וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגים שחזרו את התאונה בדרום: "לא הייתה רשלנות"

28.2.2015 / 0:44

נהג האוטובוס ונהג המשאית שהיו מעורבים בתאונה שבה נהרגו שמונה נשים בסמוך לצומת להבים הגיעו למקום התאונה לצורך שחזור. מנהל המכון למדע פורנזי מטיל את האחריות על המשטרה: "היא בחרה את ציר הנסיעה"

צלם: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק

בליווי אבטחה כבדה הגיעו אתמול (שישי) בצהריים נהג המשאית ונהג האוטובוס שהיו מעורבים בתאונה הקשה שאירעה בתחילת החודש בכביש 31, בסמוך לצומת להבים שבנגב, ובה נהרגו שמונה נשים מהכפר חורה, לזירה כדי לשחזר את התאונה. לצורך השחזור נחסם הכביש ובוחני התנועה ערכו בדיקות מקדימות כדי לוודא שהתמונה תהיה קרובה ככל האפשר לזו בעת התאונה. הן נהג האוטובוס והן נהג המשאית שחזרו את נסיעתם עד למקום האירוע, יחד עם בוחני תנועה. החקירה בניסיון להבין מי אשם ומי סטה ממסלולו וגם לתאונה נמשכת.

מנהל המכון למדע פורנזי, אבנר רוזנגרטן, הסביר כי עדיין יש הרבה מה לבדוק. לדבריו, הדבר המשמעותי ביותר בחקירת התאונה היא שאת המשאית עם הטרקטור שפגע באוטובוס הובילה המשטרה. "למשטרה יש אחריות רבה לתאונה", טען רוזנגרטן. "היה ידוע שזה מטען חורג, וציר הנסיעה נבחר על ידי המשטרה". הוא עוד ציין כי מדובר בכביש בעייתי ביותר משום שהוא צר מאוד, בייחוד באזור שבו אירעה התאונה. "לדעתנו לנהג המשאית לא הייתה שום שליטה על מה שקרה, שום רשלנות בתאונה", סיכם.

עוד בנושא תאונת המתפללות:
"זלזול בחיי אדם": ההרוגות מהתאונה הובאו למנוחות
לנהג המשאית בדרום כמאה עבירות תנועה; "נהגתי כשורה"
"כביש הדמים": 87 הרוגים ו-1,399 פצועים בעשר השנים האחרונות

הרוגים ועשרות פצועים בתאונת אוטובוס בדרום. מד"א
זירת התאונה שאירעה ב-3 בפברואר/מד"א

סולימאן אל-עמור, אביו של נהג האוטובוס, הגיע אף הוא למקום התאונה עם בנו ששחזר את האירוע. "עשו את השחזור, אני מקווה שהאמת תצא לאור. הכול בידי המשטרה, אני סומך עליה שתוציא את האמת לאור", אמר האב. בנוגע למצב שלו בנו בעקבות התאונה הקטלנית, הוסיף: "זה לא קל. אני לא מאחל את זה לאף אחד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלווייתם של תושבי הכפר חורה שנהרגו בתאונה בצומת להבים, פברואר 2015. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
הלוויית ההרוגות בתאונה בכפר חורה שבנגב/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

התאונה אירעה ב-3 בפברואר בשעות אחר הצהריים המוקדמות, כשאוטובוס מלא בתושבי הפזורה הבדואית עשה את דרכו חזרה לכפר חורה מתפילה במסגד אל-אקצא בירושלים. בעת שהאוטובוס נסע בסמוך לצומת להבים, הגיחה מולו משאית שנשאה טרקטור מהנתיב הנגדי. הטרקטור, שבלט מהמשאית, פגע באוטובוס בצדו. בתאונה נהרגו שמונה נשים בשנות ה-50 לחייהן: פאטמה אבו אל-קיעאן, מנוה אבו אל-קיעאן, כפאיה אל-עוסיבה, יסרא אל-נבארי, חדרה אל-סיד, נורה אל-אטרש, זאנה אבו טראש ונעמה אבו שחטה.

נהג המשאית, סלאם אבו גנאם, נעצר בחשד לרשלנות, ומחקירתו עלה כי לאורך השנים הוא צבר יותר ממאה עבירות תנועה. בחקירתו דחה אבו גנאם את הטענות בדבר רשלנות. "נהגתי כשורה ולפי חוק, ונהגתי בתוך שיירה שאותה הובילה ניידת משטרה ועוד ניידת בסופה", הוא אמר. "נסעתי עם המשאית הכי קרוב שאפשר לשול הכביש, תוך שאני עוקב אחרי הניידת שמובילה את התנועה".

(עדכון ראשון: 21:44)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully