וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני נפתלי הגיש תלונה במשטרה לאחר שדירתו בעפולה נפרצה

28.2.2015 / 0:45

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מצא אי-סדר בדירתו לאחר שלא שהה שם כמה ימים. חוקרי המשטרה הגיעו לדירה, אך לפי שעה לא נראה שנגנב ממנה דבר. עורך דינו של נפתלי: "נגנבו מסמכים"

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(צפו במני נפתלי מוסר הצהרה לתקשורת לאחר עדותו לפני כשבוע)

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי הגיש אמש (שישי) תלונה במשטרה לאחר שדירתו בעפולה נפרצה. נפתלי לא שהה בדירה בימים האחרונים ולטענתו, כששב אליה, מצא בה אי-סדר. חוקרי המשטרה הגיעו לדירה, אך לפי שעה לא נראה שנגנב ממנה דבר.

עורך הדין עופר גמליאל, המייצג את מני נפתלי, מסר: "נפתלי הגיע אמש לדירתו בעפולה וגילה שהדירה נפרצה. הוא הגיש תלונה בתחנת משטרת עפולה. חוקרי משטרה ותחנת עפולה וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי הגיעו למקום. ככל הידוע, במקום לא מותקנות מצלמות אבטחה. בדירה שרר אי-סדר רב ונראה שנגנבו מסמכים, אך טרם ברור איזה מסמכים בדיוק. גמליאל אמר כי בימים האחרונים מציקים לנפתלי ומדובר במצב מאוד לא נעים".

נפתלי טוען כי מאז החלה המערכה המשפטית שהוא מנהל מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו, הוא קיבל איומים רבים על חייו. לדבריו, האיומים נגדו התגברו לאחרונה. ביום ראשון פנו פרקליטיו, עורכי הדין עופר אלמוג ואסף שרעף, במכתב למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, וביקשו להציב סביבו אבטחה צמודה.

לקריאה נוספת
"אין כרגע דבר בחומר החקירה שקושר את ראש הממשלה לפרשה"
הוצאות נתניהו: וינשטיין מכנס את בכירי הפרקליטות לדיון מיוחד

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
מסר שלשום עדות במשטרה. מני נפתלי/ניב אהרונסון

לטענת עורכי הדין, האיומים התגברו מאז פרסום דוח המבקר בשבוע שעבר ועדותו במשטרה. בין השאר, קיבל נפתלי איומים בפייסבוק, שבהם נאמר לו: "נשחט אותך אם לא תעזוב את ביבי" ו"נוריד לך את הראש כמו דעאש". כמו כן, טוענים עורכי הדין כי אדם צעק לעברו של נפתלי בעיר מגוריו, עפולה: "רד מהסיפור של ביבי או שנגמור אותך". לטענת השניים, מדובר באיומים משמעותיים ולכן נדרשת התערבות מצדה של המשטרה.

שלשום העיד נפתלי במשטרה במסגרת פרשת ההוצאות של ראש הממשלה, והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לפתוח בבדיקה לגבי כלל החומרים הנוגעים להוצאות מעון ראש הממשלה. עם זאת, הוא הבהיר כי הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר מועד הבחירות ב-17 במרץ. זאת, כיוון שלדבריו, הזמן הקצר שנותר עד לבחירות לא יאפשר לסיים את הבדיקה ולהגיע למיצוי הנושא. בסיום הבדיקה יוחלט אם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית.

בהודעתו של וינשטיין נכתב כי הראיות שנאספו במכלול הפרשות מעלות חשדות לביצוע מעשים העלולים לעלות לכדי עבירות פליליות. עם זאת, הוא הדגיש כי מדובר במעשים שחומרתם אינה גבוהה יחסית. עוד הוא הדגיש כי בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים.

בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, החומר שהועבר ממבקר המדינה יועבר למשטרה על מנת שתלמד אותו ותוכל לנהל בהמשך לכך את הבדיקה הנדרשת על בסיס חומר זה וכן על בסיסו של החומר שכבר נמצא בידי המשטרה. הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר הבחירות, הן בגלל שהמידע שנאסף עד כה ידוע בעיקרו לציבור מדוח המבקר ומהפרסומים בתקשורת והן כיוון שהזמן הקצר שנותר עד הבחירות לא יאפשרו לסיים את הבדיקה לפני הבחירות. החקירה הוטלה על ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
ידון במכלול החומרים שהגיעו לידיו. וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

החלטתו של וינשטיין נמסרה בתום דיון שנמשך כמה שעות בלשכתו, בנוכחות פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים נוספים בפרקליטות ובמשרד המשפטים. בפני היועמ"ש הונחה המלצת הפרקליטות בעניין הממצאים שעלו מדוח מבקר המדינה הנוגע להוצאות מעון ראש הממשלה, שפורסם בשבוע שעבר, וכן בעניין העדויות שמסר נפתלי.

בתצהירים שהגיש לבית הדין לעבודה, טען נפתלי, בין השאר, לניסיונות "לנפח" את הוצאות המזון והאירוח במעון בדרכים שונות, בהן חשבוניות שכללו סכומים גבוהים משהיו צריכות לכלול. טענותיו נוגעות בעיקר באופן ישיר לסמנכ"ל משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. טענות נוספות נוגעות לשיפוצים שערכה לכאורה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ללא אישור.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully