וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: בלוגר אמריקני שהטיף לאתאיזם נרצח במצ'טות

27.2.2015 / 22:46

אוויג'יט רוי, שהיה מתנגד בולט לקיצוניות דתית, הותקף על ידי אלמונים בבירה דקה לאחר ששב עם אשתו מיריד ספרים. במשטרה חודשים שמדובר בארגון איסלאמי קיצוני. ארה"ב: "מעשה אלימות מזעזע באכזריותו ובפחדנותו"

פרחים שהונחו בדקה, בירת בנגלדש, במקום שבו נרצח בלוגר אמריקני שהטיף נגד קיצונית דתית, 27 בפברואר 2015. AP
פרח שהונח בזירת הרצח של אוויג'יט רוי בבנגלדש, היום/AP

אלמונים רצחו היום (שישי) בלוגר אמריקני ממוצא בנגלי בדקה, בירת בנגלדש, באמצעות מצ'טות. אוויג'יט רוי היה אתאיסט ידוע שהטיף לחילוניות ודבריו הרגיזו קיצונים איסלאמיים ברחבי העולם. הוא הותקף לאחר שחזר מיריד ספרים יחד עם אשתו, שנפגעה אף היא.

"זהו מעשה אלימות מזעזע באכזריותו ובפחדנותו", מסרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. סאקי מסרה בתדרוך לעיתונאים כי אין לה שום מידע לגבי המניע של ההתקפה, אך הבהירה כי ארצות הברית מוכנה לסייע בחקירת המקרה.
הרצח הגיע על רקע גל מעצרים שביצעו כוחות הביטחון הבנגליים על ארגונים איסלאמיסטיים קיצוניים, שהגבירו לאחרונה את פעילותם במדינה שבדרום-מזרח אסיה.

המשטרה אספה שתי מצ'טות מהזירה, אבל טרם נעצרו חשודים במעשה. היא הוסיפה כי נבדקת מעורבות הארגון "אנסר אללה בנגלה", ארגון איסלאמי קיצוני מקומי שהצהיר כי הוא עומד מאחורי הרצח.

עוד ידיעות מהעולם
נחשפה תמונה ראשונה מחייו הבוגרים של ג'ון הג'יהאדיסט
זעזוע ביפן: צפו בסרטים של דאעש - וערפו ראשו של נער בן 13

לטענת המשפחה, קיצונים איסלאמים איימו על חייו של רוי בשבועית האחרונים בעקבות הבלוג שהוא מפעיל. בבלוג, ששמו Mukto-mona ("ראש חופשי"), הביע רוי תמיכה ברעיונות הומניסטיים ורציונליים וגינה קיצוניות דתית. "קיצונים איסלאמים אחראים לרצח של בני", אמר אביו, אג'איי, אחרי הגשת תלונה במשטרה בגין רצח.

חופש העיתונות בבנגלדש הוא אחד המצומצמים בעולם, וארגון "כתבים ללא גבולות" דירג את המדינה במקום ה-146 בעולם מתוך 180 מדינות. עוד ב-2013, קבוצות קיצוניות סימנו כמטרה כמה בלוגרים חילוניים שדרשו עונש מוות למנהיגים איסלאמיסטים שהורשעו בפשעי מלחמה במהלך מלחמת העצמאות של המדינה. הבלוגר אחמד רג'יב היידר נרצח בשנה שעברה בבירה לאחר שהוביל הפגנה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully