וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: משרד החינוך ימשיך לתקצב את הריאלי בחיפה

משרד החינוך החליט לבטל את תקצוב בית הספר בשל גביית תשלומי הורים הגבוהים כמעט פי שלושה מהמותר. לאחר שההנהלה התחייבה להפחית את שכר הלימוד ב-7%, חזר בו משרד החינוך מהחלטתו. "יחייב אותנו בנקיטת צעדי צמצום"

צלם: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

(צפו: 200 תלמידי "הריאלי" בחיפה מפגינים נגד הקיצוץ בתקציב בית הספר, החודש)

ניצחון זמני לריאלי בחיפה: מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ומנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, רחל מתוקי, הגיעו ביום חמישי האחרון להסדר זמני עם הנהלת בית הספר הריאלי בחיפה, שנאבקה נגד החלטת המדינה לבטל התמיכה במוסד. על פי ההסדר, משרד החינוך ימשיך לתקצב את בית הספר כבעבר, בתמורה להפחתה של 7% בשכר הלימוד בשנת הלימודים הקרובה, מ-17,200 שקלים ל-16 אלף שקלים.

"בהתחשב באיום הסגירה שריחף מעל בית הספר, הסיכום שהגענו אליו עם משרד החינוך הופך את המצב להרבה יותר טוב", אמר מנכ"ל בית הספר, ד"ר יוסי בן דב, לוואלה חדשות, "אם כי זה יחייב אותנו בנקיטת צעדי צמצום והתארגנות אחרת בעקבות קיצוץ בשכר הלימוד".

עוד בנושא:
"בריאלי רוצים ליהנות מתקצוב אך נוהגים בחוסר שקיפות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידי בית הספר מפגינים מול בית המשפט העליון, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר בן דב התייחס לראשונה לטענות גורמים במערכת בנוגע להוצאות מופרזות ולא שקולות, כמו טיסות מרובות לחו"ל ורכישת רכב למנכ"ל החברה ב-160 אלף שקלים, שהובילו בין היתר לגירעונות תקציביים. לדבריו, המספרים שבהם נוקבים הגורמים כוללים תשלומי פיצויים שניתנים למנכ"ל שפרש לפני שנה וחצי. "המספר כולל את כל התוספות, וההסתגלות והפיצויים של המנכ"ל הקודם. אלו לא המספרים שלא אני והאחרים מרוויחים עכשיו", טען בן דב, שהוסיף: "היו מעט חריגות תקציביות וטיפלנו בהן".

למרות שהוא מרוצה מההסכם, ד"ר בן דב ביקש להדגיש כי הבעיות הגדולות שמאיימות על המשך קיום בית הספר נותרו על הפרק, וכי הדבר היחיד שיכול לפתור אותן הוא השתתפות העירייה בתקציב בית הספר או גביית שכר לימוד גבוה יותר.

"העובדה שהעירייה לא משתתפת בכלל בתקציב בית הספר מאלצת אותנו להעביר חשבונות כמו מים, חשמל, ניקיון ואבטחה אל ההורים, כי אין לנו מקורות מימון אחרים", טען. "התקווה שלנו היא שיכריחו את עיריית חיפה להשתתף בתקציב ואז נוריד את שכר הלימוד בהתאם, או שיאפשרו לנו לחייב את ההורים בתשלומי האחזקה. גובה תשלומי ההורים בחוזר המנכ"ל המקסימלי הוא 7,000 שקלים, אבל הוא אינו כולל תקציב כמו חשמל ומים, ומישהו חייב לשלם את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו מקורות מימון אחרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נושא נוסף הוא משכורות המורים, שד"ר בן דב טוען כי הן נמוכות משמעותית ממשכורות מורים בבתי ספר יסודיים ממלכתיים. לטענתו, מצב זה לא השתפר על אף שבשש השנים האחרונות רוב בתי הספר עברו להסכמי שכר חדשים ומשופרים במסגרת רפורמת "אופק חדש". זאת מכיוון שהסכמי שכר אלה אינם חלים על בתי ספר רשמיים שאינם מוכרים, בהם בית הספר הריאלי, שעובדיו מועסקים על ידי חברה לתועלת הציבור. "מצד אחד, משרד החינוך לא נותן לנו את התקצוב הזה עבור השכר של המורים, ומצד שני, הוא לא מאפשר לנו לגבות את הסכום הזה מההורים וכך נוצר מצב אבסורדי שבבית הספר הריאלי, שהוא חצי פרטי, מרוויחים מוריו שכר נמוך", אמר ד"ר בן דב.

יו"ר ועד המורים בבית הספר, שי ארביב, בירך על ההסכם ואמר כי הוא ועמיתיו "באמת מקווים שזה הכיוון של הפתרון הסופי, כי אם יחליטו בעוד שנה להוריד שכר לימוד - בית הספר לא יחזיק מעמד".

המטרה: הסדר קבע עד 10 במאי

משרד החינוך החליט לאחרונה לבטל את תקצוב בית הספר, המהווה 40% מתקציבו השנתי ונאמד ב-40 מיליון שקלים, בשל גביית תשלומי הורים גבוהים כמעט פי שלושה מהמותר. עקב החשש שהצעד יביא לסגירתו, עתרו ההנהלה וההורים לבג"ץ וביקשו להוציא צו ביניים נגד ביצוע ההחלטה. במקביל, יצאו תלמידי בית הספר לשורת פעולות מחאה נגד הקיצוץ. בתחילת החודש נודע כי בג"ץ דחה את הבקשה לצו ביניים ואפשר להמשיך בדיונים רק לאחר החלטתו בחודש מאי, בעניין שורת עתירות קיימות של בתי ספר ייחודיים אחרים בנושא תשלומי ההורים, כך שגם המקרה הנוכחי יישפט על פי אותו עיקרון.

למוסד הוותיק, שבו לומדים יותר מ-4,050 תלמידים מגילאי גן ועד י"ב, בוגרים רבים בהווה ובעבר בצמרת הפוליטית והצבאית, בהם הנשיא לשעבר עזר ויצמן והרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק.

באגרת ששוגרה אל כלל עובדי בית הספר, הודיעה ההנהלה כי משרד החינוך והנהלת בית הספר ייכנסו לדיונים אינטנסיביים לקראת הסדר קבע, מתוך מטרה להשלימם עד 10 במאי, דהיינו, לפני מועד הדיון בעתירה שהגישה הנהלת בית הספר לבג"ץ, המתוכנן ל-21 במאי. משרד החינוך אישר פרטי ההסכם.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully