וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בש"ס: מועצת הנשים נועדה להשתיק את בת הרב עובדיה

1.3.2015 / 0:26

הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה, תקף בהקלטה שהשמיע הרב אמנון יצחק את מועצת הנשים שיזם דרעי: "עשו את זה רק כדי להשתיק את עדינה בר שלום". לדבריו, למועצה אין השפעה. בר שלום: "הוא לא דיבר איתי לפני"

עריכה: יאיר דניאל

הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, תקף בחריפות את מועצת הנשים של המפלגה שהוקמה ביוזמת יו"ר המפלגה אריה דרעי לפני כחודשיים וחצי. המועצה אמורה לייעץ להנהגת התנועה בנושאים שונים, לרבות זכויות נשים, אך מאיה טוען כי המועצה נוסדה רק כדי לטרפד את ריצתה לכנסת של עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף, במסגרת מפלגה חברתית-חילונית.

בהקלטה שהשמיע בסוף השבוע הרב אמנון יצחק, מגדולי המחזירים בתשובה, נשמע הרב מאיה אומר כי "זה שטויות. מי בכלל מינה את זה? מי בכלל עשה את זה?". עוד אמר כי "רצו שהבת של הרב עובדיה לא תלך עם מפלגה חילונית. עשו את זה רק כדי להשתיק אותה. כל היום היא 'שיגעה את הראש' שהיא תבוא להיות חברת כנסת, אז זה כאילו הפיצוי שלה". הרב מאיה, החבר בהנהגה הרוחנית העליונה של ש"ס, הוסיף כי למועצת הנשים אין שום השפעה על מה שקורה במפלגה, ולמעשה חיזק את הטענות שנשמעו בעבר, שלפיהן היא לא תסייע לנשים החרדיות. "הן עשו פעם משהו? ישבו משהו? דיברו פעם? לא. אין מושג כזה, מה אנחנו רפורמים?".

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
ביקורת נגד החלטתו. יו"ר ש"ס אריה דרעי/יותם רונן

בשיחה נוספת, שהקלטה שלה הגיעה לידי וואלה חדשות, אישר הרב מאיה את הדברים. "אמרתי שאין דבר כזה מועצת חכמות. פעם מועצת החכמות בש"ס החליטה משהו או קיבלו את ההחלטות שלהן? הייתה פעם ישיבה? אין דבר כזה ולא קיים דבר כזה, ואם הן רוצות להתארגן לעזור לאחרים, שיעזרו".

לדבריו, "אשתו של אריה דרעי היא אשת חסד גדולה והיא עוזרת לכל העולם. אשתו של אלי ישי אותו דבר גם כן. מה, אנחנו רפורמים? אין לנו רבניות. בדעת תורה יש רבנית שהיא פוסקת הלכות? מה היא צריכה לפסוק?". הרב תקף במילים חריפות את מי שהקליט אותו בשיחה שהשמיע הרב: "חוצפן שאין כדוגמתו, ייתן את הדין".

מעבר לכך, נשאל הרב מאיה מהי הסיבה שבאירועים האחרונים מטעם המפלגה, הוא נעדר וסירב לענות כך. עם זאת, חרף הביקורת הנוקבת נגד יוזמתו של דרעי להקים את מועצת הנשים, אמר הרב: "אני אומר להצביע רק ש"ס ולא דבר אחר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
עדינה בר שלום, זוכת פרס ישראל לשנת 2014 על תרומה לחברה ולמדינה. יואב דודקביץ'
"לא רוצה להגיב לפני שאדבר איתו". עדינה בר שלום/יואב דודקביץ'

עדינה בר שלום מסרה בתגובה: "להרבה אנשים ורבנים יש דעה לכאן ולכאן. צריך לכבד דעה של אדם וזכותו להביע אותה. הרב מאיה לא דיבר איתי לפני שהוא קבע את מה שהוא קבע. אני נוהגת בהרבה יותר כבוד אליו ואני לא רוצה להגיב לפני שאדבר איתו". היא ציינה כי מועצת הנשים תתחיל בעבודתה הרשמית עוד השבוע.

מש"ס טרם נמסרה תגובה.

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully