וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור במנהרה של הג'יהאד האיסלאמי: "מסתור מהאויב הציוני"

כתב רשת BBC קוונטין סומרביל התלווה לפעילי הארגון בסיור במנהרה המיועדת לשיגורים, אך ייתכן שאף מעבר לכך. "אנחנו עדיין מסוגלים להתנגד". קצין צה"ל שהתראיין לכתבה: "מטרת המנהרות - לתקוף אזרחים ולשבות חיילים"

צפו: כתב רשת BBC בסיור ברצועת עזה

חצי שנה אחרי תום מבצע "צוק איתן", ארגוני הטרור ברצועת עזה ממשיכים להתכונן לעימות הבא עם ישראל. כתב רשת BBC קוונטין סומרביל התלווה לשלושה פעילי הג'יהאד האיסלאמי לסיור במנהרה בעלת פירי שיגור, שיעדה הסופי אינו ידוע. לסומרביל נאמר כי הפיר נמצא בסמוך לגבול עם ישראל, אך לדבריו, בשל העובדה שנלקח לשם כשעיניו מכוסות, הוא אינו יכול היה לדעת את מיקומו המדויק.

מאחורי עמדת הירי נמצא וילון שמוביל למנהרה נוספת, שעומקה גדול עוד יותר לדברי סומרביל לטענתו, מדובר בנתיב המילוט של המנהרה, שאורכו כמה מאות מטרים, אך לא ברור לאן הפתח - או הפתחים שלה - מובילים. "במלחמה האחרונה שמנו לב שכל דבר שזז על הקרקע מופצץ, לא משנה אם זה אמבולנסים, אזרחים או לוחמים שצעדו ברחוב", טען אחד מפעילי הארגון שליווה את כתב הרשת, שהזדהה בשם אבו חמזה. "לכן, המנהרות הן מקום המסתור שלנו, הרחק מעיני האויב הציוני. השתמשנו בהן כדי לשגר רקטות". לדבריו, המנהרה שימשה את הארגון שקורא להשמדת ישראל במלחמה האחרונה ותשמש אותו גם במלחמה הבאה.

עוד בוואלה חדשות:
נחשפה תמונה ראשונה מחייו הבוגרים של ג'ון הג'יהאדיסט
פעוט בן שנה טבע בבריכה בצימר ביבנאל שבצפון; מצבו קשה מאוד
פרשת הסמים בתיכוני המרכז מסתעפת: "כל נחקר מוסר 10 שמות"

כתב רשת BBC קווונטין סומרביל בסיור עם פעילים מהג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, פברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
כתב רשת BBC קווונטין סומרביל מובל עם כיסוי עיניים למנהרה ברצועה/צילום מסך, טוויטר

פרט למאבק המתמשך עם ישראל, בארגון הטרור מסתכלים בדאגה גם לעבר השכנה מדרום. כמעט בכל יום נשמעים הדי פיצוצים רמים מכיוון מצרים, שמרחיבה את אזור החיץ עם הרצועה בעקבות גל הטרור האיסלאמיסטי שפוקד את חצי האי סיני בתקופה האחרונה. כוחות הביטחון של מצרים מפוצצים בתים ומנהרות הברחה שהיו עורק חיים ראשי עבור הרצועה. "אנחנו מאמינים שמצרים מסייעת לסוגיה הפלסטינית", נזהר אבו עבדאללה, פעיל הארגון. עם זאת, כשפעיל אחר נשאל מתי הוא חושב שתהיה המלחמה הבאה, הוא התבדח: "עם ישראל או עם מצרים?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אנשי הג'יהאד האיסלאמי בהלוויית שלושה מפעילי הארגון שנהרגו בתקיפת צה"ל בעזה, מרץ 2014. רויטרס
פעילי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה/רויטרס

בכל אופן, בארגון יודעים שעימות נוסף עם ישראל הוא בלתי-נמנע. "ההישג הגדול ביותר שלנו היה שנאחזנו בקרקע ואתגרנו את ה'כובש'", אמר אבו אברהים, מפקד בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הארגון. "בשונה משאר העולם, אנחנו עדיין יכולים להגיד 'לא לכיבוש'. אנחנו עדיין מסוגלים להתנגד".

בכתבה רואיין גם קצין צה"ל, שהזדהה רק כאלוף-משנה דאדו והתייחס לאיום המנהרות. "המטרה המרכזית שלהן היא לא לעשות שלום - אלא לתקוף אזרחים ולשבות חיילים", הסביר. "אנחנו דואגים מאפשרות זו ומנסים למצוא פתרונות לבעיה הזאת". יותר מ-30 מנהרות הושמדו במהלך מבצע "צוק איתן", אך ככל הנראה נותרו מספר לא ידוע של מנהרות ברצועה וחמאס והג'יהאד האיסלאמי החלו בשיקום אלו שנהרסו.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully