת עובדי כיל נגד הפיטורים בבאר שבע. פברואר 2015. שי מכלוף
צילום: שי מכלוף/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שהיום צפויים להפגין מאות עובדים ממפעלי ים המלח, מפעל תרכובות ברום ומפעלים נוספים מול מעון ראש הממשלה בירושלים החל מ-9:30 בבוקר. תושבי הדרום מגיעים לבירה לאחר שבוע של הפגנות ומחאות שהתקיימו בכל רחבי הדרום – בדימונה, ערד, באר שבע ובית קמה ולאחר שביום חמישי האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כולל באזור. הרקע למחאה הוא גל פיטורים רחב במפעלי הדרום וקידום תכניות צמצום ללא שיתוף העובדים בהן וללא העמדת פתרונות תעסוקה חלופיים לתושבי הדרום. בשנה האחרונה פוטרו בין השאר 180 עובדים מחברת "מגבות ערד", 140 עובדים ממפעל "תרכובות ברום" ו-135 עובדים ממפעלי ים המלח.

עונת הנאומים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפני משתתפי כנס איפא"ק בוושינגטון. מרץ 2014. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: אבי אוחיון, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אתם צריכים לדעת שהיום תיפתח ועידת איפא"ק בארצות הברית. איפא"ק (AIPAC) היא שדולה פרו ישראלית בבתי הקונגרס האמריקניים ומדי שנה עורכת השדולה ועידה גדולה אליה מגיעים בכירים מהממשל הישראלי ומהממשל האמריקני. השנה ינאם ביומה השני של הוועידה ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר מגיע לוושינגטון לרגל נאומו מול הקונגרס האמריקני, ובנוסף יגיע לנאום גם שר הכלכלה נפתלי בנט. הבית הלבן הודיע כי היועצת לביטחון לאומי של ארצות הברית, סוזן רייס, ושגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, ייצגו את ממשל אובמה בוועידה. זאת, לאחר שהועלתה האפשרות שממשל אובמה יחרים את הכינוס כחלק מהתנגדותו להזמנה החד-צדדית של נתניהו על ידי הרפובליקנים או ישלח נציגים זוטרים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ליגת העל

מאור בוזגלו הפועל באר שבע. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהערב ייפגשו קבוצות הכדורגל של הפועל באר שבע ועירוני קריית שמונה באצטדיון וסרמיל, במסגרת המשחק המרכזי של המחזור ה-24 בליגת העל. לשתי הקבוצות ניצחון יהיה חשוב כדי לשמור את עצמן במירוץ לאליפות, ובמיוחד להפועל באר שבע, שלמרות עונה בינונית ותקופה רעה מאוד, עדיין נמצאת בהישג יד לתואר. קריית שמונה תרצה ניצחון לא רק בשביל הליגה, אלא גם כמקדמה מוראלית לגומלין רבע גמר הגביע ביום רביעי מול מכבי תל אביב.

בוא לריו

הקרנבל בריו דה ז'ניירו ברזיל. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 450 שנים, בשנת 1565, הוקמה העיר ריו דה ז'ניירו שבברזיל. את המקום בו שוכנת העיר גילה הפורטוגזי גספאר דה למוס בינואר של שנת 1502 וכיוון שחשב בטעות כי מדובר בשפכו של נהר, העניק למקום את השם "הנהר של ינואר" (ריו דה ז'ניירו). העיר נחשבת ליעד תיירותי מרכזי בחצי הכדור הדרומי ומושכת מדי שנה מליוני תיירים בשל חופיה המפורסמים איפנמה וקופקבנה, פסלו העצום של ישו על הר הקורקובדו, הר הסוכר, אצטדיון המרקנה וכמובן בגלל הקרנבל השנתי. יש לציין לצד יופייה וקסמה של העיר את הפערים החברתיים הגלומים בה – לצד שכונות פאר עשירות שוכנות גם ה"פבלות", שכונות העוני.

מחמיא לי

יום המחמאה העולמי. ShutterStock
יום המחמאה העולמי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את "יום המחמאה העולמי". יום זה הוא תוצאה של יוזמה חברתית ששמה לעצמה למטרה כי בניגוד ל"חג האהבה" ו"יום האם" או "יום האב" –לא יהיה זה יום מסחרי ובעצם כל אחד יוכל להרשות לעצמו מבחינה כלכלית לקחת בו חלק. "יום המחמאה העולמי" בא לענות על הצורך האנושי הבסיסי להכרה והערכה כדי שכולם יצאו נשכרים מבחינה רגשית. היוזמים שהביאו לציון זה אומרים כי מטרתם להפוך את היום הזה ל"יום החיובי ביותר בלוח השנה" והם מפצירים באנשים לקחת בו חלק באמצעות מילים ולא באמצעות מתנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully