וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איראן מנסה להשמיד אותנו - כמו בימי פרס

28.2.2015 / 0:02

ראש הממשלה התראיין לרדיו "קול ברמה" החרדי והתייחס לנאומו הקרוב בקונגרס ולבחירות. "אני יוצא לשם כדי לנסות לעצור את ההסכם שמתגבש ומסוכן לישראל". כמו כן, הוא שלל הקמת ממשלת אחדות. "אפנה לשותפים הטבעיים שלנו"

צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אתמול (שישי) לרדיו "קול ברמה" החרדי לפני צאתו לנאום בקונגרס ביום ראשון והתייחס לסערה שנוצרה סביבו, כמו גם לבחירות הקרובות.

"זה נאום חשוב כי אני יוצא לשם כדי לנסות לעצור את ההסכם שמתגבש (עם איראן, י"א)", טען ראש הממשלה. "הוא מאוד מסוכן למדינת ישראל. אנחנו ערב פורים ואנחנו זוכרים את הניסיונות אז, של פרס, להשמיד את מדינת ישראל, והיום באותה פרס, יש משטר שחורת על דגלו את השמדתה של מדינת היהודים", המשיך נתניהו, שהוסיף: "האמצעי שבאמצעותו הם רוצים לממש את הכוונה הזאת - זה הרבה פצצות גרעין. ההסכם הזה יאפשר להם בהמשך לייצר הרבה פצצות גרעין".

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

הנאום בקונגרס, שיתקיים ביום שלישי, נקבע ללא התייעצות עם ממשל אובמה, ואורגן על ידי יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הרפובליקני. בעקבות זאת, נוצרה מתיחות בין נתניהו לוושינגטון. על כך אמר ראש הממשלה: "אני מכבד את נשיא ארצות הברית ומעריך את היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, אבל כשיש עניין שיכול לסכן את עתידנו - חובתי כראש ממשלת ישראל להתייצב במקרה הצורך גם מול עמדה אמריקנית".

לדבריו, "כשיש דבר שהוא קשור לעצם הקיום שלנו, מה מצפים מראש הממשלה לעשות? להרכין ראש ולהגיד נקבל דבר שהוא מסוכן על מנת לקיים מערכת יחסים? מערכת היחסים חזקה כדי להתגבר על הבעיות הללו, אבל מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה שלאיראן יהיו הרבה פצצות אטום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"הנטייה הטבעית שלהם היא למסור חלקים מהארץ שלנו". הרצוג ולבני/ראובן קסטרו

בהמשך התייחס נתניהו גם לבחירות, שיתקיימו שבועיים אחרי נאומו בקונגרס. "צריך לוודא שהליכוד יקבל מספיק קולות, זה לא מובן מאליו", הדגיש ראש הממשלה. "אם בוז'י וציפי יקבלו קולות בהיקף גדול יותר, ייתכן שמלאכת הטלת הממשלה תוטל עליהם. בהינתן שהדבר הזה יוטל עליי, אפנה לשותפים הטבעיים שלנו. הבית היהודי, החרדים וכחלון. גם ליברמן, בוודאי".

כמו כן, נתניהו שלל את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות עם המחנה הציוני אחרי הבחירות, על הרקע הדיווחים שנפוצו סביב אפשרות זאת לאחרונה. "מי שלא שותף טבעי ומי שלא יהיה שותף לממשלה הזו, זה השמאל. אלה אינם שותפים טבעיים", הבטיח ראש הממשלה. "אבל כדי שנוכל להרכיב את הממשלה, צריך לתת לנו שפע מנדטים. הנטייה הטבעית שלי היא לשמור על הארץ שלנו, והנטייה הטבעית שלהם היא למסור חלקים מהארץ שלנו. הם תמכו בהתנתקות, אני הוכחתי יכולת לעמוד מול לחצים ששום מדינה לא עומדת בהם".

בנוסף לכך, התייחס ראש הממשלה גם לגיוס החרדים ולחוק השוויון בנטל של מפלגת יש עתיד והעומד בראשה יאיר לפיד, וטען: "אני כמובן חושב שכל עניין של הסנקציות הפליליות, שנכפו גם הן כחלק מאותה קואליציה, זה דבר שצריך להסיר. יהודי לא צריך ללכת לבית הסוהר בגלל לימוד תורה - בשום מקום בעולם - ובוודאי לא במדינתו".

(עדכון ראשון: 17:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully